Tuorein sisältö

Peli herää eloon 180 asteen ratkaisulla

12.05.2008 klo 17.58 | Luettu: 9808 kertaa | Teksti: Matti Lintula


John Nilsson kyllästyi pelaamaan pelejä litteältä näytöltä, joka parhaimmillaankin peittää vain pienen osan ihmisen näkökentästä. Mies rakensi projektoritekniikkaan perustuvan jDomen, 180 asteen kuvakulman tarjoavan pelinäytön. Fyysisesti näyttö on lähes puolipallon muotoinen kupoli.



Varsinaisen valkokankaan hinta on reilut 100 euroa, jonka lisäksi tarvitaan tietenkin projektori, jolla kuva heijastetaan kupolin pintaan. Pelit muuttuvat huomattavasti luonnollisemmiksi kun sivuilla tapahtuvan liikkeen näkee silmäkulmastaan ilman pelihahmon jatkuvaa kääntelemistä.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Matti Lintula
< Nysse tulee, mennään... Assault-Sankarit jat... >

Keskustelut (12 viestiä)

Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

12.05.2008 klo 18.07

Tuohon vielä Wiimote, ai että. :)
lainaa
Novalogix

Rekisteröitynyt 22.04.2007

12.05.2008 klo 18.08

Vaikuttaa siistiltä!!
Minulle tommonen :P
lainaa
Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

12.05.2008 klo 18.14

Ihan jännä, mutta se aikaisempi Wiimote kikka oli vaikuttavampi näky.
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

12.05.2008 klo 18.31

Virtuaalipelimaailmaan pelaajan siirtäviä konsoleita odotellessa...
lainaa
Jah

12.05.2008 klo 18.56

GAYDOME? ruotsalainen vois opetella sanomaan ne J-kirjaimet oikein. "sounds interesting, doesn't it" todellakin..
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.05.2008 klo 19.44

Ei oikein vakuuttanut, kuva oli aivan älyttömän venynyt reunoilta. Kalansilmäeffektiä parhaimmillaan :|
lainaa
Laquendi

Rekisteröitynyt 17.10.2007

12.05.2008 klo 19.45

Minä ainakin nään pelatessani koko sen alueen joka näytölle piirtyy, eli tuolla pelatessa saisi siis pelihahmon kääntämisen lisäksi käännellä vielä päätäkin. Aluetta "jonka näkee" tämä ei siis isontaisi vaan päinvastoin. Kokemus voi kyllä olla ihan siisti.
lainaa
Zenrich

Rekisteröitynyt 23.07.2007

12.05.2008 klo 20.06

Ideahan tossa on että kuvaa saadaan lisää (Resoluutio suuremmaksi) ja ettei reunoihin katsota vaan ne näkyvät siinä sivulla? kun kuva on venynyttä
lainaa
Laquendi

Rekisteröitynyt 17.10.2007

12.05.2008 klo 20.12

Zenrich kirjoitti:
Ideahan tossa on että kuvaa saadaan lisää (Resoluutio suuremmaksi) ja ettei reunoihin katsota vaan ne näkyvät siinä sivulla? kun kuva on venynyttä

Okei... Seuraava kysymys sitten miksi resoa ei pidettäisi maxilla jo tavallisella ruudulla? Tykkihän tuohonkin tarvitaan ja jos se kerta ei ole tykistä tai koneen tehoista kiinni.
lainaa
wildlord

Rekisteröitynyt 25.07.2007

12.05.2008 klo 23.11

Minä ymmärsin tuon seuraavasti, se näyttää alueen jonka näkisit vasta kun kääntäisit hiirellä sinne päin. Eli se vaan näyttää pelistä suuremman alueen. Tuon tapainen onnistuu monella näytöllä.
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

13.05.2008 klo 00.20

Eh... tuo on vain puoliympyrän muotoinen näyttö. Se ei vaikuta itse näkyvän alan määrään ollenkaan. Ettekö kuunnelleet kun jätkä käski muuttaa fov-asetuksta (fov = field of view) jokaisessa pelissä erikseen? Ja muutenkin, erittän harva peli sallii tuon muuttamisen. UT 3 sallii, mutta suurin minkä saa on 100 astetta.
lainaa
MoZo

13.05.2008 klo 00.26

Ei vakuuttanut kyllä yhtään, sitä paitsi veisi ihan liikaa tilaa..

Semmoinen headtracking systeemi (en jaksa nyt käydä katsomassa nimeä mikä lieneekään) ajaa saman asian ja on paljon käyttäjä ystävällisempi.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova