Tuorein sisältö

Doom 4 -tietoja rivien välistä

15.02.2009 klo 22.00 | Luettu: 10386 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


RockPaperShotgun on kaivellut tietoja haastattelussa, jossa ääninäyttelijä Brad Hawkins puhui sivu suunsa. Haastattelu hävisi sekä internetistä että Googlen välimuistista, mutta internet ei unohda.

"Mark Bristol oli hyvin tarkka siitä, että siviileillä on tietynlainen persoonallisuus ja sotilashahmoilla toisenlainen. Siviileiden ruumiinkieli on treenaamatonta. He kantavat aseitaan rennommin ja ovat vähän huolimattomampia juostessaan, vähän vapaampia. Sotilashahmot taas ovat kuin partateriä, nopeasti liikkuvia, tarkkoja kädenliikkeitä tekeviä, salamana kääntyviä."

Pelissä ihmisjoukkiot taistelevat yhdessä - ehkäpä helvetistä paenneita joukkoja vastaan Maata puolustaen? Tämä on vielä spekulaatiota, mutta vaikuttaa, että pimeistä tunneleista noustaan planeetan pinnalle.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Nämä pelit muuttuiva... Venäjällä salataan j... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (9 viestiä)

Doomed4Life

15.02.2009 klo 23.42

Ehkäpä tästä kolmosen pettymyksestä poiketen tuleekin ihan laadukas tekele.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

16.02.2009 klo 00.31

Doom 2 -remake ei voi olla kovin hyvä. :P
Kuinka sellaisen klassikon voisi ylittää?
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

16.02.2009 klo 02.28

AnXa kirjoitti:
Doom 2 -remake ei voi olla kovin hyvä. :P
Kuinka sellaisen klassikon voisi ylittää?

No ei siinä voi täysin metsään mennä, jos ottaa meiningin ja tunnelman Doom 2:sta ja yhdistää siihen nykypäivän väkivaltaisuuden ja näyttävyyden. Tuskin sieltä mitään kuolematonta klassikkoa tulee, mutta aika kaukana ollaan pelkästä "remakesta". Kunhan nyt vaan tosiaan muistettaisiin, että Doomit olivat alunperin räiskintäpelejä ja heivattaisiin taskulamput hiiteen.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

16.02.2009 klo 03.25

Vanhan pelin remake ei oikein riitä. Esim. Doom 2 juoni ja kenttäsuunnittelu ei oikein kutkuta nykypelaajaa sellaisenaan. Etsi kortteja, ja töki seiniä sun muuta jos löytyisi hissejä -.- ugh ugh? :)

Joko mennään suoraan kakolaan Serious Sam tyylillä, tai sitte jotain aivan muuta. Juonetonta putkijuoksua ei enää jaksa.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

16.02.2009 klo 03.58

Minä kyllä jaksaisin tuota juonetonta putkijuoksuakin, jos se olisi vain tehty kunnon Doom-hengessä. Jo miljöö itsessään (tai no, idea mahdollisesta miljööstä) tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia. Asevalikoima kuntoon, ehkä jonkinnäköistä ryhmätoimintaa, Left 4 Dead -tyylisiä osittain-mutta-ei-aivan-puhki-skriptattuja tapahtumia, tiivistä tunnelmaa, hirveä määrä vihollisia, hektistä räiskintää ja muutamalla rivillä selitettävä tarina, jossa yllättävä käänne tai pari. Saattaahan sieltä tietysti tulla pahimmassa tapauksessa joku Resistance 3 tai taas jotain Doom 3 -tyylistä haahuilua (vaikka Doom 3:sta pidinkin), mutta kyllä tuossa oikeasti olisi hyvinkin selkeää potentiaalia muodostua loistavaksi räiskinnäksi. Eri asia sitten onkin, että onko sitä näkemystä riittävästi, jotta pelistä tulisi muutakin kuin tekniikkademo.
lainaa
Teppolaht

16.02.2009 klo 07.24

Pyyhekumi kirjoitti:
Juonetonta putkijuoksua ei enää jaksa.
> Sehän siinä onkin, kun originaali-Doomit eivät olleet rykyräiskintöjen mukaisia skriptatuista kohtauksista toiseen eteneviä putkijuoksuja. Monesti olen miettinyt miksei nykyräiskintöihin tehdä samanlaisia "avoimia" leveleitä joissa viholliset voisivat vaeltaa enemmän tai vähemmän vapaasti.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

16.02.2009 klo 11.42

Ei nykyräiskinnän mukaisia putkijuoksuja, mutta vanhan mallisia harhailuja joissa etsittiin yhtä avainkorttia joka seinää tökkien. Kun jonkin oven avaa, niin avautuu muutama salaseinä jonka takaa marssii lisää örkkejä kohti. Niitä ei jaksaisi.

Serious Sam oli aika 'avoin', mutta siinäkin löytyi hiukka liikaa niitä alueita joille astuessa örkit vapautu kimppuun.

Tietty jos tuollainen toimiva tekoäly saataisi kivaan kenttäsuunnitteluun toimivaksi, niin mikäs siinä. Toimivaa peliä on aina ilo pelata. Doom II toimi aikoinaan vaikka hiukka raskas olikin vanhalle 486 rassukalle.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

16.02.2009 klo 15.07

Pyyhekumi kirjoitti:
Serious Sam oli aika 'avoin', mutta siinäkin löytyi hiukka liikaa niitä alueita joille astuessa örkit vapautu kimppuun.

Haha, oliko siinä edes muunlaisia alueita?

Ei putkijuoksussa ole mitään vikaa, jos putki vain osataan naamioida kunnolla (esim. Half-Life). Joku BioShock-tyylinen kenttäsuunnittelu olisi toinen vaihtoehto, vaikka kyllähän nekin kentät olivat lähinnä putkia, joka vain haarautui pariin eri suuntaan. Toivoisin vain, että se putki vähän levenisi Doom 3:sta.
lainaa
ex-botti

16.02.2009 klo 17.53

Tätä on odoteltu. Kunpa tulisi vanhemman Doom 1-2:n tyylinen. Kolmonen oli pettymys.

lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova