Tuorein sisältö

Super Mario Odysseyssä ei ole elämiä, ei lisäelämiä, eikä edes Game Over -ruutua

06.07.2017 klo 11.00 | Luettu: 1514 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Hei hei pelihahmon elämät ja sadan kolikon kerääminen lisäelämää varten, heippa 1up-sienet, moikka Game Over -ruutu! Super Mario Odyssey karsii ikonisia pelimekaniikkoja, kertoo Polygon.

Mario kyllä kuolee pelissä, monellakin eri tavalla, mutta Game Over -ruutua pelaaja ei koskaan näe, vaan jokaisesta kuolemasta vain menetetään kolikoita. Ilmeisesti kolikoiden loppuminenkaan ei vaikuta asiaan, vaan peliä pystyy silti jatkamaan.

"Riippumatta siitä, montako kertaa kuolet, Game Overia ei tule", kerrottiin pelin japanilaisella Twitter-tilillä.

"Halusimme ihmisten pystyvän menemään maailmaan ja jatkavan sen maailman läpäisyä ilman, että heidät vedetään sieltä pois, joten siksi luovuimme elämistä", selitti Yoshiaki Koizumi.


V2.fi | Manu Pärssinen
< A Total War Saga upp... Bethesda esittelee p... >

Keskustelut (6 viestiä)

asdfqwer

06.07.2017 klo 11.29 2 tykkää tästä

Vihdoin! Tällä 80-luvun jäänne mekaniikalla ei ole ollut mitään syytä olla peleissä sen 80-luvun jälkeen. Mario-peleissä elämien loppuminen on ollut vain satunnainen hetki, jolloin pelaajaparka heitetään kesken kentän suorittamisen takaisin kartalle/hubimaailmaan. Ärsyttävä rangaistus.
Glxblt

06.07.2017 klo 11.41 13 tykkää tästä

asdfqwer kirjoitti:
Vihdoin! Tällä 80-luvun jäänne mekaniikalla ei ole ollut mitään syytä olla peleissä sen 80-luvun jälkeen. Mario-peleissä elämien loppuminen on ollut vain satunnainen hetki, jolloin pelaajaparka heitetään kesken kentän suorittamisen takaisin kartalle/hubimaailmaan. Ärsyttävä rangaistus.


Onhan se nyt tympeää, kun omista virheistä rangaistaan.
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

06.07.2017 klo 13.22 1 tykkää tästä

Hyvä. HD Crashissakin elämät lähinnä vituttavat, vaikka pyörivätkin koko ajan 99:n kieppeillä.
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

06.07.2017 klo 15.06 2 tykkää tästä

Glxblt kirjoitti:
asdfqwer kirjoitti:
Vihdoin! Tällä 80-luvun jäänne mekaniikalla ei ole ollut mitään syytä olla peleissä sen 80-luvun jälkeen. Mario-peleissä elämien loppuminen on ollut vain satunnainen hetki, jolloin pelaajaparka heitetään kesken kentän suorittamisen takaisin kartalle/hubimaailmaan. Ärsyttävä rangaistus.


Onhan se nyt tympeää, kun omista virheistä rangaistaan.
Yhtä lailla tämäkin malli hidastaa etenemistä rangaistuksena, tekee sen vain hillitymmin...

Toki tämän myötä toivoisi vaikeampaa peliä muutoin, mutta Nintendon tuntien suurimman osan peliä juoksee taas kerran lävitse ja sitten lopuksi löytyy vaihtoehtoinen alue joka antaa edes jotain purtavaa...

iephewteihp

06.07.2017 klo 15.51 2 tykkää tästä

Saadaanko myös run-mekaniikka eli Mario juoksee kentän maaliin vaikka ei koskettaisi ohjaimeen. Mitä jos haluan pelata Switchilläni metrossa tai bussissa? Tämä on ihan pakollinen ominaisuus
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

06.07.2017 klo 17.33

iephewteihp kirjoitti:
Saadaanko myös run-mekaniikka eli Mario juoksee kentän maaliin vaikka ei koskettaisi ohjaimeen. Mitä jos haluan pelata Switchilläni metrossa tai bussissa? Tämä on ihan pakollinen ominaisuus

Onhan aina TellTalen pelit...

Kirjoita kommentti

70002

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova