Tuorein sisältö

Ratchet & Clank -suunnittelija tahtoisi lisää kotikutoisia pelimoottoreita

19.05.2008 klo 17.01 | Luettu: 4524 kertaa | Teksti: Matti Lintula


PlayStation 2:n ja PSP:n Ratchet & Clank: Size Mattersista ja PSP:n tulevasta Secret Agent Clankista vastaava High Impact Games -pelistudion suunnittelujohtaja Lesley Matheson tahtoisi nähdä markkinoilla enemmän studioiden omia pelimoottoreita ja vähemmän valmiita, ulkopuolisilta ostettuja ratkaisuja.

Mathesonin mukaan Unreal Enginen kaltaiset ulkopuolisilta ostetut pelimoottorit eivät koskaan ole täysin käyttökelpoisia sellaisenaan ja moottorien muuntaminen vähänkään persoonallisemman pelin tarpeisiin on vaikeaa. High Impact Games käyttääkin Mathesonin mukaan täysin omia työkaluja ja omaa pelimoottoria peleissään. Säännön vahvistavaksi poikkeukseksi nainen mainitsee mm. Maya-mallinnussovelluksen, jota yrityksessä käytetään.

"Uskon, että oman pelimoottorin työstäminen on paras lähestymistapa. Lisäksi kun tarkastelet studiotasi, tahdot työkalu- ja pelimoottoritiimisi koostuvan kokeneimmista konkareista", Matheson summaa.

Lähde: Gamasutra

V2.fi | Matti Lintula
< Gears of War 2 on he... EA:n Take-Two tarjou... >

Keskustelut (3 viestiä)

MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

19.05.2008 klo 17.29

Unreal Engine 3 on kyllä aivan liikaa käytetty. Useimmat pelit taitavat enemmän tai vähemmän olla räiskintää, ja tyylistä huomaa useimmiten, että kyseessä on UE3. Toki se on ihan hyvä pelimoottori, mutta siinä on se tietty tunnistettavuus.

Muuten järkevää puhetta, mutta pelimoottorit taitavat olla kalliita ja hitaita työstää.
lainaa
pilpo

Rekisteröitynyt 11.04.2007

19.05.2008 klo 21.36

"Lisäksi kun tarkastelet studiotasi, tahdot työkalu- ja pelimoottoritiimisi koostuvan kokeneimmista konkareista", Matheson summaa."

Jotenki toi herätti jotain ihmetyksen ja repeilyn välimaastosta... Jos kaikki käyttää vain "kokeneimpia konkareita" niin eihän alottelijoille jää mitään duunia?
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

20.05.2008 klo 16.09

Nykyaikaisen pelimoottorin koodaaminen ei ole ihan rivikoodarin homma. Kyllä siihen nyt muutkin kuin Carmack ja Sweeney pystyvät, mutta työn vaativuustaso (ja siihen vastaamaan kykenevien ihmisten pieni määrä) on varmasti tekijä kustannusten ohella.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova