Tuorein sisältö

Boom Blox kääntymässä muille alustoille

02.08.2008 klo 11.04 | Luettu: 12963 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Electronic Artsin toimitusjohtaja John Riccitiello on ilmaissut halukkuutensa nähdä jatkoa Steven Spielbergin suunnittelemalle Boom Bloxille. Toistaiseksi vain Wiille julkaistu ensimmäinen osa on todennäköisesti kääntymässä myös muille konsoleille.

Riccitiello ei suostu vielä virallisesti julkistamaan Boom Bloxin käännösversioita, mutta pelin innovatiivinen Wiimote-ohjaus voidaan toimitusjohtajan mukaan sovittaa myös muiden konsoleiden ohjaimille.

Lähde: MTV Multiplayer

V2.fi | Matti Lintula
< Testaa uutta WoW-lis... Japanin pelihallien ... >

Keskustelut (15 viestiä)

Boom

02.08.2008 klo 12.52

Näinhän siinä sitten käy kun Wiille yritetään tuottaa uusia nimikkeitä third-partyjen toimesta. Kyseiset pelit floppaavat myynneissä auttamatta, koska koneella myy enimmäkseen vain casual-höttö ja Nintendon oma tuotanto. Boom Blox tuskin jäänee ainoaksi peliksi mikä tullaan myöhemmin porttaamaan HD-konsoleille myyntien turvaamiseksi.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

02.08.2008 klo 13.26

Aivan, aivan. Palikoittenheittelypelithän myyvät varmasti miljoonia steroidifantasioiden täyttämillä Äkspokseilla.
lainaa
digital

02.08.2008 klo 13.29

Kyllähän tää varmaan vois käydä kaupaksi Livessä tai PSN:ssä. Retail-julkaisua optisen median kera ei varmaan kannata kyhätä.
lainaa
verttitheexpertti

02.08.2008 klo 15.06

Kyllä yli 300 000 myynnit on kaukana flopista Boom.
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

02.08.2008 klo 16.04

Kiinnostava peli kyllä kyseessä.
lainaa
Bloom

02.08.2008 klo 16.34

verttitheexpertti kirjoitti:
Kyllä yli 300 000 myynnit on kaukana flopista Boom.

Vähän vaikea sanoa kun ei tietoa kuinka paljon itse pelin kehittäminen on tullut maksamaan. En silti väittäisi 300 000kpl myyntejä miksikään myyntimenestykseksi 30 miljoonan userbasella.

Näitä muitakin kohtuu hyviä arvosteluja saaneita ja Nipa fanipoikien ylistämiä, myynneiltään kuitenkin flopeiksi jääneitä third-party pelejähän riittää esim. Okami, Medal of Honor: Heroes 2, Soul Calibur: Legends, NiGHTS, Manhunt 2, No More Heroes, Bully, Ghost Squad, Zack & Wiki, Blast Works, Tales of Symphonia, Fatal Frame IV jne. jne.

Edellämainitut pelit kun ovat myyneet vain sadastatuhannesta muutamaan sataantuhanteen kappaleeseen huimalla userbasella. Sen sijaan Nintendon omat tuotokset kuten Super Mario Galaxy, Mario Kart, Wii fit, Brawl jne. ovat myyneet 5 miljoonasta ylöspäin. Aikamoinen kontrasti siis first-party ja third-party pelien välillä, sitä on turha kieltää edes paatuneimpien fanipoikien.
lainaa
Kraton

Rekisteröitynyt 14.12.2007

02.08.2008 klo 17.13

no kannattaisi pitää edes faktat kunnossa ennenkuin rupeet leikkimänä totuus-poikaa. Tales of Symphonia on GameCube-peli ja myynyt yli miljoona kappaletta. Fatal Frame IV:ta ei olla edes julkastu vielä missään ja Soul Calibur, Blast Works ja Manhunt 2 vain USA-mantereella.

jo 100 000 riittää normaalien pelien kehityksessä tuottamaan voittoa ja osoittaa jo että kyse ei ole floppi. Kuitenkin Ghost Squad on myynyt 500 000 kappaletta, Boom Blox yli 450 000 ja muut tosiaan paria sataa tuhatta. Valtavalla userbasella ei myöskään ole paskaakaan merkitystä, PS2 tai DS on myynyt valtavasti ja silti ajatella harvat pelit hitti pelitkään myyvät paria miljoonaa enempää. Jos userbasen suuruus merkitsee onko peli floppi vai ei, niin kaikki PS2:n pelit olisivat floppeja.

En tiedä onko Wiin tämä 3rd party juttu ongelma tai jotain, mutta kun vertaa esimerkiksi Wiin ja PS3:n 3rd partyjen myyntilistoja niin Wiillä voidaan hymyillä enemmän, kun PS3:lla ei juuri myy mikään ja Boxillakin lähinnä räiskinnät.

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.08.2008 klo 17.52

Kraton kirjoitti:
no kannattaisi pitää edes faktat kunnossa ennenkuin rupeet leikkimänä totuus-poikaa. Tales of Symphonia on GameCube-peli ja myynyt yli miljoona kappaletta. olisivat floppeja.


Jospa hän tarkoitti Tales of Symphonian jatko-osaa joka julkaistiin Wiillä. Peli ei ole vissiin julkaistu vielä kun Japanissa, niin mailmanlaajuisesta menestyksestä ei voi vielä vetää johtopäätöksiä.
lainaa
Bloom

02.08.2008 klo 18.22

Kraton kirjoitti:
....

Kylläpä tintendo poikaa osui nyt arkaan paikkaan. Tarkoitin tässä Tales of Symphonia: Dawn of the New World Wii-peliä, enkä mitään helvetin GC-peliä. Fatal Frame IV on myös julkaistu Japanissa menneellä viikolla ja möi ekana päivänä about 21 000 kpl. Soul Caliburia ja noita paria muuta mainitsemaasi peliä ei ole julkaistu vasta muualla kuin USA:ssa, mutta paskasti ne möivät silti varsinkin kun ottaa huomioon sen, että Wiitä löytyy USA:sta kohta yhtä paljon kuin PS3:sta koko maailmasta. Ghost Squad on myynyt noin 420 000 ja Boom Blox noin 380 000 kpl.

Valtavalla userbasella on ilmiselvä vaikutus pelien myyntiin ja pelinkehittäjien innostukseen kehittää jollekin tietylle koneelle pelejä. Mitä suurempi konekanta niin tietysti silloin löytyy mahdollisia ostajaehdokkaita enemmän, tyhmempikin tuon tajuaa tai ainakin pitäisi. Verrataanpa esim. PS2:sen ja Xboxin GTA: San Andreasta PS2 17 miljoonaa vs Xbox 1.9 miljoonaa.

Ja mistä sinä tiedät miten paljon pelien täytyy myydä Wiillä tehdäkseen voittoa? Numerosi ovat pelkkää spekulointia.

Enkä menisi väittämään, ettei PS3:lla myy mikään. Lisäksi enemmän siltä löytyy third-party miljoonamyyjiä kuin Sonyn itse julkaisemia toisin kuin Nintendolta.

http://vgchartz.com/worldtotals.php?name=&console=PS3&pub

360:lla myy lähinnä räiskinnät? Kyllä sillä on myynyt loistavasti myös esim. auto- ja roolipelit + monen muun genren pelit.

http://vgchartz.com/worldtotals.php?name=&console=X360&pu
lainaa
Mack

02.08.2008 klo 18.50

"jo 100 000 riittää normaalien pelien kehityksessä tuottamaan voittoa ja osoittaa jo että kyse ei ole floppi."

Tämä on täyttä arvelua, mutta jos developerit saisivat itselleen esimerkiksi 20 dollaria per myyty peli, kun julkaisija ym. välikädet otetaan huomioon. Niin 100 000 myytyä peliä tekisi siis 2 000 000 dollaria. Ja pelienkehittämiskustannukset ovat nykyisellään reilusti enemmän, joten ei tuollainen määrä vielä riitä kattamaan kuluja, riippuen tietysti siitä minkälainen peli on kyseessä ja kuinka paljon siihen on panostettu.

Lainaus:
According to THQ Chief Executive Brian Farrell, while an investment in an Xbox 360 or PS3 game might be in the range of $12 million to $20 million on average, the money required for developing a title on the Wii can be as little as half that (or less), with an investment generally ranging from $5 million to $8 million. "It's that order of magnitude lower," Farrell explained to Reuters.
lainaa
Kraton

Rekisteröitynyt 14.12.2007

02.08.2008 klo 19.29

Aikaisemmin ovat eri pelintekijät puhelleet että _pelistä riippuen_ 100 000 tuo jo valtavan voiton. Kyse on todellakin pelistä, Ghost Squadin tai No More Heroesin kehityskustannuksia nyt ei voi edes verrata esim. mega budjetin peleihin kuten Brawl tai GTA.

VGChartz ei ole varmin tapa katsella myyntitietoja vaikkakin paras. Jokapuolella uutisoitiin noin viikko sitten että Boom Blox saavutti Electronic Artsin mukaan 450 00 kappaleen myynnyn pelin rajan viikkoja sitten, mitä tietoa on aika turha epäillä.

Pointtini tuossa Userbase jutussa oli se, että ei se userbase ratkaise onko peli floppi vai ei, vaan myyntyjen pelien määrä. Jos peli on tuottava kehittäjälle niin se lähtee jo flopin puolelta ja pari sataa tuhatta myytyä on monelle varmaan lottovoitto. Peliala olisi hemmetin surkeata bisnestä jos kaikkien pelien pitäisi myydä miljoonia että ei tulisi takkiin.

Ja hei, ei ole muuten ihme että useat Nintendon pelit myyvät ihan älyttömiä määriä - ovathan suurinosa niistä kuitenkin AAA+ laatua ja varsinkin kokeneempien pelaajien kesken laatu myy. Wiin suurinosa 3rd partyista on suoraan sanottuna roskaa, mutta hyvät myyvät ja vielä hyvinkin. Pelinkehittäjien pitää vain nykyään alkaa panostamaan enemmän 3rd partyihin tehdäkseen voittoa, kun Wiin alun paska 3rd-tulva alkaa jo mennä yli

Eikös menneen viikon Japanin myyntilistat ilmesty vasta 1-2vk päästä? Lie kuinka paljon tuo Fatal Frame myynyt, mutta tuskin odottaa kuitenkaan huimia myyntejä - minusta tuntuu ainakin että länsimaalaisiin uppoaa tuommoinen genre enemmän. Unohdin kokonaan että toi Wiin tuleva Tales- on symphonia ._. . Yli 200 000 myynyt kuitenkin pelkästään japanissa ja vielä hemmetin nopeasti eli tuskin mitään floppiainesta tulee olemaan kun kuitenkin Symphonian GC-versio maistui länsimaalaisille vallan mainioisti.

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.08.2008 klo 20.08

Jos Boom Box tulee saataville storeen sopivaan hintaan, niin saattaapi lähteä ostoon. Levyllä tätä en tule hankkimaan.
lainaa
Vanki

02.08.2008 klo 20.25

Mitenkähän onnistuvat vääntämään tuosta toimivat pädikontrollit? Hiukan epäilyttää kun pelin suola on kuitenkin se palikoiden viskominen, ei luulisi oikein tuntuvan miltään.

Saapa nähdä mitä tuon porttaamisesta tulee, jotenkin veikkaan että ei mitään jymymenestystä tule.
lainaa
shaminy

Rekisteröitynyt 23.01.2008

02.08.2008 klo 22.11

Live Arcadessa tosta tulisi taatty hitti. Peli on loistava, mutta alusta valinta on väärä.
lainaa
dfdfdf

02.08.2008 klo 22.20

Bloom, tuo mainitsemasi Okami ei kyllä ollut mikään myyntimenestys PS2:sellakaan, jolla on kuitenkin huomattavasti suurempi laitekanta kuin Wiillä.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova