Tuorein sisältö

Rutiinileffat eivät pärjänneet Facebook-draamalle Yhdysvalloissa

11.10.2010 klo 17.09 | Luettu: 1383 kertaa | Teksti: Jari Tapani Peltonen

David Fincherin ylistetty Facebook-leffa The Social Network oli jälleen viikonlopun katsotuin elokuva Yhdysvalloissa.

Katsotuin uutuus oli romanttinen draamakomedia Life as We Know It. Viimeisin kriitikoiden kieroon katsoma elokuva, jossa esiintyy Katherine Heigl, kertoo kahdesta sinkusta, jotka joutuvat adoptoimaan orvoksi jääneen vauvan. Tekele ei ole niin hauska ja söpö kuin se luulee olevansa, on väitetty.

Tunteiden manipuloinnissa ja yleisessä laskelmoinnissa onnistuu kriitikoiden mukaan paremmin tositapahtumiin perustuva Secretariat. Ravihevosen tarinaa on kuvailtu hyvin perinteiseksi Disney-draamaksi, mutta hyvässä mielessä.

Kolmiulotteiseksi käännetty kauhuelokuva My Soul to Take lajityypin gurulta Wes Cravenilta menestyi alle odotusten. Kriitikot ovat tuominneet pätkän kaavamaiseksi puukkohipaksi. Jälkikäteen väännettyä 3D-efektiä on jälleen kritisoitu.

Viikonlopun katsotuimmat elokuvat Yhdysvalloissa:

Sija / Elokuva / Viikonlopun tulos / (Kokonaistulos)

1. The Social Network 15,5 milj. $ (46,1 milj. $)
2. Life as We Know It 14,6 milj. $ (14,6 milj. $)
3. Secretariat 12,6 milj. $ (12,6 milj. $)
4. Legenda suojelijoista (Legend of the Guardians: the Owls of Ga'hoole) 7,0 milj. $ (39,4 milj. $) - arvostelu
5. My Soul to Take 6,9 milj. $ (6,9 milj. $)
6. The Town 6,4 milj. $ (73,8 milj. $)
7. Wall Street: Money Never Sleeps 4,6 milj. $ (43,7 milj. $) - arvostelu
8. Easy A 4,2 milj. $ (48,1 milj. $)
9. Case 39 _2,6 milj. $ (9,6 milj. $)
10. You Again 2,5 milj. $ (20,7 milj. $)

V2.fi | Jari Tapani Peltonen
< Nosturissa tehdään h... Robertsin rakastava ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova