Tuorein sisältö

Sonylta "Näin arvostelet Lairin" -opas

08.09.2007 klo 09.36 | Luettu: 16262 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Playstation 3:n Lair-peli on saanut kohtuullisen kylmää kohtelua lehdistössä, eikä Sony ole tietenkään tilanteeseen tyytyväinen. Kyseistä peliä tehtiin pitkään se tavoite mielessä, että siitä tulisi yksi PS3:n lippulaivoista. Nyt mm. Destructoid ja Joystiq kertovat Sonyn lähettäneen eri medioille 'Lair Reviewer's Guide' -oppaan. Arvosteluissa on erityisesti moitettu pelin huonoa ohjattavuutta ja opas valottaa, kuinka Lairia pelataan. Kymmeniä vuosia ammattimaisesti pelejä arvostelleet ovat ottaneet kirjasen lähinnä loukkauksena.


V2.fi | Manu Pärssinen
< DS:n Guitar Herossa ... Playstation-puhelin ... >

Keskustelut (16 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

08.09.2007 klo 10.32

Ei voinut olla repeämättä kun tätä joystiq:stä viime yönä luin ja vielä väsyneenä. :D
Sonylle tuntuu olevan kova pala hyväksyä, että Lair vain nyt sattuu olemaan paska.
lainaa
Falyon

Rekisteröitynyt 16.04.2007

08.09.2007 klo 12.45

Jos useita vuosia pelanneet ammattipelaajat eivät opi kontrolleja muutamassa tunnissa, ja tarvitsevat siihen vielä oppaankin, niin kyseessä huono peli. Lähettämällä kyseisen oppaan, Sony tavallaan myönsi Lairin olevan huono peli. Joten GG Sony!
lainaa
RavenX

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

08.09.2007 klo 13.22

No tuossa on Sonyn suunnalta varmasti piikittelyäkin takana. Ei kaikkea pidä aina ottaa niin vakavasti.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

08.09.2007 klo 15.57

Jauhetaanpas nyt edelleen samaa virttä. Kyllä ohjattavuudessa syvyyttä saa olla, mutta jos peliä ei pysty suunnilleen pelaamaan, ovat asiat huonosti.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

08.09.2007 klo 17.44

Falyon kirjoitti:
Jos useita vuosia pelanneet ammattipelaajat eivät opi kontrolleja muutamassa tunnissa, ja tarvitsevat siihen vielä oppaankin, niin kyseessä huono peli. Lähettämällä kyseisen oppaan, Sony tavallaan myönsi Lairin olevan huono peli. Joten GG Sony!

Enpä usko ammattipelureiden osanneen kontrolleita täydellisesti silloinkaan, kun ensimmäistä kertaa putkimiestä hypyttivät.
lainaa
Falyon

Rekisteröitynyt 16.04.2007

08.09.2007 klo 18.10

Tingle kirjoitti:

Enpä usko ammattipelureiden osanneen kontrolleita täydellisesti silloinkaan, kun ensimmäistä kertaa putkimiestä hypyttivät.


Muistaakseni Donkey Kong sai hyvän vastaanoton. Lapsena opin pelaamaan Mariota melkein heti (tosin kuoleminen oli aluksi liian helppoa), eikä minulla ollut aikaisempia kokemuksia peleistä. Joten en usko että ammattipelureilla (jos sellaisia silloin edes olikaan) oli ongelmia.

Viestini ei ollut tarkoitus olla kovinkaan vakava, sen oli tarkoitus olla lähinnä piikittelyä Sonyä kohti, sillä tällaiset tempaukset ovat melko humoristisia.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

08.09.2007 klo 19.17

En tiedä lairista, mutta liikeohjauksen joutuu opettelemaan aina uusiksi uudessa pelissä..
lainaa
djjj

09.09.2007 klo 01.24

Mikäli pelin kontrollit tuottavat ammattilaisillekin niin paljon vaikeuksia, että pitää olla oikein erillinen opaskirja, kuinkahan homma mahtaa hoitua tavalliselta sunnuntaipelailijalta...

lainaa
Opinion

09.09.2007 klo 10.50

Katsokaa ensin nuo N4G:n videot niin ei tarvitse mussuttaa enempää.
lainaa
Miksu

09.09.2007 klo 12.45



Vaikka tuo onkin varmaan totta, niin esim. Wiitä voi pelata sekä huitomalla että pienillä ranneliikkeillä. Videon mukaan ongelma on siinä, että kontrolleihin vastaamisessa on viive. Sitä ei oikein voi hyväksyä.
lainaa
sande

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.09.2007 klo 13.02

Ei tuolla n4g:n fanivideolla ole minkäänasteista auktoriteettia.
Pelin arvostelukeskiarvot voi vapaasti tarkistaa mistä tahansa (Metacritic 55%, Gamerankings 58%) tai sitten luottaa kolmeen isoon saittiin (IGN: 49%, Gamespot 45%, Gamespy 30%), niin näiden perusteella ei hirveästi jossiteltavaa jää...

Lair on malliesimerkki siitä, miten laitevalmistaja ja fanit pistävät toivonsa yhteen lupaavaan peliin ja miten tuskaista se sitten onkaan kiemurrella irti, kun todellisuus ja hype ennenpitkää kohtaavat. Ehkä kannattaisi vain oppia jotain ja alkaa, maltillisemmin, odottamaan jotain muuta peliä...?
lainaa
Falyon

Rekisteröitynyt 16.04.2007

09.09.2007 klo 13.13

Miksu kirjoitti:

Vaikka tuo onkin varmaan totta, niin esim. Wiitä voi pelata sekä huitomalla että pienillä ranneliikkeillä. Videon mukaan ongelma on siinä, että kontrolleihin vastaamisessa on viive. Sitä ei oikein voi hyväksyä.


Lisäksi sain arvosteluista selaisen kuvan, että ohjauksen pahimmat ongelmat ilmenivät vasta kun piti tehdä jotain hieman monimutkaisempaa. Esimerkiksi IGN:n arvostelun sillan taistelusta kirjoitettu kohta. Tosin se kohta pisti vähän ihmettelemään. Miksi arvostelija vaivautui tekemään ylipitkän käännöksen (mistä kyseinen arvostelija jakoi kritiikkiä), kun hän olisi voinut tehdä nopean (ainakin teoriassa) 180 asteen käännöksen.

Mutta enhän minä tätä peliä ole pelannut.
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

09.09.2007 klo 18.30

Muistaakseni Gametrailers.com ainakin raportoi arvostelussaan, että noi 180 asteen käännökset ovat rasittavan hankia.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.09.2007 klo 10.28

http://www.penny-arcade.com/images/2007/20070907.jpg

Penny Arcade kommentoi asiaa.
lainaa
hannu

10.09.2007 klo 14.56

siis mitä v? mikä arvostelu opas toi on jos siin vaa kerrotaa et mite ohjataa. huoh.
lainaa
Hessu

10.09.2007 klo 15.51

hannu kirjoitti:
siis mitä v? mikä arvostelu opas toi on jos siin vaa kerrotaa et mite ohjataa. huoh.


Mina olla vähän GB?
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova