Tuorein sisältö

Hupsista! Juuri julkaistun cyberpunk-peli The Ascentin Xbox Game Pass -versiossa ei ole PC:llä DLSS- ja ray tracing -tukea vaikka Steam-versiosta ne löytyvät

01.08.2021 klo 14.00 | Luettu: 918 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Pari päivää sitten julkaistun lupaavan oloisen The Ascent -cyberpunk-toimintaroolipelin ruotsalainen pelinkehittäjä Neon Giant on joutunut nopeasti aloittamaan päivityksen työstämisen pelin PC:llä julkaistuun Xbox Game Pass -versioon, kun useat pelaajat huomasivat siitä puuttuvat pelin Steam-versiossa olevia ominaisuuksia.

Pelaajien mukaan pelin Game Pass -version ray tracing eli valaistuksen säteenseuranta ei toimi lainkaan, vaikka peli sanookin sen olevan päällä. Tämän lisäksi toisin kuin pelin Steam-versiossa, niin pelaajat eivät voi käyttää Nvidian uudemmista näytönohjaimista löytyvää DLSS-teknologiaa (Deep Learning Super Sampling) vauhdittamaan pelin pyörimistä.
Kaiken kruunaa se, että Game Passista löytyvä The Ascent lataa pelin kentät yli kaksi kertaa hitaammin kuin Steamissä myynnissä oleva versio.



Pelinkehittäjät eivät ole tarjonneet varsinaista selitystä sille miksi pelin kaksi PC-versiota ovat erilaiset, mutta pelistudion perustajiin kuuluva Tor Frick on luvannut pelinkehittäjien tuovan Game Pass -version ominaisuudet samalle tasolle Steamistä löytyvän pelin kanssa. Frickin mukaan kyseisillä kaupoilla on niitä varta vasten tehdyt versiot eli ihan välitön ongelman ratkaisu ei kuitenkaan ilmeisesti ole.

Ottaen huomioon Cyberpunk 2077 -pelin hyvin tiedossa olleet ongelmat, niin kenties cyberpunk-aiheiset pelit ovat vain yksinkertaisesti kirottuja kärsimään teknisistä pulmista?

Lähde: Eurogamer

V2.fi | Mikko Seppänen
< Ubisoft ja Bungie yh... Left 4 Deadin henkin... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova