Tuorein sisältö

Need for Speed: Shift lupaa simulaatiota

05.03.2009 klo 20.01 | Luettu: 6614 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Need for Speed: Shiftin kehityksestä vastaa aiemmin GT Legendsin ja GTR:n sekä GTR 2:n SimBinille valmistanut Slightly Mad Studios. Shiftissä panostetaankin aiempaa enemmän realistiseen kilvanajoon tuunauksen ja kaduilla kaahailun sijaan. Autoja Shiftissä tulee olemaan lähemmäs 100 erilaista, joista jokaisella kunnollinen vauriomallinnus. Wiredin toimittaja pääsi testaamaan pelin varhaista PC-versiota ja kertookin sivustolla enemmän pelin yksityiskohdista.

Tekoälyn luvataan olevan Shiftissä pelaajan ajotyyliin ja taitoihin reagoiva, jolloin aggressiivinen pelaaja saa herrasmieskuskia useammin muilta kilpailijoilta kylkinojailua osakseen tiukoissa kurveissa. Tekoäly suhteuttaa myös nopeutensa suoraan pelaajaan, tarjoten haastetta kokeneemmille kuskeille ja onnistumisen tunnetta aloitteleville ratinveivaajille. Shift on tulossa syksyllä PS3:lle, Xbox 360:lle, PC:lle ja PSP:lle. Pelistä on lisätty myös uusia kuvia V2.fi:n kuvagalleriaan.

V2.fi | Matti Lintula
< Pelaajilta pyydetään... Uudet Wormsit Xboxil... >

Keskustelut (6 viestiä)

ViRus

05.03.2009 klo 20.19

"Tekoäly suhteuttaa myös nopeutensa suoraan pelaajaan, tarjoten haastetta kokeneemmille kuskeille ja onnistumisen tunnetta aloitteleville ratinveivaajille."

Eli siis kuminauhatekoäly tuli tähänkin peliin, joten tuntuu aika turhalta nuo mainospuheet kaikesta pelin realistisuudesta... Harmi.
lainaa
Influ

05.03.2009 klo 20.39

Samaa lupailtiin myös ennen ProStreetin julkaisua. Realistisempaa ajomallia, kunnollista vauriomallinnusta. No, senhän tietää mitä siitä sitten tuli. Need for Speed jos pelin tittelistä löytyy niin realistisuudesta voi vaan uneksia. >_>
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.03.2009 klo 21.19

Itse asiassa Need for Speed: Porsche Unleashed tarjosi aikanaan varsin realistisenoloista ajelua. Myös aivan alkupään NFS:t olivat aikansa simulaattoreita. Shiftin kohdalla odotuksia nostaa tietysti se, että tekijätiimillä on takanaan pari oikein mainiota PC-simua.
lainaa
shaminy

05.03.2009 klo 21.30

ViRus kirjoitti:
"Tekoäly suhteuttaa myös nopeutensa suoraan pelaajaan, tarjoten haastetta kokeneemmille kuskeille ja onnistumisen tunnetta aloitteleville ratinveivaajille."

Eli siis kuminauhatekoäly tuli tähänkin peliin, joten tuntuu aika turhalta nuo mainospuheet kaikesta pelin realistisuudesta... Harmi.

Lue alkuperäinen juttu äläkä V2:n aivopierua:

"Difficulty will scale between matches, so those players (like myself) who regularly limp along at the back of the pack will be able to compete, while racing-sim aficionados will face consistent challenges."
Pelissä ei ole "kuminauhaa", vaan peli säätää kilpailujen välillä vastustajia, sinun taitojesi mukaiseksi.
lainaa
jake

05.03.2009 klo 22.37

sen uusimman need for speedin kuminauha oli kieltämättä riemastuttava. Jos jollaan oikeen nopeella autolla ajo tiellä vaikka neljääsataa poliisit parhaillaa veti reilust nopeempaa ohi :P
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

06.03.2009 klo 05.50

Veteli uusia maanopeusennätyksiä :P

Sinänsä ihan hyvä että tuosta löytyy Easy, Medium ja Hard vaikeustasot, mutta voi vauhtiviirut jos joku kuminauhamaisuus näkyy siellä vaikeallakin tasolla jonain lisääntyneiden kolareiden tai muiden lipsausten kanssa.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova