Tuorein sisältö

Mitäs tässä No Man's Skyssä tehdään? Ja mitä tämä musiikki on?

08.12.2014 klo 17.03 | Luettu: 6534 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Scifipeli No Man's Sky oli molempien viime viikonlopun pelitapahtumien (The Game Awards, Playstation Experience) odotetuinta kärkikastia.

Vieläkään ei ole kuitenkaan oikein selvyyttä siitä, mitä kaikkea pelissä oikein tehdään sen lisäksi, että tutkitaan planeettoja ja pyritään kohti universumin keskustaa. Vai tehdäänkö siinä muuta? Alla oleva video ei ehkä selvennä asiaa.



Lauantaina Playstation Experience -tapahtumassa järjestettiin myös tunnin mittainen konsertti, jossa tunnelmoitiin pelin visuaalien ja ääniraidan tahtiin.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Joululahjapulaa? Lau... The Witcher 3 laukka... >

Keskustelut (6 viestiä)

Andy

08.12.2014 klo 18.39

Kyseessä 65daysofstatic.. ei ainakaan videon kuvauksesta käynyt ilmi.
lainaa
teppo

08.12.2014 klo 19.18 5 tykkää tästä

Hyvin huolestuttavaa että ainoat meriitit jotka tällä pelillä on, ainoat asiat joilla tätä peliä mainostetaan on maailman laajuus ja randomisti generoituvat planeetat ja "loputtomasti erilaisia maailmoja". En yleisestikään oikein pidä tästä trendistä että joka pelissä on pakko olla aina vaan isompi ja isompi maailma, kun aina käy niin että ei siellä mitään tekemistä sitten olekaan. Suosin paljon enemmän lineaarisempia, tiiviimpiä pelejä.

Tämä yliampuva hype tätä peliä kohtaan ei kyllä auta asiaa, tulee mieleen just joku Watch Dogs jonka piti olla kanssa maailman mullistava peli josta puhuttiin n. kymmenellä perättäisellä E3:illa ja peli osoittautui äärimmäisen keskinkertaiseksi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.12.2014 klo 20.28 1 tykkää tästä

teppo kirjoitti:

Tämä yliampuva hype tätä peliä kohtaan ei kyllä auta asiaa, tulee mieleen just joku Watch Dogs jonka piti olla kanssa maailman mullistava peli josta puhuttiin n. kymmenellä perättäisellä E3:illa ja peli osoittautui äärimmäisen keskinkertaiseksi.

Watch dogsin hypeä pyöritettiinkin massiivisella ja kalliilla markkinointikoneistolla.
lainaa
BetterPC

09.12.2014 klo 01.26

Faktahan on se että nykypäivän algoritmeilla nuo eri planeetat, aseet, kasvit, yms jotka generoidaan satunnaisesti tuppaa näyttämään samalta. Sellaista peliä en ole nähnyt joka luo oikeasti joka kerralla jotain täysin uutta.

Tuosta pelistä on julkaistu jo tarpeeksi materiaalia, jotta siitä pystyy hahmottamaan pelin meiningin. Olen samaa mieltä ylemmän kommentoijan kanssa että pelin laajuus ja sattunaisgeneraatio ei todellakaan tarkoita sitä että pelissä on loputtomasti sellaista tekemistä joka ei ala puuduttamaan jo hetken päästä.
lainaa
Liimaletti

09.12.2014 klo 07.54

teppo kirjoitti:
Hyvin huolestuttavaa että ainoat meriitit jotka tällä pelillä on, ainoat asiat joilla tätä peliä mainostetaan on maailman laajuus ja randomisti generoituvat planeetat ja "loputtomasti erilaisia maailmoja". En yleisestikään oikein pidä tästä trendistä että joka pelissä on pakko olla aina vaan isompi ja isompi maailma, kun aina käy niin että ei siellä mitään tekemistä sitten olekaan. Suosin paljon enemmän lineaarisempia, tiiviimpiä pelejä.

Tämä yliampuva hype tätä peliä kohtaan ei kyllä auta asiaa, tulee mieleen just joku Watch Dogs jonka piti olla kanssa maailman mullistava peli josta puhuttiin n. kymmenellä perättäisellä E3:illa ja peli osoittautui äärimmäisen keskinkertaiseksi.
Sepä se, kun pelistä ei suostuta paljastamaan juurikaan mitään. Se "idea" mitä pelissä tehdään on Hello Gamesin toimesta jätetty tarkoituksella hämärän peittoon. Tekijät haluavat, että pelaajat keksivät itse mitä kaikkea pelissä voi tehdä. Kuulostaa mainiolta, mutta kyynisesti ajateltuna tämä saattaa tarkoittaa myös sitä, että pelissä ei ole juuri mitään tekemistä, eikä devaajilla ole enempää kerrottavaa. Haluaisin uskoa, että pelistä tulee mainio, mutta aika näyttää. Enpä näiden perusteella silti lähtisi peliä lyttäämään.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.12.2014 klo 13.12

teppo kirjoitti:
En yleisestikään oikein pidä tästä trendistä että joka pelissä on pakko olla aina vaan isompi ja isompi maailma, kun aina käy niin että ei siellä mitään tekemistä sitten olekaan. Suosin paljon enemmän lineaarisempia, tiiviimpiä pelejä.


Tämä. Nykyään avoimen maailman pelit ja järjettömän isot alueet ovat kauhea turnoff. Suurin osa alueista kuitenkin on sitten sellaista läpikävelyhuttua. On jo pariin kertaan tullut todettua, että en vain jaksa rämpiä maailmoissa, joissa "voit tehdä ihan mitä tahansa".

Tuntuu, että nykypelien vaihtoehdot ovat pitkälti avoin maailma tai todella selkeä putkijuoksu. Sellainen välimalli, pieni epälineaarisuus ja eksymisen mahdollisuus putkimaisessa maailmassa ei ole enää suosiossa.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova