The Bear 5-1 ja 5-2: ravintola ei välttämättä pysy pystyssä edes rakennuksena
![]() |
Kausi 5 - Jaksot 1 ja 2:
Soda ja Lamb
Soda ja Lamb
Kokatessa rehun pudottaminen annokseen voi tuntua vastaavalta silaukselta kuin kumartaminen performanssin jälkeen. Kevään spesiaalissa kaksi ukkoa kypsyi toisiinsa hitaasti takaumassa ja sitten "silauksena" toinen kolaroi autolla nykyhetkessä. Loppu. Vai niin. Kolari toistetaan nyt samalla kun intensiivisen tunteellinen kokkailu jatkuu ja sade pauhuaa ja pyörteen vangitsemat tupakantumpit tukkivat viemärin.
Jos se ukko sitten saapuisi töihin lyttääntyneellä, runollisesti savuavalla autolla kovasti kiroillen, se saattaisi istua tähän, sillä kolarilla ei ole senkään vertaa merkitystä ja satunnainen pontevuus ilman itseironiaa muuttuu itseparodiaksi. 1. jakson loppu on avoimen vitsikäs, kun putkistokin alkaa hajota käsiin.
Kausi on viimeinen. Carmy on lähtemässä mutta yhä läsnä. Se muistuu mieleen vaiheittain, millä tavoilla ravintola saattaa loppua tai menestyä. Itsetarkoituksellinenkin makeilu tulee taas viehättämään osan ajasta.
Eli: kolari oli hämäystä, mutta tiimi joutuu reagoimaan yllättävään ongelmaan tilanteessa, jossa he kokevat, ettei pelivaraa ole lainkaan. Koska Carmy on lähdössä, siinä on hakemista, kuka on vastuussa mistäkin. Sydney pyrkii ottamaan kyökin haltuun.
Eli, versio 2: tiimillä on yhä vaikeuksia avata ravintolansa satunnaisena iltana. On kiintoisaa, kun jokin sarja vertautuu toiseen, ja näiden jaksojen aikana muistin hyvin The Pittin, jossa on vastaavasti sympaattisia hahmoja yrittämässä kovasti keskellä loputonta kaaosta, mutta jossa ammatinharjoittaminen vaikuttaa hieman järkevämmältä mutta ei yhtä vetoavan aistikkaalta.
![]() |
Keskiarvo 41 jakson jälkeen:
![]() |
< Spesiaalijakso Gary
Katsottu: Disney+





Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti