Tuorein sisältö

Assassin's Creed Unityssä konsolit pistettiin samalle viivalle, 'ettei tule riitaa'

06.10.2014 klo 21.41 | Luettu: 22169 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Videogamer kertoo haastatelleensa Assassin's Creed Unityn vanhempaa tuottajaa Vincent Pontbriandia, joka kertoi pelin konsoliversiosta mielenkiintoisen yksityiskohdan.

Sekä PS4- että Xbox One -versiot pyörivät nimittäin resoluutiolla 900p, nopeudella 30FPS. Toista ei haluttu pistää toisen edelle, vaan lukemat lukittiin näihin.

"Päätimme lukita ne samoihin, ettei tulisi väittelyä ja semmoista", sanoi Pontbriand. Miehen mukaan raja tuli vastaan konsolien prosessoritehossa, ei grafiikkapuolen suorituskyvyssä.

"GPU:t ovat tehokkaita ja grafiikat näyttävät melkoisen hyviltä, mutta CPU:n täytyy käsitellä tekoäly, NPC-hahmojen määrä ja kaikki nämä pyörivät yhtä aikaa."

"Voisimme pyörittää peliä vaikka 100FPS, jos kyseessä olisi pelkät grafiikat, mutta tekoälyn vuoksi maksimi on 30", kertoi tuottaja.

Siksi jääkin hieman kysymysmerkiksi, kumman konsolin ehdoilla tässä on menty. Ubisoft tosin julkaisi myös edellisen Assassin's Creed -pelin aluksi molemmilla konsoleilla 900p/30fps-tasoisena, mutta PS4-versio päivitettiin myöhemmin 1080p:ksi...

Pelin uusin traileri näyttää tältä:



Kiitos uutisvinkistä Keppanalle.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Metal Gear Solid: Gr... Ubisoftin The Crew h... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (46 viestiä)

hkhkhkhkhk

06.10.2014 klo 21.52 24 tykkää tästä

Odotan alle rähinää konsoleista ja pc rodun ylivertaisuuden julistamista
lainaa
make

06.10.2014 klo 21.53 32 tykkää tästä

Huhhuh PS4-pelaajat saavat kärsiä suxboxin paskasta raudasta. Kiitos Ubishit. Jätän tämän suosiolla ostamatta.
lainaa
Holo_Kaustinen