Tuorein sisältö

Operation Flashpointin uusi traileri valmistaa sinut sotaan

04.09.2009 klo 16.56 | Luettu: 27683 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Lokakuun alkupuolella kauppoihin tulevaa Operation Flashpoint: Dragon Risingia on ennakkoon moitittu väärän tiimin tekemäksi, pelihalliräiskinnäksi ja ties miksi. Tuore traileri kuitenkin valmistaa sotaan niitä, joita vääräuskoisten Flashpoint vielä kiinnostaa. Videolla pohjustetaan pelin sotatannerta varsin näyttävästi historian hämäristä aina parin vuoden päässä häilyvään sotaskenaarioon asti.



Knoppitietona kerrottakoon pelissä olevan Skiran saaren perustuvan Alaskasta löytyvään Kiskan saareen. Kiska toimi aikoinaan Japanin ja Yhdysvaltojen välisenä sotatantereena. Kehittäjät ovat luvanneet mallintaa saaren maastot todella tarkasti mukaan peliin. Sotatantereella on ainakin runsaasti kokoa, sillä Skiran saaren halki käveleminen kestää reaaliajassa noin yhdeksän tuntia. Jeepillä ajellessakin matkaan kuluu nelisen tuntia aikaa.

V2.fi | Matti Lintula
< PS3-yhteensopiva Ain... Hideo Kojima pistää ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (34 viestiä)

GEN_esis

Rekisteröitynyt 15.11.2008

04.09.2009 klo 17.02

Ihan mielenkiintoinen traileri.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

04.09.2009 klo 18.12

On varmaan ollut koodareilla tekeminen realistisen taistelun + yksityis kohtaisen maaston tekemisessä tolla kartankoolla.
täytyy nostaa hattua tekijöille varmasti löytää hyllyyni.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

04.09.2009 klo 19.27

Makoisaa.. 8)
lainaa
botittaa

04.09.2009 klo 21.06

Pioneeri kirjoitti:
On varmaan ollut koodareilla tekeminen realistisen taistelun + yksityis kohtaisen maaston tekemisessä tolla kartankoolla.
täytyy nostaa hattua tekijöille varmasti löytää hyllyyni.


"Realistinen" ja tämä uus "OFP" ei sovi edes samaan lauseeseen. Konsolipelleille tosin nyt realistista on kun on yksi oikea ase edes pelissä.
lainaa
Yhyy

04.09.2009 klo 22.39

botittaa kirjoitti:

"Realistinen" ja tämä uus "OFP" ei sovi edes samaan lauseeseen. Konsolipelleille tosin nyt realistista on kun on yksi oikea ase edes pelissä.

Itke pelle lisää, ja sitten kun silmät on punaset niin menes takasin pelaan isäs ostamalla munanjatkepc:llä bugista grafiikkapäivitys-ArmAas. Jotkut eivät ota pelaamista noin vakavasti mutta tuskin tuollainen pc-elitisti joka hiki hatussa vääntää puol päivää jotain kenttää "superrealistisessa" ArmAassa mitään tajuaa.

Bohemia on muuten paska studio, ihan hyvä vaan että Codemasters tekee OFP2:sen...
lainaa
Hoppe1

05.09.2009 klo 10.39

Hieno tarileri kyllä
lainaa
Arcade-paska

05.09.2009 klo 11.36

Traileri ihan mielenkiintoinen, mutta pelihän tulee olemaan paska konsoliväännös, joka ei siksi löydä minun hyllylle mukaan.
lainaa
armasux

05.09.2009 klo 11.57

botittaa kirjoitti:

"Realistinen" ja tämä uus "OFP" ei sovi edes samaan lauseeseen. Konsolipelleille tosin nyt realistista on kun on yksi oikea ase edes pelissä.

mitä nyt tuota arma2:sta tullut pelattua, niin mitään muuta jäänyt mieleen kuin helvetin kankeat kontrollit, helvetin epärealistisesti käyttäytyvät aseet, viholliset jotka ottavat rintaan 5 luotia ja jatkavat vipeltämistä jne...
lainaa
PPtrolli

05.09.2009 klo 12.13

^ + paska käyttöliittymä, raskas kuin mikä, epärealistiset viholliset, järkyttävä määrä bugeja, glitchejä ja scriptausvirheitä, omien komentamien tuskaa ja oikkuileva tekoäly näin muutamia kohtia mainitakseni tästä paskakasasta nimeltä ArmA2...
Kiillotetaan graffat ja potkastaan peli ulos keskeneräisenä, thats the way with Bohemia!

Fanittakaa ihmeessä, eipä tuosta voi paskemmaksi voi laittaa edes Codemasters. :D
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

05.09.2009 klo 14.01

botittaa kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
On varmaan ollut koodareilla tekeminen realistisen taistelun + yksityis kohtaisen maaston tekemisessä tolla kartankoolla.
täytyy nostaa hattua tekijöille varmasti löytää hyllyyni.


"Realistinen" ja tämä uus "OFP" ei sovi edes samaan lauseeseen. Konsolipelleille tosin nyt realistista on kun on yksi oikea ase edes pelissä.


Ihan tiedoksi koneelle olin ostamassa...
lainaa
Armapelaaja

05.09.2009 klo 14.30

"viholliset jotka ottavat rintaan 5 luotia ja jatkavat vipeltämistä jne..."

oot tainnu pelata piraattia :)

Ja moninpelin takia se Arma2:nen ostetaan. Yksipelikamppanja oli buginen ja paska jo alkuperäisessä OFP:ssä

lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

05.09.2009 klo 14.40

Pitää kai tässä sanoa, että OFP2:sta odottelen enemmän kuin odotin Armed Assault 2:sta koska OFP2 yksinkertaisesti kiinnostaa enemmän ja vaikuttaa mielenkiintoisemmalta.

Windowsille olen tämän valitsemassa aika monestakin (lähinnä teknisistä) syistä johtuen.
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

05.09.2009 klo 14.46

Mikäs peli on Armed Assault 2? ^
lainaa
Yhyy

05.09.2009 klo 18.37

Armapelaaja kirjoitti:

Ja moninpelin takia se Arma2:nen ostetaan. Yksipelikamppanja oli buginen ja paska jo alkuperäisessä OFP:ssä

Siinäs kuule ostat, ihan yhtä paska kokemus sekin on kuin yksinpeli. Onneks maailmassa on miljoonia parempiakin nettipelejä
lainaa
Schutz

06.09.2009 klo 00.48

Yhyy kirjoitti:

Itke pelle lisää, ja sitten kun silmät on punaset niin menes takasin pelaan isäs ostamalla munanjatkepc:llä bugista grafiikkapäivitys-ArmAas. Jotkut eivät ota pelaamista noin vakavasti mutta tuskin tuollainen pc-elitisti joka hiki hatussa vääntää puol päivää jotain kenttää "superrealistisessa" ArmAassa mitään tajuaa.

Bohemia on muuten paska studio, ihan hyvä vaan että Codemasters tekee OFP2:sen...


Tuskin siihen mitään elimenjatkepc:tä tarvitaan, ihan normaali riittää kun itsellänikin pyörii (itse olen maksanut, ei isä.). Onhan se grafiikan päivitys tietysti parempi, kuin ei peliä ollenkaan. Näinhän se konsoleilla menee, eikö? Vai mistä se OFP on alkunsa saanut.. Mutta sehän sen selittääkin, kun itse et ole edes tainnut alkuperäistä pelata, saati ArmA:ia.
Mutta tuskin tajuat alkuperäisestä OFP:stä sen enempää, kuin näköjään äidinkielestäkään.
lainaa
Schutz

06.09.2009 klo 00.49

seki kirjoitti:
Mikäs peli on Armed Assault 2? ^


http://www.arma2.com/

lainaa
Yhyy

06.09.2009 klo 10.45

Schutz kirjoitti:

Tuskin siihen mitään elimenjatkepc:tä tarvitaan, ihan normaali riittää kun itsellänikin pyörii (itse olen maksanut, ei isä.). Onhan se grafiikan päivitys tietysti parempi, kuin ei peliä ollenkaan. Näinhän se konsoleilla menee, eikö? Vai mistä se OFP on alkunsa saanut.. Mutta sehän sen selittääkin, kun itse et ole edes tainnut alkuperäistä pelata, saati ArmA:ia. Mutta tuskin tajuat alkuperäisestä OFP:stä sen enempää, kuin näköjään äidinkielestäkään.

Ja taas näitä pellejä...
Mikähän on ihan normaali kone? Mun "normaalilla" koneellani ei ainakaan pyöri kunnolla, tosin ei mikään ihme kun peli on saatanan raskas ja paskasti optimoitu. Joo graffojen parannushan se pelastaa pelin eikö vain? Käytännössä mikään muu ei ole alkuperäisestä OFPista ole muuttunut kuin graffat, jopa kaikki virheet ja bugit toistetaan vuosi toisensa jälkeen. Itse et ole tainnut yhtään Bohemian peliä pelata jos et näe millaista paskaa ne on....
lainaa
ParkumaijanNuhakone

06.09.2009 klo 14.19

Yhyy kirjoitti:

Mikähän on ihan normaali kone? Mun "normaalilla" koneellani ei ainakaan pyöri kunnolla, tosin ei mikään ihme kun peli on saatanan raskas ja paskasti optimoitu. Joo graffojen parannushan se pelastaa pelin eikö vain? Käytännössä mikään muu ei ole alkuperäisestä OFPista ole muuttunut kuin graffat, jopa kaikki virheet ja bugit toistetaan vuosi toisensa jälkeen. Itse et ole tainnut yhtään Bohemian peliä pelata jos et näe millaista paskaa ne on....

Sun "normaali" kone taitaa olla astetta paskempi. Tai ehkä et vain yksinkertaisesti osaa. Suosittelen käymään isin lompakolla, pyydä viikkorahaa ja osta uusi, parempi kone. Ehkä tajuat sitten jotain pelin perään.
lainaa
Yhyy

06.09.2009 klo 14.51

ParkumaijanNuhakone kirjoitti:

Sun "normaali" kone taitaa olla astetta paskempi. Tai ehkä et vain yksinkertaisesti osaa. Suosittelen käymään isin lompakolla, pyydä viikkorahaa ja osta uusi, parempi kone. Ehkä tajuat sitten jotain pelin perään.

Etkö parempaan pysty? Onko vaikea myöntää että peli on paska? Koska sitä se on, ota fanilasit hetkeks pois päästä ja kieli pois Bohemian perseestä niin näetkin jotain. Ja mitäs väliä sillä on miltä peli näyttää koska se on hirveätä paskaa kaikilla muilla osa-aluillaan, edes moninpeli ei pelasta näin keskeneräistä ja luokattoman huonoa bugikasaa. Täytyy olla suuri idiootti että tämän pelin edes ostaa saati koneen joka tätä pyörittää. Bohemialla ei vaan osata...
lainaa
Armapelaaja

06.09.2009 klo 15.07

Jos Bohemia on paska lafka niin minkä helvetin takia Bohemian sotasimulaattorit ovat mm. seuraavien tahojen käytössä?

Australian Defence Force
Canadian Air Force
NATO members
New Zealand Defence Force
Royal Netherlands Army, Maneuver Instruction and Training Center/Ground Maneuver School at Amersfoort (OTCMAN)
United Kingdom Ministry of Defence
United States Army
United States Army John F. Kennedy Special Warfare Center and School
United States Marine Corps

Ja sitten vielä tämä...
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article217298.ec

Pointtini on se että ei voi haukkua Arma2:sen moninpeliä, koska siinä ei tekoälybugit haittaa.. Ja ainakin itselläni ei muita bugeja ole edes ilmennyt.
lainaa
Yhyy

06.09.2009 klo 16.41

Armapelaaja kirjoitti:
Jos Bohemia on paska lafka niin minkä helvetin takia Bohemian sotasimulaattorit ovat mm. seuraavien tahojen käytössä? Pointtini on se että ei voi haukkua Arma2:sen moninpeliä, koska siinä ei tekoälybugit haittaa.. Ja ainakin itselläni ei muita bugeja ole edes ilmennyt.

Pystyt ihan vakavalla naamalla vertaamaan sotilaskäyttöön kehiteltyä simulaattoria ja kuluttajille tarkoitettua versiota, joissa yhteistä on pelimoottori? -.-

Ja kyllä voi haukkua ArmA2:sen moninpeliäkin, katsos tekoäly ei ole pelin ainoa huono puoli. Ja ei siinä varmaan enää mitään bugeja olekaan kun on sitä sen verran vauhdilla pätchätty, mutta kylmä fakta vaan on että peli oli armottoman keskeneräinen julkaisussaan, mikä ei mitenkään kohota Bohemian osakkeita. Tosin eihän sillä laadulla niin väliä kun tavallisille nörteille peliä tarjotaan, eihän ne maksa pelistä edes niin paljon kuin erinäiset armeijat ja puolustusvoimat ympäri maapalloa... :D
lainaa
Hmm

06.09.2009 klo 19.32

Yhyy kirjoitti:
Ja kyllä voi haukkua ArmA2:sen moninpeliäkin, katsos tekoäly ei ole pelin ainoa huono puoli. Ja ei siinä varmaan enää mitään bugeja olekaan kun on sitä sen verran vauhdilla pätchätty


Juuri olet haukkunut firman huonoksi ja seuraavassa viestissä puhut nopeasta pätsäyksestä.. Eikö se juuri tee firmasta hyvää, että korjaa valmista tuotettaan - ja nopeasti?
Ja aikaisemmissa viesteissä puhuit pelin bugisuudesta, mutta nyt niitä ei enää olekaan?
Noh, anna mennä, hauku Arma2:n moninpeliä. Kerro, mikä siinä mättää? En kyllä itse keksi moninpelistä yhtään huonoa puolta.
lainaa
Yhyy

06.09.2009 klo 22.41

Hmm kirjoitti:

Juuri olet haukkunut firman huonoksi ja seuraavassa viestissä puhut nopeasta pätsäyksestä.. Eikö se juuri tee firmasta hyvää, että korjaa valmista tuotettaan - ja nopeasti?

Hei, nyt välähti! Mitäs jos... siis ihan vaan heitän tälläsen ehdotuksen... jos vaikka kerrankin tuollaisen järjettömän patchi-helvetin sijaan, vaikka edes kerran NE YRITTÄISIVÄT TEHDÄ PELIN VALMIIKSI ENNEN JULKAISUA?! Olisko mitään? Eivätkä antaisi maksavien asiakkaiden hoitaa testauksen ja bugimetsästyksen? Oikeesti? Edes yhdessä pelissä? Mä en oikeasti tiedä missä kamoissa te pyöritte mutta mun mielestäni ei ole minkään hyvän firman merkki että julkaisevat pelinsä helvetin keskeneräisenä - eikä jumalauta opita virheistä opiksi vuosienkaan jälkeen.

Ei peli varmasti enää ole läheskään yhtä huonossa jamassa kuin julkaistessa mutta kun otetaan huomioon ne tusina patchia mitkä siihen on jo julkaistu niin ei ihmekään. Ja niitä vikoja on lueteltu tässäkin aiheessa jo maailman tappiin, se että otetaan tekoälyn perseilyt ja joukkojen komentamisen vaikeus pois (ja saadaan tilalle nettipelien yleisimmät ongelmat) ei tee siitäkään mitään pelastavaa enkeliä, varsinkaan kun moninpeli ei koskaan ole ollut missään suuressa osassa Bohemian peleissä.
lainaa
Yyh

07.09.2009 klo 17.27

Yhyy kirjoitti:

Hei, nyt välähti! Mitäs jos vaikka kerrankin tuollaisen järjettömän patchi-helvetin sijaan, vaikka edes kerran NE YRITTÄISIVÄT TEHDÄ PELIN VALMIIKSI ENNEN JULKAISUA? Eivätkä antaisi maksavien asiakkaiden hoitaa testauksen ja bugimetsästyksen? Mä en oikeasti tiedä missä kamoissa te pyöritte mutta mun mielestäni ei ole minkään hyvän firman merkki.

Ei peli varmasti enää ole läheskään yhtä huonossa jamassa kuin julkaistessa mutta kun otetaan huomioon ne tusina patchia mitkä siihen on jo julkaistu niin ei ihmekään. Ja niitä vikoja on lueteltu tässäkin aiheessa jo maailman tappiin, se että otetaan tekoälyn perseilyt ja joukkojen komentamisen vaikeus pois (ja saadaan tilalle nettipelien yleisimmät ongelmat) ei tee siitäkään mitään pelastavaa enkeliä, varsinkaan kun moninpeli ei koskaan ole ollut missään suuressa osassa Bohemian peleissä.


Patchi-helvetti?
Eli et keksinyt moninpelistä haukkumista, olisit heti sanonut. Ja varmaan voit vikkelänä poikana kertoa, mitä pelejä olet PC:llä pelannut, kun et ole päivittämään tottunut? Eipä tule mieleeni montaa peliä, missä ei olisi päivitystä (eipä ole Arma2:sellekaan tullut tusinaa, jos osaan laskea). Bohemia kuitenkin on pieni pelitalo, rajallisilla voimavaroilla.

Ja mistä ihmeestä repäiset, ettei Bohemian peleissä ole ollut moninpeli suuressa osassa? Eihän se mikään WoW ole, mutta jotain rajaa..
lainaa
Arma2

07.09.2009 klo 18.10

Yhyy kirjoitti:

Hei, nyt välähti! Mitäs jos... siis ihan vaan heitän tälläsen ehdotuksen... jos vaikka kerrankin tuollaisen järjettömän patchi-helvetin sijaan, vaikka edes kerran NE YRITTÄISIVÄT TEHDÄ PELIN VALMIIKSI ENNEN JULKAISUA?!

Ei peli varmasti enää ole läheskään yhtä huonossa jamassa kuin julkaistessa mutta kun otetaan huomioon ne tusina patchia mitkä siihen on jo julkaistu niin ei ihmekään.


Kun ei muuta enää ArmA 2:sta keksitä niin ruvetaan valehtelemaan? Euroopan julkaisuun on tullut 2 patchia. Siis kaksi patchia, ei tusinaa, jotka korjaavat pahimmat bugit ja jossain välissä tulee varmaan uusi (ehkä kk tai kaksi).

Lisäksi Bohemian "patchihelvetti" on monissa päivityksissä tuonut uusia ominaisuuksia tai ilmaista lisäsisältöä peleihin, kuten kalustoa tai tehtäviä. On se yhtä helvettiä jos pitää vapaaehtoisesti muutaman kuukauden välein päivittää peli. Pitäisikö ne lisäsisällötkin olla jo siinä julkaisun yhteydessä kaikki-mulle-heti-nyt tyyliin.

Taitavat konsolipennut olla vaan katkeria, kun tämä tuli vain pc:lle. Dragon rising tulee olemaan konsolipilteille suunnattua sontaa, sen on jo pelin pr-osasto paljastanut melko avoimesti.
lainaa
Yhyy

07.09.2009 klo 18.50

Arma2 kirjoitti:

Taitavat konsolipennut olla vaan katkeria, kun tämä tuli vain pc:lle. Dragon rising tulee olemaan konsolipilteille suunnattua sontaa, sen on jo pelin pr-osasto paljastanut melko avoimesti.

Hei pc-pelle, huomasitko muuten että ArmA2:kin tulee konsoleille? Vituttaako?
Se että Codemasters hakee suurempaa yleisöä kuin pelkästään jotain säälittäviä inttipellejä jotka lasit huurussa tykkää leikkiä sotaa ihan tosissaan ei tee OFP2:sta yhtään sen paskempaa. Itse asiassa jo tässä vaiheessa voi sanoa varmuudella että OFP2 tulee olemaan paljon parempi peli kuin ArmA2, tosin siihen ei paljoa tarvita ottaen huomioon kuinka paska ArmA oikeasti on...

Mä olen oikeasti ihan vitun tyytyväinen että Codemastersilla on oikeudet OFP-nimeen eikä Bohemien idiooteilla. (Btw, niitä patchejä on kolme + beta-vastaavat päälle, ja siinäkin on ihan liikaa :D)
lainaa
Arma2

07.09.2009 klo 21.39

Yhyy kirjoitti:

Hei pc-pelle, huomasitko muuten että ArmA2:kin tulee konsoleille? Vituttaako?
Se että Codemasters hakee suurempaa yleisöä kuin pelkästään jotain säälittäviä inttipellejä jotka lasit huurussa tykkää leikkiä sotaa ihan tosissaan ei tee OFP2:sta yhtään sen paskempaa. Itse asiassa jo tässä vaiheessa voi sanoa varmuudella että OFP2 tulee olemaan paljon parempi peli kuin ArmA2, tosin siihen ei paljoa tarvita ottaen huomioon kuinka paska ArmA oikeasti on...

Mä olen oikeasti ihan vitun tyytyväinen että Codemastersilla on oikeudet OFP-nimeen eikä Bohemien idiooteilla. (Btw, niitä patchejä on kolme + beta-vastaavat päälle, ja siinäkin on ihan liikaa :D)


Olen tiennyt siitä lähtien, kun ilmoittivat tekevänsä next gen-konsolille (mitä sitten tarkoittaakaan? X-box 360, 720?), tosin tuosta ei ole yli puoleen vuoteen bohemialta mitään kuulunut. Arma 2:n sivuiltakin on kadonnut maininnat konsoliversiosta. Eikä vituta kun Bohemian tyyli on tehdä ensin pc:lle ja tutkia sitten miten sen saa konsolilla pyörimään, eikä niin kuin esim. codemasters, mikä on sanonut että Dragon rising tulee olemaan täsmälleen samanlainen ja näköinen joka alustalla. Tämä tarkoittaa että pc-versio ei hyödy mitenkään esim. nopeasta koneesta, muuten kuin ruudunpäivityksen suhteen. Ainoana poikkeuksena että pc-versiossa on editori. Toivottavasti edes resoluutiot saa yli konsoliresojen.

KANSAINVÄLISEEN JULKAISUUN ON 2 (luetaan kaksi) patchia. 1.01 oli saksan julkaisuun, mikä oli pahiten buginen, kun saksanjulkaisija halusi aivan välttämättä julkaista arman ennen muita ja bugisempana. Beta-patcheista voit pitää turpasi kiinni. Niitä ei ole mikään pakko kenenkään koittaa, eikä niitä mainosteta edes pelin sivuilla. En tajua mitä vikaa siinä on jos peliä parannettaan tai tuodaan lisäsisältöä, oli julkaisuversio buginen tai ei.

Ilman Bohemia Interactivea ei olisi koko Operation Flashpointeja tai sen jatkajia, joten iloitse vaan itseksesi Codemastersin oikeuksista Flashpointin nimeen.
lainaa
Armapelaaja

07.09.2009 klo 22.32

En tiennytkään että olen nörtti... Lasitkin puuttuu...

Itse Luulen että OFP2:DR: tulee olemaan ihan hyvä peli omassa kategoriassaan... on edes hieman erilainen kuin Codin kaltaiset scriptatut putkiräiskinnät joita on aivan liikaa...

Arma2 sit taas on sotasimulaattori.. Ei mikään täysin realistinen, mutta pelin laajuuden huomioon ottaen kunnioitettava saavutus. bugisena tai ei... paria patchia ja Finnish defence forces modia odotellessa :)

Pointti on se että näillä kahdella pelillä on ihan eri kohderyhmät... OFP2:DR on hardcorepelaajille tarkoitettu toimintapläjäys... Arma2 on taas enemmänkin simulaattorifaneille (joihin nimim. Yhyy ei selvästikkään kuulu)..

Onhan se sanomattakin selvää että Codeihin ja räiskintöihin tykästynyt ei voi sietää Arma2:sta... Eihän siinä edes pysty edes hyppimään... ja voi kuolla ennen kuin edes näkee vihollista..

Itse pelaan Arma2:sta silloin kun haluan hieman taktisempaa ja hidastempoista moninpeliä... Sillon kun haluan vaan pelata ja pitää hauskaa pelailen CODia..
lainaa
Armapelaaja

07.09.2009 klo 22.44

En tiennytkään että olen nörtti... Lasitkin puuttuu...

Itse Luulen että OFP2:DR: tulee olemaan ihan hyvä peli omassa kategoriassaan... on edes hieman erilainen kuin Codin kaltaiset scriptatut putkiräiskinnät joita on aivan liikaa...

Arma2 sit taas on sotasimulaattori.. Ei mikään täysin realistinen, mutta pelin laajuuden huomioon ottaen kunnioitettava saavutus. bugisena tai ei... paria patchia ja Finnish defence forces modia odotellessa :)

Pointti on se että näillä kahdella pelillä on ihan eri kohderyhmät... OFP2:DR on hardcorepelaajille tarkoitettu toimintapläjäys... Arma2 on taas enemmänkin simulaattorifaneille (joihin nimim. Yhyy ei selvästikkään kuulu)..

Onhan se sanomattakin selvää että Codeihin ja räiskintöihin tykästynyt ei voi sietää Arma2:sta... Eihän siinä edes pysty edes hyppimään... ja voi kuolla ennen kuin edes näkee vihollista..

Itse pelaan Arma2:sta silloin kun haluan hieman taktisempaa ja hidastempoista moninpeliä... Sillon kun haluan vaan pelata ja pitää hauskaa pelailen CODia..
lainaa
Yhyy

07.09.2009 klo 23.48

Armapelaaja kirjoitti:
En tiennytkään että olen nörtti... Lasitkin puuttuu... Itse Luulen että OFP2:DR: tulee olemaan ihan hyvä peli omassa kategoriassaan... on edes hieman erilainen kuin Codin kaltaiset scriptatut putkiräiskinnät joita on aivan liikaa...
Arma2 sit taas on sotasimulaattori.. Ei mikään täysin realistinen, mutta pelin laajuuden huomioon ottaen kunnioitettava saavutus. bugisena tai ei... paria patchia ja Finnish defence forces modia odotellessa :) Pointti on se että näillä kahdella pelillä on ihan eri kohderyhmät... OFP2:DR on hardcorepelaajille tarkoitettu toimintapläjäys... Arma2 on taas enemmänkin simulaattorifaneille (joihin nimim. Yhyy ei selvästikkään kuulu)..
Onhan se sanomattakin selvää että Codeihin ja räiskintöihin tykästynyt ei voi sietää Arma2:sta... Eihän siinä edes pysty edes hyppimään... ja voi kuolla ennen kuin edes näkee vihollista..
Itse pelaan Arma2:sta silloin kun haluan hieman taktisempaa ja hidastempoista moninpeliä... Sillon kun haluan vaan pelata ja pitää hauskaa pelailen CODia...

Noniin, hyvä! Olet asian ytimessä tai ainakin erittäin lähellä sitä, propsit sinulle.

Enkä tarkoittanut kirjaimellisesti tietenkään, pahoittelen jos pahoitit mielesi mutta täytyyhän sinunkin myöntää että ArmA:n kaltaisella pelillä on erittäin rajoittunut pelaajakunta jotka saavat pelistä hupia ja tekevät lisää matskua siihen, eikä aja kenenkään etuja että sieltä huudellaan "lololol OFP2 o iha paskaa konsolipelleille lololo", varsinkin kun mitään syytä huuteluun ei ole.

Joojoo Codemasters "raiskaa" OFPin nimen, kuultu miljooniin kertoihin mutta mielestäni siinä ei ole mitään raiskaamista että haetaan suurempaa kohdeyleisöä vaikka simun-leimasta luovutaankin. Ja noi viittaukset CoDiin ovat aivan turhia kuten olet loistavasti kertonutkin /peukku. Ei siinä etteikö CoDitkin olisi mukavia pelejä mutta OFP2 ottaa aikamoisen suuren harppauksen realistisempaan suuntaan samalla säilyttäen mahdollisuuden pelata peliä "codisti" niille jotka niin haluavat. Täytyy olla aika saatanan kova sokea fanipoika jos tätä ei näe.

ArmAhan on muuten _jalkaväkisimulaattori_, mikäs ilmestyy oikeaan ylänurkkaan kun hyppäät mihin tahansa ajoneuvoon? Aivan, osumapisteet; byebye realismi ;)

Ja olet väärässä: tykkään simulaattoreista, tai tykkäsin ainakin silloin ekan OFPin ja sen lisärin aikoihin. Eikä ArmA2 ole mielestäni mitenkään hyvä saavutus Bohemialta. Pelihän käyttää edelleen samaa moottoriakin kuin ensimmäinen OFP? Eikä muutoksia käytännössä ole, mitä nyt aihepiiri on vaihtunut, ja parit ajoneuvot vaihdettu modernimpiin..

Voit kuule uskoa miten minäkin pelasin silloin joskus fläsäriä ja sen lisäreitä heppi tanassa. Mutta en enää, jokin on nyt jäänyt kelkasta. En tiedä onko se immersion puute yksinpelissä, nopeatempoisten moninpelien suosiminen, Bohemian tapa tehdä peleistään helvetin raskaita ja huonosti optimoituja vai kuten monesti todettua; toistaa virheitä uudestaan ja uudestaan?
Pystytkö kertomaan mikä kiire heillä on ollut näitä julkaistessa kun eivät ole hioneet pelejään läheskään (minua) tyydyttävälle tasolle?

Kuten sanottua, en niinkään moiti ArmA:n pelaajia kuin Bohemiaa, varmasti löytyy pelaajia tällekin mutta tuollaiset "kakkosfläsäriä konsolipelleille" -huutelut ovat vain naurettavia ja kertovat enemmän kuin tarpeeksi kyseisistä ArmA-faneista...

Lainaus:
Ilman Bohemia Interactivea ei olisi koko Operation Flashpointeja tai sen jatkajia, joten iloitse vaan itseksesi Codemastersin oikeuksista Flashpointin nimeen.

Ei olisi ei, ja nostan hattua Bohemialle ekasta Flashpointista ja sen lisäosista. Mutta oikeasti..."sen jatkajat?" :D:D:D Pitäisikö ruveta sanomaan että Bohemia ihan itse pilasi OFPin nimen eikä Codemasters?
lainaa
Arma2

09.09.2009 klo 10.57

Yhyy kirjoitti:

Joojoo Codemasters "raiskaa" OFPin nimen, kuultu miljooniin kertoihin mutta mielestäni siinä ei ole mitään raiskaamista että haetaan suurempaa kohdeyleisöä vaikka simun-leimasta luovutaankin.


Kyllä se melkoista raiskaamista mielestäni on jos käytännössä näytetään persettä alkuperäisen pelin kohdeyleisölle. Olisivat sitten vaikka keksineet uuden nimen koko pelille. Voithan kysyä esim. Steel Beasts-pelaajilta mitä ovat mieltä jos Steel Beasts 2:n kohdalla luovutaan simu-leimasta.

Yhyy kirjoitti:

ArmAhan on muuten _jalkaväkisimulaattori_, mikäs ilmestyy oikeaan ylänurkkaan kun hyppäät mihin tahansa ajoneuvoon? Aivan, osumapisteet; byebye realismi ;)


Pitää täysin paikkansa ja toivoisin tähän parannusta tulevaisuudessa, mutta Codemastersin ratkaisu oli että viedään realismia jalkaväkipuoleltakin. En tätä pysty vahvistamaan, mutta huhutaan ainakin että OFP: DR:ssa ei pysty ryömimään tai ampumaan makuulta. Toivon että tämä olisi vain huhu, mutta outoa, että en ole nähnyt ainuttakaan videota, missä kukaan ryömisi tai olisi makuulla. Ja olen nähnyt OFP: DR:sta aika monta videota.

Tässä vielä Codemastersin Clive Lindopin sanoin (eDomen haastattelu):
- "Operation Flashpoint oli simupeli, me halusimme tehdä tunnepitoisemman elämyspelin. Simulaatio sinänsä ei ole välttämättä hirveän palkitseva"

Useimmat simufanit saattavat olla hiukan eri mieltä herra Lindopin kanssa.

"Konsoliversio esittelee myös uusia ohjaustapoja PC:lle. Et tarvitse pelaamiseen kaikkia näppäimistön näppäimiä."

Ei todellakaan kiinnosta PC:lle mitkään konsolikontrollit, kun ainakin alkuperäinen oikein huutaa näppistä komentojen monipuolisuuden vuoksi. eDomen ennakkotestissä ei ainakaan konsoliversion kontrolleille hurrattu, joten mikä idea tuhota PC-versiokin konsolin vähäisellä nappimäärällä?

Tässä vielä lainaus eDomen ennakosta:
"Mitä muutakaan voisi odottaa peliltä, jonka ohjaamiseen tarvitaan sen verran nappuloita, ettei ohjain tunnu riittävän? PlayStation 3:n ohjaimen jokainen nappi oli käytössä, usein pariin tai kolmeen kertaan ja silti moni asia piti hoitaa hitaasti valikon kautta."

Yhyy kirjoitti:
Eikä ArmA2 ole mielestäni mitenkään hyvä saavutus Bohemialta. Pelihän käyttää edelleen samaa moottoriakin kuin ensimmäinen OFP? Eikä muutoksia käytännössä ole, mitä nyt aihepiiri on vaihtunut, ja parit ajoneuvot vaihdettu modernimpiin..


Kannattaako jokaiseen peliin aina tehdä uusi moottori, sen sijaan että kehittää vanhaa? Näkemyksesi mukaan myös uusimmat Valven pelit käyttää samaa moottoria kuin Half Life I. Pitääkö pyöräkin keksiä uusiksi? Muutoksia ei käytännössä ole? Miten olisi nyt ensimmäiseksi silmiinpistävämpänä "hiukan" päivitetty grafiikka. Lisäksi voisin mainita:
- Useamman ampujan mahdollisuus ajoneuvoissa
- Päivitetty lentomalli
- Sillat
- Warfare-moninpeli
- Mahdollisuus tulla kesken kaiken verkkopeliin
- Käsisignaalit
- Kimpoavat ammukset
- Materiaalin läpäisy
- Uudistettu äänimaailma
- Scriptikieltä parannettu
- Käsien tärinä
Voisin tuota listaa jatkaa, mutta oleellinen tuli varmaan jo selväksi. Vaikka alkuperäisen OFP:n pelimekaniikka on säilynyt Arma 1 & 2:ssa, niin muutoksia on paljon. Useimmat eivät luonnollisesti peruspelaajalle pistä ainakaan heti silmään.

Yhyy kirjoitti:
Kuten sanottua, en niinkään moiti ArmA:n pelaajia kuin Bohemiaa, varmasti löytyy pelaajia tällekin mutta tuollaiset "kakkosfläsäriä konsolipelleille" -huutelut ovat vain naurettavia ja kertovat enemmän kuin tarpeeksi kyseisistä ArmA-faneista...


Vastaan tähän lainaamalla omaa tekstiäsi:
Yhyy kirjoitti:
Itke pelle lisää, ja sitten kun silmät on punaset niin menes takasin pelaan isäs ostamalla munanjatkepc:llä bugista grafiikkapäivitys-ArmAas. Jotkut eivät ota pelaamista noin vakavasti mutta tuskin tuollainen pc-elitisti joka hiki hatussa vääntää puol päivää jotain kenttää "superrealistisessa" ArmAassa mitään tajuaa.

Bohemia on muuten paska studio, ihan hyvä vaan että Codemasters tekee OFP2:sen...
lainaa
cto09

10.09.2009 klo 16.20

Herran pieksut, eihän tuossa trailerissa ollut pelistä yhtään mitään. Sitä kuvamateriaalia! prklö...
lainaa
armasucks

10.09.2009 klo 20.44

jaa itellä on koneena aika moinen tehjo mylly ja arma on tyäyttä paskaa näytöllä... Samaa taso kun BF2 --> liian raskas. En kuitenkaan niin tyhmäksi langennut että olisin pelin ostanut. Aseen käsittely on ihan hirveetä paskaa, niiden toisten radio puhelut on jotain vielä paljon kauheempaa, ja koko peli on kokonaisuutena demon puolesta täys floppi.

Eiköhän codemasterilta voi jotain parempaa odottaa kun ne on jo melekin vuoden pelin julkaisua lykännyt kaiken maailman pikku säätämisen takia. Heti ekana päivänä löytää ostoskoriin =)
lainaa
Arma2

11.09.2009 klo 16.30

armasucks kirjoitti:
jaa itellä on koneena aika moinen tehjo mylly ja arma on tyäyttä paskaa näytöllä... Samaa taso kun BF2 --> liian raskas.


Joo kuulostaakin tosi tehomyllyltä, jos ei BF2 edes pyöri. :D
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova