Tuorein sisältö

Army of Two: The Devil's Cartel

Arvioitu: Xbox 360
Genre: Toimintapelit
Pelaajia: 1 – 2
Ikärajoitus: 18
Kehittäjä: Visceral Games
Julkaisija: Electronic Arts
Julkaisupäivä: 29.03.2013
Pelin kotisivut
Esa Toikkonen

22.04.2013 klo 20.39 | Luettu: 7409 kertaa | Teksti: Esa Toikkonen

Kaksi miestä – älyttömästi ruumiita
Toim.huom. Pelistä julkaistiin aiemmin ennakkotesti.

Army of Two, tämä kahden hengen armeija tulee kolmannen kerran. Sen tutut sankarit Elliot Salem ja Tyson Rios ovat saaneet väistyä köyhästi nimettyjen Alphan ja Betan tieltä. Uudet nimet kuvastavat hyvin sitä, kuinka kevyesti koko paketti on kyhätty kasaan.

Taistelut käydään rikollisuuden täyttämässä Meksikossa. Peli näyttää graafisesti kaikin puolin hyvältä, luoden alusta lähtien laadukkaan tunnelman. Varsinaisen sotimisen alkaessa paljastuu kuitenkin karu totuus siitä, kuinka huonosti peli on tehty. Toimintaa kyllä riittää, mutta täysin typerien tekoälyn ohjastamien vastustajien kaato ei tuota minkäänlaista mielihyvää. Vaikeusasteesta viis, tyhmiä ne ovat joka tapauksessa.


Huumekartellien tuoksuissa tuntuvat askeleetkin hieman jumittavan, koska liikkuminen ei ole lainkaan niin jouhevaa kuin toivoisi. Räiskintä toimii kuitenkin yllättävän hyvin – tuntuu kuin pelissä olisi panostettu vain tähän elementtiin. Tapoista ja muista sotatantereella tehdyistä onnistumisista palkitaan niiden laadukkuuden mukaan pienellä rahallisella korvauksella.

Peli koostuu kymmenestä kentästä, jotka on pätkitty pieniin muutaman minuutin palasiin. Jokaisen palasen jälkeen kurkistetaan, kuinka peli on sujunut ja paljonko rahaa on tienattu. Tämän hengähdystauon aikana on oiva tilaisuus päivittää aseistusta, johon rahaa saa tuhlattua yllättävän monipuolisesti.

Loputonta pauketta



Räiskeen ylimmilleen vievä overkill-tila tuo tasapaksuun puurtamiseen hieman vaihtelua ja iloa, kun muutamaksi sekunniksi pelaajasta tulee lyömätön ja kuditkaan eivät asekalustosta tuona hetkenä lopu millään. Tilaan pääsemiseen tarvitaan hetki hyvin hoidettua vastustajien teloittamista.

Vaikka tekoälykaverin kanssa toiminta onnistuu ihan tyydyttävästi, on pelisarjan suola ollut co-op-tila. Kaverin kun saa saman ruudun ääreen pelaamaan, toimii yhteispeli varsin hyvin. Kun ovet avataan verkon puolelle, kaikki ei menekään ihan nappiin. Pikapelin alkaessa peli lähtee ihan asiallisesti rullaamaan, mutta kaverin pudottua pelistä on kenttä aloitettava alusta – huoh. Noh, aloin kenttää ja puolen välin tienoilla sain ilmoituksen, että joku haluaisi liittyä peliini. Jos olisin hyväksynyt kaverin mukaan, niin kenttä olisi taas alkanut alusta. Verkkopeli on toteutettu siis erityisen kankeasti, enkä suosittele sitä kellekään.

Eiköhän tämä ole loppuun taputeltu



Useissa pelisarjoissa ensimmäinen osa on saattanut olla hitti, seuraava pienimuotoinen pettymys ja kolmas täysi floppi. Army of Twolla näyttäisi käyneen juuri näin, enkä odota näkeväni enää jatko-osaa tälle kahden miehen armeijalle. Pintapuolisesti kaikki näyttää tässä kolmannessa osassa ihan hyvältä, mutta siihen se jääkin. Totaalisen tyhmien tekoälyvastustajien kaataminen ei saa herätettyä pelaajan hymyä hetkeksikään ja kontrollitkin ovat mitä ovat. Kun vielä peli junnaa samaa jatkuvaa ammuntaa alusta loppuun, voi finaali jäädä monelta näkemättä kyllästymisen takia.



V2.fi | Esa Toikkonen

Army of Two: The Devil's Cartel (Xbox 360)

Army of Twon kolmas tuleminen tarjoaa huonosti toteutettua tasapaksua räiskettä alusta loppuun. Jos pidät päättömästä tampioiden kaatamisesta – tässä on pelisi.
  • Näyttää hyvältä
  • Kaverin kanssa samalla ruudulla pelattuna toimii
  • Tuntuu pahalta
  • Tekoäly todella typerä
  • Ihan liian helppo
  • Verkkopelien peluu ei onnistu lainkaan jouhevasti
  • Koko ajan räiskiminen tuntuu tyhjänpäiväiseltä
< Luigi's Mansion 2... Evoland... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (3 viestiä)

Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

22.04.2013 klo 21.45 2 tykkää tästä

-Tekoälyt ole missään Army of Two:ssa ole olleet juuri saapasta fiksumpia.

-Ihan liian helppoahan peli on aina ollut, ellei vaikeustasoa väännä tappiin saakka(yleensä pelaan pelit keskimmäisillä vaikeustasoilla saadakseni huvin ja haasteen sopivalle tasolle, mutta AoT:n molemmat osat on väännetty vaikeimmallakin läpi)

-Tyhjänpäiväistä kokoajanräiskintää on ollut suurimmaksi osaksi sarjan aiemmissakin julkaisuissa. Vai voitko oikeasti väittää terroristiryhmittymän, joka juuri teki ohjusiskun kaupunkiin omaavan niin psykoottisen fiksaation kahteen palkkasotilaaseen, että jahtaavat heitä pitkin murenevaa ja pahasti kallellaan olevaa kerrostaloa?

-Pääpaino peleissä on aina ollut kahdestaan perseilyssä ja tyylikkäässä suolistuksessa. Tämän arvostelun perusteella sitä on tarjolla edelleen.

Tämän arvostelun perusteella peli on lisää sitä samaa uusissa ympäristöissä. Taattu kaljaillan viihdepläjäys kun lyödään kirahvikamot AA-12:sta, syöksytään huoneeseen ja kuunnellaan kun bassopönttö sohvan takana sanoo *LOTKONLOTKONLOTKON*
lainaa
pumpumpampam

22.04.2013 klo 23.00 1 tykkää tästä

^^^Omalla kohdalla pointti on ainakin että tuo eka peli on keksitty ja sitä voi pelata perseilyyn, aivan kuten Gearseja yms.

AOT2 oli turhanpäiväinen ostos ja kaikesta päätellen tämä on vieläkin turhanpäiväisempi. Jos tarina ei kiinnosta ja pelattavuus on samaa lahoutta niin onko co-op muka joku syy hankkia? Osta mielummin vaikka viidellä kympillä kaljaa ja pelaa niitä edellisiä.

Mutta eräät ostavat änärin joka vuosi yhtään arvioimatta peliä eli whateva.
lainaa
tylsätappara

23.04.2013 klo 00.40

tähän pätee se klassinen "lisää samaa paskaa, mutta aina kelpaa jollekulle" on peli sitten COD tai Harry Potter niin fanit itkevät kun jokainen osa ei saa kymppiä koska "peli ei tarvi uudistuksia"
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova