DayZ on uusin zombipelivillitys
Zombeja siellä, zombeja täällä, oli vuoden 2011 teema monissa, monissa peleissä. Tänäkään vuonna elävistä kuolleista ei olla päästy eroon ja tällä hetkellä suosiota kasvattaa vauhdilla DayZ. Kyseessä on modi ArmAII:een ja tässä siitä hieman tunnelmia.
Ja niin edelleen...
Ja niin edelleen...
Keskustelut (36 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.05.2012 klo 22.56 3
14.05.2012 klo 23.17 4
Rekisteröitynyt 17.01.2012
14.05.2012 klo 23.40 2
Rekisteröitynyt 05.04.2012
14.05.2012 klo 23.42 3
Koska hitaat zombit ovat aivan liian tylsiä ja helppoja videopeleihin, varsinkin näin laajaan peliin.
Se vaan meinaa sitä että siinä tapauksessa zombeja ei ole tarpeeksi. Itsekin olen kyllästyny näihin nykyaikaisiin aina juokseviin zombeihin. Menee se oikee "zombi fiilis" ihan hukkaan ja tulee vaan mieleen joku nerd rageeva hullu
14.05.2012 klo 23.45
Rekisteröitynyt 17.09.2007
14.05.2012 klo 23.45 7
Sen lisäksi mitä haisusormi sanoi.
15.05.2012 klo 00.07
15.05.2012 klo 00.09 2
Rekisteröitynyt 10.08.2011
15.05.2012 klo 00.20
Kelpaisi kyllä paskempigrafiikkainenkin zombipeli, jos vain olisi avoimehko maailma, paikkoja jonne linnoittautua, nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa, rajatut ammukset ja massoittain hitaasti laahustavia zombeja.
Odota siis Epic Gamesin Fortniteä joka sopii melko hyvin tuohon kuvaukseen. Paitsi avoimesta maailmasta en tiedä.
15.05.2012 klo 00.31
Rekisteröitynyt 22.03.2012
15.05.2012 klo 00.32 1
Kelpaisi kyllä paskempigrafiikkainenkin zombipeli, jos vain olisi avoimehko maailma, paikkoja jonne linnoittautua, nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa, rajatut ammukset ja massoittain hitaasti laahustavia zombeja.
pelaa RDR undead nightmarea.
nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa (?) nooh, hevoselle voi syöttää nuuskaa jotta se piristyy :/
mutta muut löytyy
rajatut ammukset (x)
massoittain hitaasti laahustavia zombeja (x)
avoimehko maailma (x)
paikkoja jonne linnoittautua (x)
Rekisteröitynyt 27.05.2007
15.05.2012 klo 00.34
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.05.2012 klo 00.37
Jännä sinällään et nä zombimapit oli suosiossa jo Flashpointin aikaan, varsinaisista modeista ei ollu kyse mut eniveis.
15.05.2012 klo 00.38 4
Kelpaisi kyllä paskempigrafiikkainenkin zombipeli, jos vain olisi avoimehko maailma, paikkoja jonne linnoittautua, nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa, rajatut ammukset ja massoittain hitaasti laahustavia zombeja.
Avoimehko maailma (n.225 neliökilometriä) check. Paikkoja jonne linnottautua, check. Nälkä, check. Jano, check. Ajoneuvoissa bensa (joitakin joutuu jopa korjaamaan varaosilla), check. Rajatut ammukset, check. Hitaasti laahustavat zombit ja vielä massottain ois kyllä hyvä lisä. Tosin jos ammut väärässä paikassa zombin tai pari niin kohta on perässä jopa kymmeniä lisää jos et tarkasta ympäristöä kunnolla :)
15.05.2012 klo 00.48 1
15.05.2012 klo 01.04
15.05.2012 klo 01.12 8
Valtava avoin peliympäristö, jossa suurin prioriteetti on hengissä selviäminen keinolla millä hyvänsä. Hahmo säilyy pelien välissä, mutta kuolema on lopullinen.
Aloitat ilman karttaa tai kompassia. Repusta löytyy hikinen pistooli, vähän ammuksia, muutama valosoihtu, vähän vettä ja purkillinen ruokaa.
Paikoilleen ei voi jäädä loputtomasti, koska ruoka ja vesi loppuvat. Parhaiten hengissä selviää liittoutumalla muiden pelaajien kanssa.
Liiton muodostaminen on kuitenkin haastavaa, koska pelaajat voivat tappaa toisiaan milloin tahansa ja varastaa kaiken, jota muut pelaajat ovat vaivalla keränneet.
Pelailin tunnin jenkkiserverillä (koska kaikilla EU servereillä oli pillkopimeää) ja huomasin kaksi pelaajaa hiipimässä metsän reunaa pitkin. Todella vaikea päätös, että lähestyykö pelaajia turvallisen liiton toivossa, yrittääkö tappaa molemmat hyvien tavaroiden toivossa vai odottaako hiljaa puskassa niin kauan, että menevät ohi.
Koska olin pelannut vasta n. 20min ja löytänyt vain yhden kiväärin, ajattelin että ihan sama, ei mitään menetettävää ja lähdin kävelemään pelaajia kohti. He eivät ampuneet ja liityin porukkaan.
Käveltiin vähän isompaan kylään käymään läpi taloja, josko niistä löytyisi jotain hyödyllistä. Ei huomattu, että toinenkin porukka oli saapunut samaan kylään. Kuului pari terävää paukahdusta ja kuolin.
Vaikka en tunnissa tappanut kuin pari zombia pistoolilla ja loppuajan käytännössä vain kävelin varovasti, jätti modi todella hyvän vaikutuksen. Vastaavaa kokemusta ei saa mistään muualta.
Voin melkein suositella ARMA 2 Combined Operationsin ostamista ja yksinomaan tämän modin takia, pelkän alphan perusteella. Odotan vesi kielellä valmiimpaa julkaisuversiota.
15.05.2012 klo 01.18 3
Jotta hitaasti laahustavissa zombeissa olisi jotain järkeä, pitäisi niitä olla todella suuri määrä. Tämän enginen ja nykyisen laitteiston rajoitusten takia fiksumpi tehdä vähemmän, mutta vaarallisempia zombeja.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
15.05.2012 klo 01.46
Alunperin juoksevia zombeja tekijä perusteli sillä ettei halua pelaajien pystyvän juoksemaan zombeja pakoon. Mikäli pidät meteliä niin sitte tapellaan. Itse olen kyllä samalla kannalla. Noin suuri kartta niin voisi juosta karkuun loputtomiin.
Tämä kyllä onnistuu. Zombit pysähtyvät lyödessään, jolloin pystyt "väistämään" lyönnin. Ei kuitenkaan helppoa, sillä pysähtyminen tarkoittaa melkeinpä kuolemaa. Kannattaa siis juosta niin kauan, kunnes törmäät toisiin pelaajiin, jotka hyvää hyvyttään tappavat zombit ja antavat sinulle ammuksia. Tämän jälkeen tapat pelaajat ja viet heidän tavaransa. Parasta.
Rekisteröitynyt 16.04.2007
15.05.2012 klo 03.07
ja taas parhaaksi zombipeliksi osoittautuukin harrastelijavoimin tehty modi
Ainakin modin pääkehittäjä "rocket" on töissä alkuperäisen pelin kehittäneellä Bohemia Interactive Studiolla. Tämä liittynee siihen, ettei devteam hyväksy lahjoituksia ainakaan tällä hetkellä.
15.05.2012 klo 09.41 1
ja taas parhaaksi zombipeliksi osoittautuukin harrastelijavoimin tehty modi
Ainakin modin pääkehittäjä "rocket" on töissä alkuperäisen pelin kehittäneellä Bohemia Interactive Studiolla. Tämä liittynee siihen, ettei devteam hyväksy lahjoituksia ainakaan tällä hetkellä.
ARMA 2: Combined Operations nousi jo myydyimmäksi peliksi Steamissa ja roikkuu vieläkin toisena. Eiköhän studiolla palkita kaveri ihan ruhtinaallisesti ja toivottavasti saa resursseja jatkaa modin kehitystä ja portata sen ARMA 3:seen kuhan ilmestyy tämän vuoden lopulla tai ensi vuoden alulla.
Rekisteröitynyt 14.12.2011
15.05.2012 klo 09.51
Miksi niiden zombien pitää aina juosta?
source: http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=1517&pid=1567
rocket
dayz staff
And an apex predator with no lungs cannot breath breath, an apex predator with no eye's can't see. That's a straw man argument. I'm asking which apex predators will walk to their meal.
Humans are an apex predator.
Injured infected will crawl, very slowly. Non-injured will chase you until you are their meal.
They are not dead.
Rekisteröitynyt 14.12.2011
15.05.2012 klo 09.54
Kelpaisi kyllä paskempigrafiikkainenkin zombipeli, jos vain olisi avoimehko maailma, paikkoja jonne linnoittautua, nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa, rajatut ammukset ja massoittain hitaasti laahustavia zombeja.
no kuvailit juuri DayZ modin aivan täysin. Ajoneuvoja on, mutta ne pitää korjata ja niihin pitää hankkia bensaa, piikkilanka-aitaa löytyy erinäisistä paikoista linnoittamista varten. Ammuksia on vähän ja tuntuu kaikki löydetyt kuulat kuuluvan väärään aseeseen. Vaikka zombit juoksevatkin vähän kovempaa, on niitä serverillä yleensä +600
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.05.2012 klo 11.16
Kelpaisi kyllä paskempigrafiikkainenkin zombipeli, jos vain olisi avoimehko maailma, paikkoja jonne linnoittautua, nälkä, jano, ajoneuvoissa bensa, rajatut ammukset ja massoittain hitaasti laahustavia zombeja.
no kuvailit juuri DayZ modin aivan täysin. Ajoneuvoja on, mutta ne pitää korjata ja niihin pitää hankkia bensaa, piikkilanka-aitaa löytyy erinäisistä paikoista linnoittamista varten. Ammuksia on vähän ja tuntuu kaikki löydetyt kuulat kuuluvan väärään aseeseen. Vaikka zombit juoksevatkin vähän kovempaa, on niitä serverillä yleensä +600
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
15.05.2012 klo 14.23
Semmoinen kultakaivokseen iski molemmat pelimuodot. Hillitön määrä ihmisiä ostanut A2 ja OA pelkästään tämän takia, sama hommahan se oli cti/rts/warfare:ssa myös.
15.05.2012 klo 14.24
Sitten muuta...
Porukan lisiessä modin tietoon tulemisen jälkeen on PvP:t ikävä kyllä yleistymässä, joten mieti 2 kertaa kenestä kaveria haet. Varsinkin jos investä löytyy hyvää gearia. Vältä jutustelua side channelissa, koska viestisi yhteydessä näkyvät myös sinun koordinaattisi, joiden perusteella muut tietävät missä olet.
Jos liikut yksin niin vältä visusti isompia kaupunkeja. Pidä AINA väh. 1 savukranaatti mukana! Jos olet tilanteessa jossa olet zombien ympäröimänä ja jotka vielä mahd. tukkivat pakosi, niin heität vaan savun josta zombit kiinnostuu. Sitten karkuun ja kalsarit vaihtoon :)
15.05.2012 klo 16.51 1
15.05.2012 klo 23.26
@Fdsa kuulostaa kyllä ihan retardilta että vähäiset eloonjääneet tappelevat keskenään. Jos olisi tositilanne niin eikö muka olisi parempi että kerättäisiin 100n tyypin kilta kuin että mentäisiin 2-3 tyypin ryhmänä? Ruoka pitäisi jakaa mutta etenemistahti olisi tuhat kertaa nopeampaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
16.05.2012 klo 02.41
Buginen alpha, mutta silti juuri sellainen zombipeli jota olen aina toivonut.
Valtava avoin peliympäristö, jossa suurin prioriteetti on hengissä selviäminen keinolla millä hyvänsä. Hahmo säilyy pelien välissä, mutta kuolema on lopullinen.
Aloitat ilman karttaa tai kompassia. Repusta löytyy hikinen pistooli, vähän ammuksia, muutama valosoihtu, vähän vettä ja purkillinen ruokaa.
Paikoilleen ei voi jäädä loputtomasti, koska ruoka ja vesi loppuvat. Parhaiten hengissä selviää liittoutumalla muiden pelaajien kanssa.
Liiton muodostaminen on kuitenkin haastavaa, koska pelaajat voivat tappaa toisiaan milloin tahansa ja varastaa kaiken, jota muut pelaajat ovat vaivalla keränneet.
Pelailin tunnin jenkkiserverillä (koska kaikilla EU servereillä oli pillkopimeää) ja huomasin kaksi pelaajaa hiipimässä metsän reunaa pitkin. Todella vaikea päätös, että lähestyykö pelaajia turvallisen liiton toivossa, yrittääkö tappaa molemmat hyvien tavaroiden toivossa vai odottaako hiljaa puskassa niin kauan, että menevät ohi.
Koska olin pelannut vasta n. 20min ja löytänyt vain yhden kiväärin, ajattelin että ihan sama, ei mitään menetettävää ja lähdin kävelemään pelaajia kohti. He eivät ampuneet ja liityin porukkaan.
Käveltiin vähän isompaan kylään käymään läpi taloja, josko niistä löytyisi jotain hyödyllistä. Ei huomattu, että toinenkin porukka oli saapunut samaan kylään. Kuului pari terävää paukahdusta ja kuolin.
Vaikka en tunnissa tappanut kuin pari zombia pistoolilla ja loppuajan käytännössä vain kävelin varovasti, jätti modi todella hyvän vaikutuksen. Vastaavaa kokemusta ei saa mistään muualta.
Voin melkein suositella ARMA 2 Combined Operationsin ostamista ja yksinomaan tämän modin takia, pelkän alphan perusteella. Odotan vesi kielellä valmiimpaa julkaisuversiota.
Kiitos tästä. Ostan ArmA II:n, sen lisäosan ja lataan modin jo pelkästään tämän kommentin takia.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
16.05.2012 klo 05.07 1
Miksi niiden zombien pitää aina juosta?
Koska ADHD.
16.05.2012 klo 08.48
@Fdsa kuulostaa kyllä ihan retardilta että vähäiset eloonjääneet tappelevat keskenään. Jos olisi tositilanne niin eikö muka olisi parempi että kerättäisiin 100n tyypin kilta kuin että mentäisiin 2-3 tyypin ryhmänä? Ruoka pitäisi jakaa mutta etenemistahti olisi tuhat kertaa nopeampaa.
"Tositilanteesta" on vaikea sanoa mitään. Jos ihminen altistetaan jatkuvalle pelolle ilman ruokaa ja juomaa, eiköhän siinä ala moraalit vähän kärsimään. En pidä ollenkaan mahdottomana, että ihmisiä tapettaisiin tälläisessä tilanteessa resurssien takia.
Se, että pelaajia voi tappaa (ja tapetaankin) tekee peliin käsittämättömän määrän lisää syvyyttä. Zombit ovat ennalta-arvattavia, ne spawnivat taloihin ja metsiin, niiden välttäminen on helppoa pienellä varovaisuudella.
Pelaajat sen sijaan eivät koskaan ole ennalta-arvattavia, vaikka pelaisit useamman tunnin jonkun toisen pelaajan kanssa, niin ruoan loppuessa tämäkin voi puukottaa selkään.
Yksin olet pelkkää riistaa muille pelaajille, etenkin jos selässäsi on normaalia suurempi reppu. Suuressa ryhmässä on turvallisinta, mutta sellaisen muodostaminen ainakin pelin sisällä on äärimmäisen vaikeaa luottamuksen puutteen takia.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
16.05.2012 klo 09.24
Olis kyllä mahtavuutta jos yhdistäisivät Resident Evilin ja Dead Risingin. DR on tämän sukupolven paras zombipeli mutta olis kiva jos samantyyppinen peli sijoittuisi Raccoon Cityyn ja olisi vähän vakavampi meininki. Nuo juoksuzombit ovat ihan tyhmiä, mutta niinkuin sanottu niin moottorin rajoitus.
Tämä on paljon parempaa.
@Fdsa kuulostaa kyllä ihan retardilta että vähäiset eloonjääneet tappelevat keskenään. Jos olisi tositilanne niin eikö muka olisi parempi että kerättäisiin 100n tyypin kilta kuin että mentäisiin 2-3 tyypin ryhmänä? Ruoka pitäisi jakaa mutta etenemistahti olisi tuhat kertaa nopeampaa.
Kuinka niin? Eloonjääneet tappavat toisiaan vähäisistä tarvikkeista, jotka eivät riitä "100 henkilön killalle".
16.05.2012 klo 11.11
Mutta jatkuvasti saa kuulla juttuja noista tosimaailman "eläimistä" jotka tappavat porukkaa satunnaisesti ja silmittömästi joten ei varmaan kannattaisi ihmetellä. Tuntuu että zombijuttujen selviytyjät ovat aina noita epävakaita tapauksia.
16.05.2012 klo 19.30
Olis kyllä mahtavuutta jos yhdistäisivät Resident Evilin ja Dead Risingin. DR on tämän sukupolven paras zombipeli mutta olis kiva jos samantyyppinen peli sijoittuisi Raccoon Cityyn ja olisi vähän vakavampi meininki. Nuo juoksuzombit ovat ihan tyhmiä, mutta niinkuin sanottu niin moottorin rajoitus.
@Fdsa kuulostaa kyllä ihan retardilta että vähäiset eloonjääneet tappelevat keskenään. Jos olisi tositilanne niin eikö muka olisi parempi että kerättäisiin 100n tyypin kilta kuin että mentäisiin 2-3 tyypin ryhmänä? Ruoka pitäisi jakaa mutta etenemistahti olisi tuhat kertaa nopeampaa.
Ai etenemistahti nopeampaa mitä enemmän porukkaa? Taitaa olla juuri toisin päin...
17.05.2012 klo 07.37
Itse ainakin toimisin kyseisella tavalla.
17.05.2012 klo 10.09
Ymmärrän kyllä tuon pelitavan, mutta juuri tuon kasvaneen PvP:n takia, voi DayZ:n suosio kohta alkaa laskemaan. Ja eikö tuo nyt olisi tylsää kökkiä paikallaan ja odotella josko jolu tulis sihtiin? Sitten hirveetä älämölöä kaverille jos sait hedarin ja sama taas uudelleen. Tylsää aivan varmasti! Ymmärrät sitten kun pelaat peliä :)
Toisekseen ammuksia pitäs ensin löytää reilusti ja siihen menee aikaa.
Kirjoita kommentti