Haastattelussa Assassin's Creedin Marion Cotillard

19.05.2017 klo 19.48 | Luettu: 305 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


V2.fi julkaisee yksinoikeudella Fox Home Entertainmentin tekemän Assassin’s Creed –elokuvan naispäätähden Marion Cotillardin haastattelun. Cotillardista tuli vuonna 2008 toinen ranskalainen näyttelijätär, joka on voittanut Oscarin ja aikaisemmin hän työskenteli Michael Fassbenderin sekä ohjaaja Justin Kurzelin kanssa Macbeth-filmatisoinnissa.

Oliko siitä hyötyä, että olit ennenkin työskennellyt Fassbenderin ja Kurrzelin kanssa?

- Macbeth oli yksi parhaita näyttelijäntyökokemuksiani, joten ajatus heidän kanssaan työskentelemisestään ihastutti. Ensimmäistä kertaa työskentelin toistamiseen samojen ihmisten kanssa, mukaan lukien kuvauspäällikkö Adam Arkapaw, joka on nero. Kuvauksiin voi saapua luottavaisena ja se on korvaamatonta. Näin erilaisissa projekteissa työskentely yhdessä oli todella mahtavaa aikaa.

Kerrotko hahmosi Sofian ja hänen isänsä monimutkaisesta suhteesta?

- Heidän suhteensa on hyvin monimutkainen. Oli kiinnostavaa, että olin jo aloittanut hahmon työstämisen ennen kuin aloimme kuvata ja ennen kuin Jeremy Irons valittiin esittämään isääni. Soitin Justin Kurzelille ja sanoin, että ehkä minun pitäisi puhua jollakin tietyllä brittiaksentilla. Emme uskoneet, että sille olisi ollut tarvetta, mutta sitten tajusin, että jos olen Jeremy Ironsin tytär, minulla pitäisi olla sama aksentti. Justin ei ollut samaa mieltä, hänestä eri aksentit vain lisäisivät suhteen mystisyyttä - ehkä hänen isänsä ei kasvattanut häntä tai ehkä hän tekee kaiken tämän, jotta hänen isänsä huomaisi hänet.

Kuinka tärkeää sinulle oli, että tarinan fantasiaelementit olivat kosketuksissa todellisuuteen?

- Mielestäni jopa syvällisimmät, korkealentoisimmat scifitarinat kertovat silti ihmisistä, joten kytkös todellisuuteen on olemassa. Geneettisen muistin konsepti on kiehtova, koska se tieteisfiktiota, että mennään esi-isien muistoihin, mutta myös uskottavaa, että niin voisi tapahtua. Uskon, että tiettyjen terapiamuotojen kautta voi olla yhteydessä siihen esi-isien tietoon, joka on meidän sisällämme.

Elokuva toimii itsenäisenä, mutta Assassin’s Creed –peleillä on paljon faneja. Minkä kohtauksen uskot heidän haluavan katsoa uudelleen?

- Justinin ja tiimin hieno idea oli tehdä Animuksesta erilainen kuin pelissä. Pelissä se oli sänky tai tuoli ja sen käyttäjä oli paikoillaan, mikä ei olisi ollut kovin mielenkiintoista katsottavaa elokuvassa. Joten ajatuksena oli ottaa kroppa mukaan toimintaan. Kuulin, että Ubisoft aikoo käyttää sellaista Animusta seuraavassa pelissään, mikä on jännittävää.

Käännös: Manu Pärssinen





V2.fi | Manu Pärssinen
< Black Lightning iske... Tom Hardy on Venom... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti

98370

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova