V2.fi summasi: Mitä uutta tarjoaa EA SPORTS F1 25?
![]() |
V2.fi osallistui alkukuusta EA SPORTS F1 25:n virtuaaliseen esittelytilaisuuteen, jossa luova johtajat Lee Mather ja Gavin Cooper kävivät läpi kaiken sen, mitä tämän vuoden formulapeli pitää sisällään - ja mitä uutta siinä on verrattuna viime vuotiseen. Ehkä isoimmasta päästä uutisia on se, ettei peliä tulla julkaisemaan enää edellisen sukupolven konsoleille.
Kaikesta julkistetusta on sittemmin julkaistu myös ominaisuuksia esittelevät trailerit.
My Team 2.0 + uratilan päivitykset
Tallipomo on nyt oma hahmonsa, joka on vastuussa kahdesta kuskista - heidän palkkaamisestaan lähtien. Kisaviikonloppuna pitää sitten päättää, että kummalla kuskilla pelaaja lähtee radalle - ja kumpaa mahdollisesti tallipäällikkönä suosii. Toki hoidettavana on muukin henkilökunta, yrityspuolen asiat budjetteineen sekä kehitystyö (Engineering). Team HQ -päämaja ja sen kehittäminen on myös uusittu ja fanien määrällä on merkitystä. EA Sports lupaa, että strategialla on entistä suurempi merkitys My Team -pelitilassa.
"Vanhassa tavassa, jossa pelaaja oli toinen kuskeista, jäi pois paljon sellaisia osa-alueita, joita voimme nyt hyödyntää My Teamin päätöksenteossa... halusimme, että tunnet itsesi henkilöksi, joka oikeasti tekee päätöksiä - ja tuntee olonsa epämukavaksi tehdesään niitä."
Autenttisuus ja kustomointi
Viisi kisarataa on skannattu LiDAR-tutkilla, joten niiden pitäisi olla nyt mahdollisimman lähellä aitoa asiaa - ja skannaukset tehtiin nimenomaisesti kisaviikonloppuina, jotta kaikki olisi kohdillaan. LiDAR-skannauksen myötä Suzukaan saadaan kirsikankukkia ja kyseisten ratojen jokainen kuoppa on mukana pro-pelaajien iloksi tai kiroiltavaksi. Toki muutakin graafista päivitystä on tehty - värimaailman tuunausta, kasvoanimaatioiden parantelua, radan ympärillä olevien puiden muokkausta realistisemmiksi ja niin edelleen. PC-versio tukee myös path tracingia. Radioliikenteeseen luvataan tuttuja ääniä. Autojen kustomointi on monipuolisempaa ja joistakin radoista on lisätty mukaan myös versio, jossa sitä ajetaan vastakkaiseen suuntaan kuin normaalisti. Tekijöiden mukaan niissä oli huomattavasti enemmän vaivaa, kuin hekään aluksi ajattelivat.
"Visuaalit pysyvät samoina, mutta kaikki rataan liittyvä tieto pitää tehdä uudelleen: RDS-alueet, tekoälykuskien treenaaminen, ratavalvojien paikat, aloitusviivat, varikot... Valitsimme kolme parasta vaihtoehtoa - kaikki radat eivät sovellu takaperin ajettaviksi, jotkut ovat hauskempia kuin toiset."
Braking Point 3
Tarinatila Braking Point jatkaa tarinaa viime kerrasta sekä draaman tuomista radalle. Yksi isommista muutoksista on uusi vaikeampi vaikeustaso, jonka myötä alemmat vaikeustasot muuttuvat asteittaisemmiksi. Tottakai myös kesän Brad Pitt -F1-elokuvan kanssa ollaan tekemisissä monella tapaa - kunhan elokuva ensin julkaistaan.
F1 25 julkaistaan 30.päivä toukokuuta (PC, XSX|S, PS5).
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti