Tuorein sisältö

GTA V -ensikosketus

Mikko Heinonen

28.05.2013 klo 10.51 | Luettu: 24497 kertaa | Teksti: Mikko Heinonen

Turistikierros Los Santosissa

Harvan pelin takia jaksaa enää vapaaehtoisesti herätä kuudelta aamulla, mutta uusi Grand Theft Auto oli kyllä nähtävä kaiken kiireen keskelläkin. Siitäkin huolimatta, että arvelin Suomi-lehdistölle näytettävän juuri sitä samaa demoa, jonka ulkomaanelävät näkivät jo reilu kuukausi sitten.

Helsingin keskustassa sijaitsevaa hotellihuonetta dominoi jättikokoinen taulu-tv, johon oli liitetty debug-PS3. Demo siis pyöri ihan oikealla konsoliraudalla. Me journot istuimme mukavasti sohvilla ja nojatuoleilla, kun Rockstar Northin esittelijä pelasi peliä ja hänen taisteluparinsa ensin väänsi kotiteatterin liian kovalle ja yritti sitten huutaa selostustaan sen päälle. Saimme nähdä GTA V:stä neljä kohtausta, jotka oli selvästikin paitsi harjoiteltu etukäteen, myös lavastettu pelin sisään.


Kolme päähahmoa, Franklin, Trevor ja Michael, esiteltiin erillisissä kohtauksissa. Franklin hyppäsi laskuvarjolla, Trevor heräsi krapulaisena uimarannalta ja lähti sukeltelemaan, ja Michael kyyditsi paparazzien piirittämän filmitähden kotiinsa. Juuri nämä osiot oli näytetty muillekin medioille, joten pyrin keskittymään show’n aikana mahdollisimman epäoleellisiin asioihin – kuten siihen, miltä pelin tekniikka vaikutti aiempiin osiin verrattuna.

GTA IV:n lisäosineen puhkipelanneena tunnistin grafiikkamoottorin perusilmeen välittömästi. Kaupunkimaisemissa sanottavaa eroa entiseen ei ollut, kaikkea oli hieman hiottu ja kaikki näytti juuri sen verran paremmalta kuin neljä vuotta vanhaan peliin vertaillessa nyt voi olettaakin, mutta on selvää, että grafiikan suhteen se rajoittavin tekijä on PS3/X360:n rauta. Mitään kvanttihyppyä uuteen grafiikan tasoon ei ole luvassa, mutta esimerkiksi piirtoetäisyys ja ruudunpäivitys vaikuttivat olevan aivan hyväksyttävällä tasolla – tämä tosin sillä varauksella, että minun mielestäni GTA IV ei ollut häiritsevän tahmea.

Länkkäritunnelmia



Taajamien ulkopuolella riittääkin sitten lääniä, ja esittelijät kovasti painottivat, että kaikki mainospuheet kartan koosta ovat totta: GTA V:n kartalle mahtuisivat niin GTA IV, San Andreas kuin Red Dead Redemptionkin. Jälkimmäinen onkin toiminut merkittävänä vaikuttimena kehitettäessä toimintaa valtavan kartan sisään. Mukana on dynaamisia tapahtumia joihin voi hypätä lennosta mukaan, villieläimiä, erilaisia harrastusmahdollisuuksia ja muuta ajankulua.

Niin lupaavalta kuin tämä kuulostaakin, valitettavasti aika paljon asiasta joutui nyt vain uskomaan, sillä peliä ei saanut kokeilla ja esittely koostui selvästi tarkkaan ennalta harjoitelluista käänteistä. Truman Show -tunnelmilta oli vaikea välttyä, kun amok-juoksuhenkisen paparazzeilta karkuun kaahaamisen sijaan esittelijä vaikutti kääntyvän täsmälleen tietyistä kadunkulmista, jonka jälkeen tehtävä olikin jo suoritettu.

Roolista toiseen



Ehdottomasti suurin uudistus pelissä on kolmen hahmon käyttäminen. Jo esittelyn alkuvaiheessa demonstroitiin sitä, miten pelihahmojen välillä voi vaihtaa vapaasti kun tehtävä ei ole käynnissä. Lataustauot oli naamioitu kekseliäästi kartan zoomaamiseksi. Hieman vaikea on kuitenkin uskoa että lataaminen kävisi yhtä nopeasti, kun pelissä on täysi kartta demon sijaan. Pelaajan jättäessä hahmon oman onnensa nojaan se ”elää omaa elämäänsä” eli todennäköisesti hakeutuu pois alueelta, johon se jätettiin. Sitä ei kerrottu, voiko yhdellä hahmolla ryhtyä stalkkaamaan toisia, ja mitä siitä seuraa.

Neljäs näkemämme osio koostui ryöstöstä, johon hypättiin suoraan keskelle toteutusvaihetta. Tätä ennen osatehtävinä olisi järjestelty kalustoa ja varusteita ryöstöä varten. Ryöstöt ovat se juonen elementti, joka niputtaa Franklinin, Trevorin ja Michaelin tarinat yhteen, ja myös erittäin keskeinen osa pelin tarinaa. Käteisellä on kuulemma tärkeämpi merkitys kuin koskaan tätä ennen, ja ryöstöjä voi myös järjestellä haluamallaan tavalla. Missä rajoissa tämä järjestely tapahtuu, sitä ei kommentoitu.


Ryöstön aikana piti loikkia eri hahmojen välillä ja toteuttaa aiemmin laadittua suunnitelmaa. Käytännössä toiminta ei juuri eronnut normaaleista GTA-tehtävistä kuin siinä, että eri hahmojen käyttö vähensi siirtyilyä paikasta toiseen. Kun sitten tapahtui väistämätön ja tulitaistelu poliisien kanssa alkoi, pelaaja saattoi siirtyillä hahmosta toiseen ja puolustaa eri rintamilla. Yritin tarkkailla ammusten määrää vaihdettaessa hahmosta pois ja palattaessa siihen, ja havaitsin että ammukset eivät ainakaan aktiivisesti kuluneet pelaajan poissaolon aikana. Kysymykseeni siitä, miten AI-hahmot toimivat taistelussa kun pelaaja vaihtaa ohjattavaa hahmoa sain vastauksen, että AI yrittää pitää huolta itsestään, mutta jos pelaaja jättää sen mahdottomaan paikkaan, hahmot voivat kyllä kuolla. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa, se nähtäneen ensimmäisissä ”oikeissa” pelidemoissa.

Mitä jäi käteen?


Aamuinen retki Los Santosiin oli hyvin pohjoiskoreamainen kokemus. Meille näytettiin pitkälti se, mitä odotinkin näkeväni, ja ajoittain tapahtumien tiukka käsikirjoitus hyppäsi kovastikin silmille. GTA:n perusasioita on aina ollut vapaus tehdä mitä haluaa, ja kun sitä ei voi tehdä, jää helposti kuva elokuvan kulisseissa kävelystä. Paljon tästä kuitenkin selittyy sillä, että näkemämme peli ei ollut likimainkaan valmis.


Joka tapauksessa kaikesta kävi ilmi se, miten tosissaan peliä on työstetty. Niin kehittäjä kuin julkaisijakin tietävät, ettei peli saa tuottaa pettymystä pelaajilleen. Siihen nähden kolmen hahmon järjestelmä on iso riski – sen voi ajatella olevan ”kolme GTA:ta yhdessä”, kuten esittelijät asiaa kuvasivat, tai sitten kokoelma kohtauksia irrallisten hahmojen elämästä. On ollut hienoa olla Tommy Vercetti, CJ ja Niko Bellic, joten toivon voivani muodostaa samanlaisen suhteen myös uuden pelin hahmoihin. Myös AI-hahmojen toiminta kolmen hahmon tehtävien aikana on selvä sudenkuoppa, jonka kattamisesta en tämän perusteella vielä täysin vakuuttunut.

Hyvää asiassa on kuitenkin se, että Rockstar haluaa selvästi viedä peliä eteenpäin, säilyttäen kuitenkin sen toimivan perusluonteen. GTA V vaikuttaa varsin lineaarisen IV:n jälkeen edustavan myös paluuta San Andreas -henkiseen vapaampaan toimintaan hahmonkehityksineen, mikä sekin ilahduttanee monia. Odotan mielenkiinnolla mahdollista hands on -demoa, mutta toistaiseksi pidän voimassa kalenteriini syyskuun 17. päivän kohdalle merkityn ”EI TÖITÄ VIIKKOON” -varauksen.

V2.fi | Mikko Heinonen
< Listasunnuntai #190... Listasunnuntai #191... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (37 viestiä)

Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

28.05.2013 klo 11.35 7 tykkää tästä

Itteäni on mietityttänyt just toi kolmen hahmon lennosta vaihto, vaikkakin itelleni olisi kelvanut että olisi saanut jonkun hahmon valita ja sen tehtäviä suorittaa eteenpäin ja jossain välissä sitten tulee eteen että pitää sitten valita kahdesta taas jatkakseen tarinaa ja sitten lopulta yksi.
Vähän sellainen fahrenheit tyyli.

Kuitenkinkin jos ongelmia alkaisi tulemaan niin eiköhän sieltä sonylta ja mikkisoftalta sitä koodari apua löytyisi kun molemmille alustoille kuitenkin se tärkeä peliä.

Luotto on kuitenkin kova että sieltä ihan kunnolla toteutettu peli tulee. Eikä hyvin suunniteltu, huonosti toteutettu.
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

28.05.2013 klo 11.38 8 tykkää tästä

Päällimmäisenä aamusta jäi kuitenkin mieleen pettymys, kun Rockstar Games näytti pojille tylysti vanhaa materiaalia.
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.05.2013 klo 11.45 5 tykkää tästä

Ite otan kyl kolme hahmoa ihan mielelläni vastaan, GTA IV ja erityisesti SA oli molemmat vähän turhan "epäuskottavia" ja hajanaisia juoniltaan yhdellä hahmolla pelattavaksi. Nelosessa ehkä tarina oli paremmin nivottu yhteen, vaikkakin aika heikko. Kolmen hahmon yhistelyltä toivoisin vähän kompaktimpia "alueita" eikä sitä et tehtävä alkaa etelästä, ja seuraava kohde on aivan pohjosessa, ja sit itään ja päättyy länteen. Pienet detailjit näin hukku ainaki nelosessa siihen, et ajeltiin kaasupohjassa moottoritietä pitkin ännännen kerran. Lisäosat toimi paremmin, erityisesti Ballad.

Toivottavasti olis myös vähemmän vakavahenkinen kuin nelonen, mielummin hieman Vice/Ballad hengessä, kultasia helikoptereita yms.
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

28.05.2013 klo 11.47 18 tykkää tästä

Talmunen kirjoitti:
Päällimmäisenä aamusta jäi kuitenkin mieleen pettymys, kun Rockstar Games näytti pojille tylysti vanhaa materiaalia.


Enpä voi sanoa olleeni pettynyt tähän, koska en muuta odottanutkaan. Aika harvoin muiden kuin suomalaisten pelien maailmanensi-iltaa on vietetty Suomessa. Oli kuitenkin sinällään kiinnostavaa nähdä peli liikkeessä sekä tarkentaa muutamia detaljeja.
dfhq34

28.05.2013 klo 13.46 9 tykkää tästä

En ole pc versiosta kuullut vielä mitään. Jos ei tule niin vittu sit menee hermot!
Pekoni

28.05.2013 klo 13.59 3 tykkää tästä

Miltä nuo liikkuminen ja suojautuminen näytti, oliko yhtä kankeata kuin nelosessa vai oliko enemmän red dead redemptionin tai max paynen 3:sen kaltainen?
fdpioxdioj

28.05.2013 klo 14.11 1 tykkää tästä

kun näin kuvan niin luulin jo että arvostelua puskee. sitten muistin että en ollutkaan nukkunut kuukausia

Red Dead Redemption oli aivan saatanan kankea. ei sellaista kontrollia kiitos
EiOleGTATämä

28.05.2013 klo 14.31

Moomindalen vaan jatkuu. Aurinko paistaa, pikkugangstat höpöttelevät mukavia, pukumies kättelee poliiseita ja pilvenpiirtäjät oksentaa sateenkaarta.

Missä on muna ja skandaalit?
ostan

28.05.2013 klo 15.02 3 tykkää tästä

Gta5 on kyllä odotuslistan kärjessä täälläkin.
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

28.05.2013 klo 15.08 8 tykkää tästä

dfhq34 kirjoitti:
En ole pc versiosta kuullut vielä mitään. Jos ei tule niin vittu sit menee hermot!
Se tulee luultavasti puolen vuoden tai vuoden päästä julkaisemisesta. Ei tarvitse koko ajan puhua siitä kaikkialla.
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.05.2013 klo 15.53

Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

28.05.2013 klo 16.10

kyllä se pc versiokin tulee, viiveellä vain, olisikin sitten eka gta jota ei pc:llä julkaistaisi jos niin kävisi.

muuten vaikuttaa ihan perus r* tyyliltä, luvataan paljon, mitään ei käytännössä näytetä.

mutta toivotaan kuitenkin parasta.
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

28.05.2013 klo 16.11

Pekoni kirjoitti:
Miltä nuo liikkuminen ja suojautuminen näytti, oliko yhtä kankeata kuin nelosessa vai oliko enemmän red dead redemptionin tai max paynen 3:sen kaltainen?


juu, tähän vastaus kiitos :)
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

28.05.2013 klo 17.13

Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.05.2013 klo 17.23 11 tykkää tästä

Lihatuomari kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?


Vaikka paremmalla optimoinnilla??
jännääo

28.05.2013 klo 17.49

Execta kirjoitti:
Lihatuomari kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?


Vaikka paremmalla optimoinnilla??


ottakaa ne jalankulkijat ja autot pois, ei niillä mitään tee
MonkeyKnowsNoOne

28.05.2013 klo 18.09 5 tykkää tästä

jännääo kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Lihatuomari kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?


Vaikka paremmalla optimoinnilla??


ottakaa ne jalankulkijat ja autot pois, ei niillä mitään tee

"No I have no bananas!"
ASDdsadsa

28.05.2013 klo 18.36 3 tykkää tästä

MonkeyKnowsNoOne kirjoitti:
jännääo kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Lihatuomari kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?


Vaikka paremmalla optimoinnilla??


ottakaa ne jalankulkijat ja autot pois, ei niillä mitään tee

"No I have no bananas!"
"Finally some action in this town!"
anarkisti

28.05.2013 klo 21.30

on niin salonkikelpoisen realistista että haukottaa. jos kerran mennään tälle linjalle niin toivottavasti saa edes kuseskella kadulle, piereskellä ja soitella pilapuheluita tuhansiin numeroihin. saataisiin edes jotain hauskaa irti tästä realismista. vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

GTAIV:nkin parasta kivaa on hyppiä autojen konepelleillä ja töniä jalankulkijoita. siinä on sellaista virtuaalikivaa mitä tosimaailmassa ei näe. ihmiset tööttäilee ja tulee vetämään turpiin kun kävelet uuden mersun konepellillä.
anarkisti

28.05.2013 klo 21.38 1 tykkää tästä

Dead Risingista voisi ottaa vaikka kokonaisen ostoskeskuksen täynnä roinaa jonka kanssa voi interaktioida. Voit joko maksaa ostokset ihan sillä joka tapauksessa turhalla rahalla tai sitten pölliä urheilukaupasta keilapallon tai vaatekaupasta käsilaukun ja mennä paiskimaan niillä ihmisiä, autoja tai vaikka lähteä härnäämään karhuja pitsalla, lätkämailalla ja kiekoilla. sitten soitat medihelin paikalle että apua sattui vahinko vakuutus korvaa.

ihmisten reaktiot olis paljon mielenkiintoisempia heittäessä keilapalloja niiden jalkoihin kuin zombien reaktiot on.
Jupe

28.05.2013 klo 23.06 6 tykkää tästä

anarkisti kirjoitti:
on niin salonkikelpoisen realistista että haukottaa. jos kerran mennään tälle linjalle niin toivottavasti saa edes kuseskella kadulle, piereskellä ja soitella pilapuheluita tuhansiin numeroihin. saataisiin edes jotain hauskaa irti tästä realismista. vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

GTAIV:nkin parasta kivaa on hyppiä autojen konepelleillä ja töniä jalankulkijoita. siinä on sellaista virtuaalikivaa mitä tosimaailmassa ei näe. ihmiset tööttäilee ja tulee vetämään turpiin kun kävelet uuden mersun konepellillä.

Pelaa saints rowia.
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.05.2013 klo 08.28 1 tykkää tästä

Pekoni kirjoitti:
Miltä nuo liikkuminen ja suojautuminen näytti, oliko yhtä kankeata kuin nelosessa vai oliko enemmän red dead redemptionin tai max paynen 3:sen kaltainen?


On vaikea kommentoida, koska en itse pelannut peliä, ja esittelijä oli varmasti sitä pelannut kymmeniä kertoja. Ehkä mainitsemistasi se vaikutti eniten RDR:n tyyliseltä, näin vierestä katsoen.

Ruudunpäivitys oli ehkä aavistuksen sulavampaa kuin GTA IV:ssä, mutta vain aavistuksen.
Weteraani2

29.05.2013 klo 08.45

min5sevaan kirjoitti:
kyllä se pc versiokin tulee, viiveellä vain, olisikin sitten eka gta jota ei pc:llä julkaistaisi jos niin kävisi.

Tänä päivänkin vielä turhaan odotan, että Liberty City Stories ja Vice City Stories tulisivat PC:lle. Tulivat ne PS/2:llekin.
Weteraani2

29.05.2013 klo 09.01 5 tykkää tästä

anarkisti kirjoitti:
vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

Not gonna happen. GTA on niin vahvasti valkoiselle heteromiehelle profiloitu peli, että niin suuri riski ei tulisi kuuloonkaan. Jo San Andreas nyppi monia tämän ryhmän edustajia koska päähenkilö olikin musta: "Ei mitään gangstaniggameininkiä tai rap-paskaa mulle !" Jos päähenkilö olisi nainen, niin se vieraannuttaisi yleisön vieläkin pahemmin. Miten naisprotagonisti kävisi huorissa? Kuka haluaisi virtuaalipoikaystävän hahmoaan köyrimään? Kuka edes haluaisi olla minkään naisporukan kaveri-illassa?

Toinen mikä ei tule koskaan tapahtumaan on GTA:n vienti kuvittellisen USA:n rajojen ulkopuolelle. Niin vahvasti GTA:han on nivoutunut ivailu jenkkikulttuurille. Sekin oli IV:ssä mielestäni jo lieventynyt avoimen piruilevasta lämminhenkiseen vinoiluun. Joka tapauksessa, GTA:n on oltava americanaa, koska se on jenkeille tuttua. Jos GTA vietäisiin jonnekin ulkomaille, ei siinä esitelty kulttuuri olisi enää jenkeille niin tuttua eikä siten niin hauskaa ja taas menetettäisiin ostajia.
anarkisti

29.05.2013 klo 10.50

Jupe kirjoitti:
anarkisti kirjoitti:
on niin salonkikelpoisen realistista että haukottaa. jos kerran mennään tälle linjalle niin toivottavasti saa edes kuseskella kadulle, piereskellä ja soitella pilapuheluita tuhansiin numeroihin. saataisiin edes jotain hauskaa irti tästä realismista. vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

GTAIV:nkin parasta kivaa on hyppiä autojen konepelleillä ja töniä jalankulkijoita. siinä on sellaista virtuaalikivaa mitä tosimaailmassa ei näe. ihmiset tööttäilee ja tulee vetämään turpiin kun kävelet uuden mersun konepellillä.

Pelaa saints rowia.


Niin teenkin. GTA lost my sales. Listaan vaan toivomuksia. Jos haluavat tehdä realistisen vaniljaisen pelin niin voisivat edes laittaa niitä realistisia rölläystapoja peliinsä
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.05.2013 klo 14.22 4 tykkää tästä

Weteraani2 kirjoitti:
Toinen mikä ei tule koskaan tapahtumaan on GTA:n vienti kuvittellisen USA:n rajojen ulkopuolelle.


No ei nyt ihan:

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/box/4/8/1/19
lol

29.05.2013 klo 15.20 3 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Weteraani2 kirjoitti:
Toinen mikä ei tule koskaan tapahtumaan on GTA:n vienti kuvittellisen USA:n rajojen ulkopuolelle.


No ei nyt ihan:

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/box/4/8/1/19


pwnd
haluundildoo

29.05.2013 klo 15.28 1 tykkää tästä

anarkisti kirjoitti:
Jupe kirjoitti:
anarkisti kirjoitti:
on niin salonkikelpoisen realistista että haukottaa. jos kerran mennään tälle linjalle niin toivottavasti saa edes kuseskella kadulle, piereskellä ja soitella pilapuheluita tuhansiin numeroihin. saataisiin edes jotain hauskaa irti tästä realismista. vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

GTAIV:nkin parasta kivaa on hyppiä autojen konepelleillä ja töniä jalankulkijoita. siinä on sellaista virtuaalikivaa mitä tosimaailmassa ei näe. ihmiset tööttäilee ja tulee vetämään turpiin kun kävelet uuden mersun konepellillä.

Pelaa saints rowia.


Niin teenkin. GTA lost my sales. Listaan vaan toivomuksia. Jos haluavat tehdä realistisen vaniljaisen pelin niin voisivat edes laittaa niitä realistisia rölläystapoja peliinsä


Jos GTA5:ssä ei voi ostaa realistista pinkkiä dildoa ja mätkiä sillä realistisesti ohikulkijoita niin en varmalla osta. Nih! Siitäs saatte!
anarkisti

29.05.2013 klo 16.45

haluundildoo kirjoitti:
anarkisti kirjoitti:
Jupe kirjoitti:
anarkisti kirjoitti:
on niin salonkikelpoisen realistista että haukottaa. jos kerran mennään tälle linjalle niin toivottavasti saa edes kuseskella kadulle, piereskellä ja soitella pilapuheluita tuhansiin numeroihin. saataisiin edes jotain hauskaa irti tästä realismista. vielä kun olisi naishahmo pelattavana niin aijai.

GTAIV:nkin parasta kivaa on hyppiä autojen konepelleillä ja töniä jalankulkijoita. siinä on sellaista virtuaalikivaa mitä tosimaailmassa ei näe. ihmiset tööttäilee ja tulee vetämään turpiin kun kävelet uuden mersun konepellillä.

Pelaa saints rowia.


Niin teenkin. GTA lost my sales. Listaan vaan toivomuksia. Jos haluavat tehdä realistisen vaniljaisen pelin niin voisivat edes laittaa niitä realistisia rölläystapoja peliinsä


Jos GTA5:ssä ei voi ostaa realistista pinkkiä dildoa ja mätkiä sillä realistisesti ohikulkijoita niin en varmalla osta. Nih! Siitäs saatte!


Onhan tuo kiva alku, mutta vielä parempi on että tunnustat tuon kiintymyssuhteesi penisobjekteihin. Itse ottaisin mielummin vaikka rähinänapin jolla ukko näyttää keskisormea tai huutelee rivouksia. Tai sitten mennä maahan makaamaan ja kierimään Resident Evil 6-tyyliin jalankulkijoiden joukkoon.

Ja vaikka peli sijoittuu pääasiassa jenkkilään ja mieshahmoihin, niin luulisi että kolmen pelattavan äijän rinnalle voisi lisätä naishahmon, ja jenkkilässäkin on näitä suomalaiskortteleita sun muita.
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

29.05.2013 klo 19.04

Execta kirjoitti:
Lihatuomari kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Oliko ruudunpäivitys siis aikalailla samaa tasoa kuin GTA IV:ssä?

No milläs ilveellä se sitä parempi olisi?


Vaikka paremmalla optimoinnilla??

Ehkä. Tai sitten ei. Ota kuitenkin huomioon, että tämä on kaikin puolin näyttävämpi ja suurempi kuin edellinen GTA. Vaikka paremman optimoinnin perään on helppo huudella, on myös hyvä muistaa ettei nykyinen rauta ole kehittynyt yhtään.
rauhottukaa

29.05.2013 klo 20.44

miten te oikein pelaatte sitä jos ruudunpäivitys tahmaa? itsellä tahmaa ainoastaan kun ajan ruuhkaan niin että ukko lentää ikkunasta. silloin peli muuttuu ihan bullet timeen mutta 3 sekunnin päästä ollaan taas juoksemassa
DSAadsdasda

29.05.2013 klo 21.47 4 tykkää tästä

rauhottukaa kirjoitti:
miten te oikein pelaatte sitä jos ruudunpäivitys tahmaa? itsellä tahmaa ainoastaan kun ajan ruuhkaan niin että ukko lentää ikkunasta. silloin peli muuttuu ihan bullet timeen mutta 3 sekunnin päästä ollaan taas juoksemassa
PS3 versio ainakin tahmaa ihan kokoajan. Fps on 30:ssä ehkä 5% peliajasta ja loput ajasta se huitelee 20-25 välillä. Jos paljon tapahtumaa niin putoaa jopa reilusti alle 10 fps.
Weteraani2

30.05.2013 klo 09.02

Mikko kirjoitti:
Weteraani2 kirjoitti:
Toinen mikä ei tule koskaan tapahtumaan on GTA:n vienti kuvittellisen USA:n rajojen ulkopuolelle.

No ei nyt ihan: http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/box/4/8/1/19

Tarkoitin, että ENÄÄ. Kyllä minä tuon Londonin tiedän, mutta se olikin aikaa ennen GTA3:sta ja jättimenestystä ja kutakuinkin kaikkea sitä mikä on tehnyt GTA:sta sen mitä se on tänään. Se oli silloin, nyt on nyt.
euefa8

30.05.2013 klo 23.01

Kyllä ne voisivat edelleen mennä tuohon USAn periferiaan Lontooseen, ainakin C.J-mäiselle visiitille jossa räjäytetään muutama kerrosbussi ja ajetaan aamuteekuppilan yli
timopetteri

01.06.2013 klo 16.20

Vaikuttaa varmasti pelin myyntiin uuden sukupolven konsolien tulo markkinoille pian pelin julkaisun jälkeen. En ainakaan itse aio ostaa jo teknisesti vanhentunutta peliä vanhalle konsolille kun uusiakin on tarjolla pian xbox onelle. Sama kohtalo on bf4:llä.
Fani

01.06.2013 klo 18.33

Pelottaa mitä tuosta kolmen hahmon pelaamisesta tulee..
En haluais sanoa tätä mutta kaivertelee niin tuo ettei keskitytä yhteen hahmoon ja kehitetty sille yhtä massiivista tarinaa.

Miksi piti mennä sekoilemaan tuollaisella konseptilla, R*?

Rakkaudella,
Fani
Jyräkyrpä

09.06.2013 klo 16.36

Kyl täytyy hankkia Collector's Edition ei siitä muuten mitään tule

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova