Tuorein sisältö

Buddha-johtajakin rentoutuu videopelien avulla

22.09.2009 klo 18.03 | Luettu: 4014 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Intiassa asuva Ogyen Trinje Dorje -niminen Karmapa Lama on paitsi yksi alueen neljästä suuresta Buddha-johtajasta, myös innokas videopelaaja. Wiredin mukaan tämä Tiibetistä maanpaossa elävä 24-vuotias hengellinen ja kiisteltykin johtaja käyttää videopelejä pahojen tunteidensa hallitsemiseen.

"Videopeleissä esiintuleva aggressio tyydyttää kaikki mahdolliset haluni tämän tunteen ilmaisuun. Kun teen näin, minun ei tarvitse mennä lyömään ketään päähän", Karampa Lama selitti videopelien parantavaa vaikutusta. Mies uskoo videopelien toimivan taidokkaana vastineena perinteisemmälle meditoinnille.

Mikäli The Times of Indian alkuperäiseen haastatteluun on luottaminen, hoitaa Ogyen Trinje Dorje aggressionsa PlayStation-pelikonsolilla.

V2.fi | Matti Lintula
< Näin Dead Space: Ext... Sega möläytti Sonyn ... >

Keskustelut (10 viestiä)

rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

22.09.2009 klo 18.19

Tästäkin saamme konsolisodan aikaan. Buddhahan on selvästi vääräuskoinen kun ei pelaa Xboxia, eikös, fanipojat?
Huuhaahahhahhaa

22.09.2009 klo 18.23

Kuka puhui konsoleista? Etkös sinä fanipoika koeta lietsoa sitä? Etkös?
jounihat

22.09.2009 klo 18.38

"Kun teen näin, minun ei tarvitse mennä lyömään ketään päähän"

Onneksi olkoon. Jos ihmisestä joskus tuntuu siltä, että on aina silloin tällöin pakko lyödä toista ihmistä päähän, niin sinne valaistumisen ylimmille portaille on aika pitkä matka.
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

22.09.2009 klo 18.39

Huuhaahahhahhaa kirjoitti:
Kuka puhui konsoleista? Etkös sinä fanipoika koeta lietsoa sitä? Etkös?

En ole fanipoika. En pelaa konsoleilla. En ollenkaan.
BillPong

22.09.2009 klo 19.06

Mä en pelaa yhtään.
En edes tiedä mikä on "peli".
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.09.2009 klo 19.11

Fiksu tyyppi. Hän sentään on tajunnut, että peleistä voi olla terapiallista hyötyä, eikä ne tee pelaajista sekopäisiä tappajia.
Cyna

22.09.2009 klo 19.54

tagman, ehkäpä kun hän on itse pelaaja? >_> Ja kaikki pelaajathan näin ajattelevat.
agsgasg

22.09.2009 klo 20.06

kyllä mäkin puran aina agressiota ostamalla playstationin ja heittelemällä sitä
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.09.2009 klo 21.37

Cyna kirjoitti:
tagman, ehkäpä kun hän on itse pelaaja? >_> Ja kaikki pelaajathan näin ajattelevat.

Mutta nyt kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Perus Pena 8v.
Alex

23.09.2009 klo 22.43

Niin onhan ps3 tunnetusti kelpo kohde vihan purkuun eli vasara käteen ja mäistis xoxin laadukas valkoinen ulkokuori ei moisesta vahingoittuisi

Kirjoita kommentti



V2.fi:n JOULUKISA