Tuorein sisältö

Lootbox-uutisia: Konsolifirmat tiukkoina, Rocket League luopuu, striimaajat tekevät paljastuksia

08.08.2019 klo 13.00 | Luettu: 1260 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Parin päivän sisään on kantautunut useitakin uutisia pelien lootbox-mekaniikkoihin liittyen.

Eurogamer kertoo, että Nintendo, Sony ja Microsoft ovat tehneet yhteisen päätöksen maksullisista lootboxeista. Ensi vuoden alusta alkaen niitä ei peleissä sallita, ellei pelintekijä selvästi ilmoita, kuinka harvinaisia tavaroita niistä voi saada ja millä todennäköisyydellä. Tieto pitää lisätä myös jo julkaistuihin peleihin päivityksellä.

Sekä Nintendo että Sony ovat kertoneet, että päätöksellä pyritään auttamaan pelaajia tekemään valistuneempia ostopäätöksiä pelin sisäisistä ostoksista.

Polygon uutisoi eilen järjestetystä Yhdysvaltain kauppakomission keskustelupaneelista, jossa käsitellään lootboxeja. Mukana oli myös sisällöntuottajia ja kaiken keskellä paljastui myös tapauksia, joissa pelijulkaisijoilla ei ole olleet aivan moraalisesti puhtaat jauhot pussissa, kun puhutaan lootboxien avaamisesta pelistriimeissä.

- lootboxien avaamisvideot ovat suosittuja, joten toisinaan striimaajille on maksettu erityisesti sellaisten tekemisestä
- ainakin kerran pelijulkaisija on ehdottanut, että striimaajan avaamien lootboxien sisältöä voisi säätää paremmaksi, jotta striimin katsojille jäisi mielikuva niiden hyvästä sisällöstä

Kolmantena aiheeseen liittyvänä uutisena kerrottakoon vielä, että Rocket Leaguesta poistetaan satunnaiset maksulliset lootboxit vielä tämän vuoden aikana. Sen sijaan siirrytään malliin, jossa ostaja aina tietää, mitä on ostamassa. (Lähde: Eurogamer)

V2.fi | Manu Pärssinen
< Erikoinen fantasiaro... Niin kaunista, niin ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova