Clair Obscur: Expedition 33 -studio ei aio laajentua menestyksestä huolimatta
![]() |
Clair Obscur: Expedition 33 -menestyspelistään tunnettu Sandfall Interactive aikoo pidättäytyä laajentumasta. Näin kertoi pelin pääohjelmoija ja tekninen johtaja Tom Guillermin.
Guillerminin mukaan studion koon kasvattaminen ei ole tärkeää sen tekemien pelien kannalta. "Työskentelen tällä hetkellä mieluiten pienellä tiimillä", hän selitti. "En tiedä, kuinka suuri ihannetiimi olisi, mutta kun on täysihintaisista, vuoropohjaisista roolipeleistä kysymys, joukkomme on tässä vaiheessa uskoakseni juuri sopiva".
Toimitusjohtaja ja luova johtaja Guillaume Broche lisäsi, että vaikka peli sai ulkopuolista tukea markkinointiin, lokalisointiin ja laadunvarmistukseen, päätiimissä työskenteli viisi ihmistä ympäristöjen, kaksi tarinan ja kuusi välianimaatioiden parissa. Musiikista vastasi tämän mukaan neljä henkeä. Pelialan veteraanien sijaan peliä tekemään oli palkattu nuoria pelinkehittäjiä, joista joillekin Clair Obscur: Expedition 33 oli ensimmäinen oikea työprojekti.
Sandfallin työvoiman vahvuudeksi kerrotaan 30-40 henkilöä, mutta Clair Obscurin takana olleesta, varsinaisesta työntekijöiden määrästä on väitelty. Lopputeksteissä kreditoidaan runsaasti ulkoistettuakin työvoimaa, mikä laajentaa työntekijöiden kokonaismäärän satoihin henkiin. Siksi väite "pienestä tiimistä" pelin takana ei välttämättä ole aivan yksinkertainen totuus.
Lähde: VGC
Keskustelut (1 viestiä)
Rekisteröitynyt 08.01.2017
Tänään klo 02.36 1