Tuorein sisältö

Dark Souls 2 -traileri

09.12.2012 klo 22.09 | Luettu: 15538 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Yksi VGA-tilaisuuden julkistuksista oli vahvistus sille, että Dark Souls saa jatkoa. Kakkososan on luvattu olevan hieman ensimmäistä ystävällisempi.



Peli on tulossa PC:lle, PS3:lle ja X360:lle.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Listasunnuntai pistä... Street Fighter x Meg... >

Keskustelut (22 viestiä)

drko

09.12.2012 klo 23.03

No, toivottavasti ei liikaa...
lainaa
Foregone

Rekisteröitynyt 28.04.2011

09.12.2012 klo 23.15

"Kakkososan on luvattu olevan hieman ensimmäistä ystävällisempi." Jostain taas luin että vaikeusastetta ei helpoteta, mutta pelistä taas tehdään helpommin lähestyttävämpi ja suoraviivaisempi.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

09.12.2012 klo 23.35

Foregone kirjoitti:
"Kakkososan on luvattu olevan hieman ensimmäistä ystävällisempi." Jostain taas luin että vaikeusastetta ei helpoteta, mutta pelistä taas tehdään helpommin lähestyttävämpi ja suoraviivaisempi.

Luin tuossa kans että tarinasta on tarkoitus tehdä "less subtle" eli kait vähemmän hienovarainen, eli luvassa sitten kait on geneeristä fantasiaa alleviivatulla melodraamalla, eli ykkösen hyvän ja hienovaraisen tarinankerronnan päälle paskotaan oikein kaksin käsin.
Ei ehkä varmasti, mutta epätoivossa on hyvä elää.
https://www.youtube.com/watch?v=EtOFrrJuxoE
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mb8lgtYcec1qi23b0o1_128
lainaa
vithomt

09.12.2012 klo 23.57 2 tykkää tästä

Ilman vaikeustasoahan tässä pelissä ei ole mitään. Ihan sama kuin ottaisivat CODista moninpelin tai Crysiksesta grafiikat pois
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

10.12.2012 klo 03.31

Enemmän vaikeutta ja parempaa kenttäsuunnittelua. Dark Souls kun on suorastaan käsittämättömän helppo rikkoa haukotuttavaksi läpijuoksuksi. Myös parit kiireellä hutaistut alueet paistoivat varsin pahasti silmille.
Muokannut: Zx-4 10.12.2012 klo 03.32 lainaa
palpatine

10.12.2012 klo 07.33

Niinpä vaikeustaso oli oikein hyvällä tasolla, eikä grindaustakaan tarvinnut juurikaan harrastaa, mitä nyt hiukan kettumaisten lurkkikoirien pään menoksi, muusta selvisi taidolla ja jatkuvalla yrittämisellä, vähän niinkuin mortal kombattia pelatessa jos ei taito riitä niin raukkiksilla sitten :D
lainaa
Smuqe

Rekisteröitynyt 11.04.2007

10.12.2012 klo 08.18 1 tykkää tästä

^^^Ette vissiin pahemmin pelannut päivittämätöntä versiota pelistä, jossa joka vihusta sai keskimäärin 2 sielua (luurangoista ei yhtään), titaniittia ei pahemmin osteltu koska sitä ei myyty (ja hinnat olivat jokatapauksessa taivaissa), sekä kirouksetkin sai poistettua jopa kävelemällä toiseen päähän pelimaailmaa (eikä ostamalla lähimmältä kauppiaalta pilkkahintaan parannuksen). Lost Izalith oli helvetti.

Päivityksistä yksinäänkin huomaa jo millaiseen suuntaan jatkossa luultavimmin mennään; ei grindausta, ei ylimääräistä ravaamista, ja ehkä pelimekaniikatkin selitetään kunnolla. Meikäläiselle kelpaa ihan hyvin kun muistelee noita ensimmäisen pelikerran traumoja.
lainaa
Darksestsoul

10.12.2012 klo 09.13

kaksi tuntia jaksoin ennen kuin meni hermot. Ei sovi mun hermoille
lainaa
Flagg

Rekisteröitynyt 13.04.2007

10.12.2012 klo 10.57 2 tykkää tästä

Smuqe kirjoitti:
^^^Ette vissiin pahemmin pelannut päivittämätöntä versiota pelistä, jossa joka vihusta sai keskimäärin 2 sielua (luurangoista ei yhtään), titaniittia ei pahemmin osteltu koska sitä ei myyty (ja hinnat olivat jokatapauksessa taivaissa), sekä kirouksetkin sai poistettua jopa kävelemällä toiseen päähän pelimaailmaa (eikä ostamalla lähimmältä kauppiaalta pilkkahintaan parannuksen). Lost Izalith oli helvetti.

Päivityksistä yksinäänkin huomaa jo millaiseen suuntaan jatkossa luultavimmin mennään; ei grindausta, ei ylimääräistä ravaamista, ja ehkä pelimekaniikatkin selitetään kunnolla. Meikäläiselle kelpaa ihan hyvin kun muistelee noita ensimmäisen pelikerran traumoja.


Se nyt ainakin on hyvä että grindausta on vähennetty koska grindaaminen ei vaadi vältämättä taitoa ja on helvetin tylsää puhaa. Kirous vian korjaaminenkin kuulostaa ihan hyvältä koska se nyt oli alunperin kyllä aika vitun halpamainen kikka lisätä vaikeustasoa.

Ja se on kuule myös ihan perseestä että tässä pelissä saa olla samoja kohtia jatkuvaan runkkaamassa koska kamera päättää sekoilla tai sitten harjoitetaan sitä "äähähähähää tönäsinpäs sut alas" paskaa.

Itse pelasin pelin vanilia versiona ja kauhean paljon sitä haastetta peli ei tarjonnut. Uudestaan sai pelata yleensä vain niitä kohtia jossa oli jotain halpamaista.

Itse olisin ihan tyytyväinen jos seuraavassa pelissä ei enään laitettaisi pelaaman koko kentää uudestaan vain siksi että sattuu häviämään pomo tappelussa. Ennemmin tehdään siitä pomolle pääsemisestä vaikeaa kuin pakotetaan juoksemaan sinne uudestaan ja uudestaan.
lainaa
Flagg

Rekisteröitynyt 13.04.2007

10.12.2012 klo 11.04 1 tykkää tästä

Mutta älä ymmärrä väärin. En minä Dark Soulsia vihaa. Pelissä on kyllä sitä tunnelmaa välillä todella ihanasti ja pelistä löyty paljon pieniä asioita joita arvostan. Kakkoselta toisn kyllä myös toivon sitä että tarinaa tosissaan olisi enemmän. En halua että mennään sinne "in your face" puolelle mutta Dark Soulssin tarina on melko pitkälti pelaajien päässä. Joidenkin mielestä se on hyvä asia mutta itse kyllä toivoisin sittä että se peli antaisi vähän enemmän.
lainaa
Smuqe

Rekisteröitynyt 11.04.2007

10.12.2012 klo 11.42 1 tykkää tästä

DaS:n juoni on aikalailla 95% kerrottu löydettyjen itemeiden kautta, ja jotkut asiat taas jätetään pelaajan pääteltäväksi. IMO paljon parempi tyyli kuin se, että sankarille selitetään kaikki mitä on tapahtumassa ja miksi. Tuo sellasta mystiikkaa pelimaailmaan. Youtubessa jamppa nimellä EpicNameBro on tehnyt monta videota joissa pähkäillään pelin tapahtumia ja hahmoja tarkemmin, erittäin mielenkiintosta kamaa.

Pomoista on välillä tullut oltua sitä mieltä, että pelaaja voitaisiin suoraan pistää jatkamaan tappelun oviaukolta eikä kuolemasta rankaistaisi muutaman minuutin juoksureissulla; mutta toisaalta taas jännitys katoaisi melkolailla kokonaan jos kuolema ei haittaisi lainkaan. Saa nähdä mitä jatko-osalle keksitään.

Mutta joo, Dark Souls on jokatapauksessa erittäin uniikki peli ja voin aikalailla varauksetta sanoa että meikäläisen kohdalla kyseessä on ehdottomasti paras RPG ikinä ja yksi parhaista peleistä mitä on tähän mennessä tehty. Vaikea uskoa että näin taitavat kehittäjät onnistuisivat pilaamaan loistavasti toimivan kaavan jatko-osassa. 237 tuntia pelattu ja eiköhän tässä vielä ehdi ainakin muutaman pelikerran rullata ennen kuin seuraava peli ilmestyy.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

10.12.2012 klo 13.50

En oo tätä pelannu, että tietäisin oikeasti sen vaikeustasosta, mutta itsellä tulee hyvistä vaikeustasoista mieleen Wither 2:n mikälie-Dark Mode.
lainaa
Juutas

10.12.2012 klo 13.54

Maailman paras konsolipeli saa jatkoa. Hyvä uutinen.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

10.12.2012 klo 14.23

Juutas kirjoitti:
Maailman paras konsolipeli saa jatkoa. Hyvä uutinen.


Et ole pelannut Solomon's keytä? :---D
lainaa
Jeps

10.12.2012 klo 15.38

Lukenut haastatteluissa että peliä oltaisiin helpottamassa massoille. :(

Odotukset laskivat roimasti, mutta katsotaas nyt.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

10.12.2012 klo 15.46

Ihan kiva, jos peliä on suunnattu myös meille kasuaaleillekkin. Juonikuviot jouduin Dark Soulsissa ottamaan selville aika paljon juuri Epiciltä. Vanilla versio oli kuitenkin Dark Soulsissa se paras. Pelistä pystyi tekemään halutessaan hyvin helpon ottamalla asioista selvää netistä. Itse en tätä harrastanut ja ensimmäinen läpi veto (tai oikeastaan toinen, koska aloitin uuden hahmon sössittyäni ensimmäisen) oli ikimuistoinen. Kyllä meinasi itku irrota pariin otteeseen :D
lainaa
älävalita

10.12.2012 klo 16.29

Zx-4 kirjoitti:
Enemmän vaikeutta ja parempaa kenttäsuunnittelua. Dark Souls kun on suorastaan käsittämättömän helppo rikkoa haukotuttavaksi läpijuoksuksi. Myös parit kiireellä hutaistut alueet paistoivat varsin pahasti silmille.


Parhaat pelithän on juuri sellaisia että ne ovat olevinaan älyttömän vaikeita mutta kun tarpeeksi hinkkaat niin muuttuu mielettömän helpoksi, ja kaikki tulee selkäytimestä. Dark Souls on juurikin sellainen peli että ekalla kerralla tuli miljoona kuolemaa ja ärräpäätä, mutta nykyään se on sellainen siisti flow-paketti joka ei pitele kädestä mutta menee silti mukavasti läpi. Samoin kuin vaikka Morrowind ja ekat Splinter Cellit tai Hitmanit.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

10.12.2012 klo 19.26

älävalita kirjoitti:
Zx-4 kirjoitti:
Enemmän vaikeutta ja parempaa kenttäsuunnittelua. Dark Souls kun on suorastaan käsittämättömän helppo rikkoa haukotuttavaksi läpijuoksuksi. Myös parit kiireellä hutaistut alueet paistoivat varsin pahasti silmille.


Parhaat pelithän on juuri sellaisia että ne ovat olevinaan älyttömän vaikeita mutta kun tarpeeksi hinkkaat niin muuttuu mielettömän helpoksi, ja kaikki tulee selkäytimestä. Dark Souls on juurikin sellainen peli että ekalla kerralla tuli miljoona kuolemaa ja ärräpäätä, mutta nykyään se on sellainen siisti flow-paketti joka ei pitele kädestä mutta menee silti mukavasti läpi. Samoin kuin vaikka Morrowind ja ekat Splinter Cellit tai Hitmanit.


Kieltämättä olen paljolti samaa mieltä, mutta kuten Demon's Souls on todistanut, peli voi olla haastava vaikka onkin oppinut pelin läpikotaisin. False king Allant osaa vieläkin potkia perseeni vaikka muinoin ensimmäisellä pelikerralla en kuollut hänelle kertaakaan.
lainaa
masokist

10.12.2012 klo 20.11 2 tykkää tästä

vittu tollasesta pelistä tykkää kun homot jotka tykkää kullinkin hakkaamisesta. perkele kun kuolet vaan jos haluutte tuskaa niin purkaa vehkeet irti saatana
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.12.2012 klo 20.47 2 tykkää tästä

Toivottavasti tätä sarjaa ei lähdetä liikaa muokkaamaan "helpommin lähestyttävämmäksi". Jos aletaan liikaa kosiskelemaan valtavirtoja, niin Souls-sarja muuttuu helposti uniikista harmaaksi massaksi. Menestys ja ahneus koituu usein turmioksi, kun lähdetään tavoittelemaan lisää ja lisää.
lainaa
MUN4G0GG3L1

11.12.2012 klo 06.30 2 tykkää tästä

Tässä pelisarja jota pelatessa läskisamit kuvittelee olevansa jotenkin niin hc.
lainaa
agm

11.12.2012 klo 20.44

Zx-4 kirjoitti:
Enemmän vaikeutta ja parempaa kenttäsuunnittelua. Dark Souls kun on suorastaan käsittämättömän helppo rikkoa haukotuttavaksi läpijuoksuksi. Myös parit kiireellä hutaistut alueet paistoivat varsin pahasti silmille.

Jep, mutta tämä pelin rikkominen vaatii tietysti jo jotain kokemusta siitä. Ei aloittelija tajua valita master keyta, hakea zweihanderia, tai kehittää pyromancy flamea ja faithia.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova