Tuorein sisältö

Deus Ex 3 kuulostaa lupaavalta

04.10.2008 klo 23.00 | Luettu: 15422 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


C&VG raportoi, mitä uusin PC Zone -lehti kertoo Deus Ex 3:sta.

- ulkoasullisesti peli on sekoitus renessanssia ja cyberpunkkia, eikä perinteistä Unreal Engine -pullaa
- "voimakas, monitasoinen juoni", jossa on avustanut alkuperäinen kirjoittaja Sheldon Pacotti ja jolle ovat antaneet siunauksensa Harvey Smith ja Warren Spector
- pelaaja on yksityinen turvamies Adam Jensen, joka työskentelee biomekaanisia lisukkeita työstävässä laboratoriossa. Tämä tekniikka on alkusoittoa ensimmäisen Deus Exin nanoteknologialle. Kun kommandot hyökkäävät labraan, Jensenin elämä muuttuu
- Shanghai on jakaantunut kahtia - rikkaat asuvat ylempänä, köyhät alempana
- tekijät ovat tietoisia Invisible Wariin kohdistuneesta kritiikistä ja pyrkivät välttämään siinä tehdyt virheet
- taisteluita on muutettu suuntaan, joka ei välttämättä miellytä kaikkia - statsit eivät vaikuta niihin, hiivintä perustuu suojautumiseen eikä varjoihin ja energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin
- pelaajalle luvataan 20 kybernetiikkalisuketta, mm. talon reunaan tarttuvat bungeehyppylonkerot ja kyky lyödä vastustajaa seinän läpi


V2.fi | Manu Pärssinen
< Fable II:n erikoisve... Viikon peliarviot: T... >

Keskustelut (20 viestiä)

Timpuri

04.10.2008 klo 23.04

En ymmärrä valitusta unreal enginestä. Sillä pystyy tehdä kaikennäköisiä pelejä, eikä ole unreal enginen vika, jos joku tekee geneerisen näköistä grafiikkaa...
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

04.10.2008 klo 23.31

Taistelu jotain bulkkipaskaa. En osta.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

04.10.2008 klo 23.34

Sheldon Pacottin tacia odotan paljon, grafiikalle ihan shama, se ei oo koskaan ollut Deus Exissä se tärkein asia ;)
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

04.10.2008 klo 23.40

SLURPSNAM. Ei jaksa odottaa.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.10.2008 klo 23.52

No eipä tuo kovin lupaavalta vielä kuulosta. Peruskliseitä ja nykytrendien mukaiseksi raiskattu hiippailu-/terveyssysteemi. Toisaalta eka Deus Ex oli myöskin kliseiden kierrätystä, joten ei passaa vielä tuomita. Lisäksi pelin tyyli vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta.
lainaa
deus

04.10.2008 klo 23.53

ou jeah, jos tulis vihdoin sitä "oikeaa" Deussia. Invisible war:in kyllä pelasi läpi, mutta ei se varsinaisesti ollut yhtä fiksu kuin se alkuperäinen.

Jos jo onnistaisi \o/
lainaa
onseny

05.10.2008 klo 01.22

Ihme valittajia, kun jos vähän muuttaa sitä vanhaa kaavaa niin valitetaan. Mutta jos tekee sillä samalla kaavalla niin valitetaan, että: "Ei muuttunut taas yhtään edellisestä. Hirveää kuraa".
lainaa
rölli

05.10.2008 klo 01.41

Pitää valittaa kun ei osata muuten kommentoida, tätä nykytyyliä..
lainaa
argh

05.10.2008 klo 02.05

"energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin" Huh. Tuosta lauseesta voi jo hyvin päätellä että perusräiskintä tästä tulee. Lisäksi tuolla sattui lukemaan, että statseja ei ole vaan taistelut painottuvat aseiden parantelemiseen. Miten alkaa kummasti tuntua, että pelissä ei nähdä pelihahmon taidoista riippuvia etenemisreittejä vaan peli on suora putki?

No jaa, eipä nuokaan haittaisi kunhan nimi ei olisi deus ex. Sen vain ottaa aina niin henkilökohtaisesti, kun joku yrittää parhaansa mukaan raiskata hyvää pelisarjaa.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

05.10.2008 klo 03.03

Timpuri kirjoitti:
En ymmärrä valitusta unreal enginestä. Sillä pystyy tehdä kaikennäköisiä pelejä, eikä ole unreal enginen vika, jos joku tekee geneerisen näköistä grafiikkaa...

Valitus ei ehkä tule siitä, että tyyli olisi geneerinen, vaan siitä, että UE3 näkyy jokaisessa sitä käyttävässä pelissä omalla tavallaan tyylistä riippumatta. Siis UE3-pelin tunnistaa yksinkertaisesti katsomalla. No, joitain poikkeuksiakin on, mutta useimmiten UE3 näkyy hyvin selvästi.

Palautuva terveys ei kuulosta yhtään hyvältä, mutta muuten ei ole mitään negatiiviseksi sanottavaa. No, roolipelielementtien osuus ja hiippailu vähän mietyttävät, mutta tässä vaiheessa ei ehkä ole vielä hyvä tuomita.
lainaa
UnReal

Rekisteröitynyt 11.04.2007

05.10.2008 klo 09.07

Loistava uutinen, jokseekin seuraava mietityttää:

Lainaus:

- taisteluita on muutettu suuntaan, joka ei välttämättä miellytä kaikkia - statsit eivät vaikuta niihin, hiivintä perustuu suojautumiseen eikä varjoihin ja energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin


Ettei vaan konsoleilla olisi jotain tekemistä noihin huonoihin puoliin, hmmMMH? No ainakin bungee-hypyt kuulostavat hauskoilta.

Kuvia: http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=80708&page=
lainaa
ctrl-k

Moderaattori

Rekisteröitynyt 03.04.2007

05.10.2008 klo 10.38

Palautuva terveys oli jo edellisissä osissa augmentaation muodossa, eikä sitä tässäkään olisi vaikea selittää biomekaanisilla lisäkkeillä.

Myöskään se, ettei taistelu ole taulukkolaskentaa, ei ole automaattisesti huono asia, päinvastoin. Jos kuitenkin tämä kaikki viittaa siihen, että DX3 on räiskintäpeli, jätän varmasti ostamatta.
lainaa
ikon1

05.10.2008 klo 13.38

Palautuva terveys on ihan ok asia, koska itseäni ainakin jurpii jos tarvitsee kyttäillä vihollisia sen takia kun kuolo meinaa korjata seuraavasta osumasta. Ja eihän se välttämättä meinaa, että se on instant palautuminen vaan ajan kanssa tapahtuva augmenttien muodossa viitaten edellisen postaajaan. Mutta jos lockpickiä ja muita vastaavia kykyjä ei ole niin on kyl surku.
lainaa
zooManiac

Rekisteröitynyt 28.12.2007

05.10.2008 klo 13.41

rölli kirjoitti:
Pitää valittaa kun ei osata muuten kommentoida, tätä nykytyyliä..

Hienosti sanottu. Tajuatkin varmaan kuuluvasi juuri tähän ryhmään.

Katsotaan nyt taas ensin mitä pelistä sitten tulee. Juoni ja tunnelmahan ne tärkeimmät Deus Exissä ovat aina olleet, mutta ei sitä peliä silti tarvitse tuhota kuten Invisible Waria. :)
Toivottavasti mukaan mahtuu vanhoja nerokkuuksia, kuten vaikkapa mahdollisuus kiertää lähes kaikki kohdat ja voittaa useimmat pääpahikset ilman että edes kantaa asetta.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

05.10.2008 klo 13.52

ctrl-k kirjoitti:
Palautuva terveys oli jo edellisissä osissa augmentaation muodossa, eikä sitä tässäkään olisi vaikea selittää biomekaanisilla lisäkkeillä.

No eipä niin, mutta on joku Call of Duty -systeemi Deus Existä aivan älyttömän kaukana. Joku augmenttina saatava itseään korjaava suojakilpi vielä menisi, mutta uutinen lupailee jotain aivan muuta.
lainaa
Arvuuttelija

Rekisteröitynyt 20.09.2008

05.10.2008 klo 16.47

tarttuvat bungeehyppylonkerot...

Noniin ja nyt mun mielessä pyörii vaan japsien lonkero hentait, kiitos !
lainaa
Bocca882

Rekisteröitynyt 01.07.2008

05.10.2008 klo 21.44

- taisteluita on muutettu suuntaan, joka ei välttämättä miellytä kaikkia - statsit eivät vaikuta niihin, hiivintä perustuu suojautumiseen eikä varjoihin ja energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin

Miten ne osaa kusasta deus exin noin pahasti simppelillä virheellä. Kuulostaa pee aalta mun korvassa
lainaa
ctrl-k

Moderaattori

Rekisteröitynyt 03.04.2007

06.10.2008 klo 09.22

Pienen foorumikatsauksen perusteella pelistä on paljon misinformaatiota liikkeellä. Tekijätiimin mukaan RPG-puoli on vahvasti mukana, ja ilmeisesti esimerkiksi hakkeroinnista yritetään saada edellisiä pelejä mielenkiintoisempaa. Ei-lineaarinen, valintoihin ja seuraamuksiin perustuva pelimaailma on myös mainittu suunnittelun painoalueeksi.

Ihan hyvä fiba tästä tulee.

Lisätään vielä yllä olevaan, että hiippailu ei perustunut varjoihin Deus Exissäkään (edit: kylläpäs, mutta myös äänipropagointiin ja AI:n näkökenttään) ja Invisible Warin toteutus oli osin tai kokonaan rikki. En myöskään henkilökohtaisesti pidä kokemukseen perustuvista vahinkokertoimista (laukaus päähän tappaa vain, kun pistoolitaidot ovat tasolla X - oikeasti, hei), vaikkakin esimerkiksi tulinopeuteen tällä soisi olevan vaikutusta.

Dingon kommenttiin bulkkipaskasta taistelusta voisin muistuttaa, että taistelu oli DX1:ssä erittäin kömpelöä ja IW:ssa muuten vain kökköä. Suunta voi olla vain ylöspäin.
lainaa
zooManiac

Rekisteröitynyt 28.12.2007

06.10.2008 klo 12.04

ctrl-k kirjoitti:
Tekijätiimin mukaan RPG-puoli on vahvasti mukana, ja ilmeisesti esimerkiksi hakkeroinnista yritetään saada edellisiä pelejä mielenkiintoisempaa. Ei-lineaarinen, valintoihin ja seuraamuksiin perustuva pelimaailma on myös mainittu suunnittelun painoalueeksi.

Kaikki RPG-osa-alueet juuri pitkämuistisen pelimaailman ja tarinan/käsikirjoituksen kanssahan ne tärkeimmät Deus Exissä ehdottomasti olikivatkin.
Myös minä olen sitä mieltä, että taistelua voi melkeinpä vain parantaa. Sehän ei pelin vahva puoli koskaan ollut. Hiiviskely, kiertäminen, hämääminen, tainnuttaminen tai vihollisten tuhoaminen hakkeroinnin avulla oli aina vaihtoehto suoralle räiskinnälle muutenkin.
lainaa
JC_Denton

13.05.2009 klo 12.30

ikon1 kirjoitti:
Palautuva terveys on ihan ok asia, koska itseäni ainakin jurpii jos tarvitsee kyttäillä vihollisia sen takia kun kuolo meinaa korjata seuraavasta osumasta. Ja eihän se välttämättä meinaa, että se on instant palautuminen vaan ajan kanssa tapahtuva augmenttien muodossa viitaten edellisen postaajaan. Mutta jos lockpickiä ja muita vastaavia kykyjä ei ole niin on kyl surku.


Mitä hittoo. Deussissa just parasta oli vihollisten kyttääminen ja se ettet voi vaan mennä. Joskus piti oottaa 5-10 minsaa et se vartija on tehny kierroksensa ja saa sit sen, ah, niin tyydyttävän nuolen sen päähän et säästää niit 9mm luotei oikeisiin tilanteisiin =)
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova