Tuorein sisältö

Ubisoftin pomojen mukaan ''pelaajat eivät vaan ymmärrä'' NFT:iden etua itselleen

28.01.2022 klo 20.30 | Luettu: 1897 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Ubisoft aiheutti kohua pelaajien ja jopa omien työntekijöidensä keskuudessa julkistamalla joulukuussa peleille tarkoitetun NFT-teknologiaa käyttävän Quartz-palvelun.

Kryptovaluuttojen ja NFT-tuotteiden ympäristöhaittojen ja spekulaatiomarkkinoiden kritiikin voimistuessa myös
pelijulkaisijalle satoi julkistuksen seurauksena reilusti negatiivista palautetta. Tämä siitäkin huolimatta, että Ubisoft kertoi julkistuksen yhteydessä uuden palvelunsa olevan merkittävästi energiatehokkaampi kuin esimerkiksi suosittu kryptovaluutta Bitcoin ja palvelussa myytävien NFT-tuotteiden nimeltä Digits olevan saatavissa ainoastaan pelaajille.

Nyt Ubisoftin strategisen innovaatiolaboratorion varajohtaja Nicolas Pouard ja lohkoketjun tekninen johtaja Didier Genevois ovat antaneet australialaiselle Finder-taloussivostolle haastattelun, jossa kritisoivat pelaajien ensireaktioita pelijulkaisijan NFT-projektiin.

Pouardin mukaan Ubisoftin visio NFT:n tulevaisuudesta keskittyy ennen kaikkea pelilähtöiseen näkökulmaan, jossa pelaajilla on mahdollisuus myydä esineensä eteenpäin sen jälkeen kun ovat lopettaneet pelaamisen tai niiden käytön. Lisäksi Pouardin jatkaa "Kyseessä on todella hyödyllinen asia. Mutta pelaajat eivät vain ymmärrä sitä tällä hetkellä".

Kyseessä on tällä hetkellä pelaamisessa tapahtuma paradigman muutos ja yhdestä talousjärjestelmästä toiseen siirtyminen ei ole Pouardin mukaan helppoa käsitellä. Kuitenkin Ubisoft ymmärtää asian vievän aikaa ja uskoo pelaajien lopulta oppivan pois vanhoista ajattelutavoistaan.

Haastattelun perusteella kuitenkaan myös Ubisoft ei ole aivan täysillä lähdössä mukaan NFT:n matkaan, sillä Pouard kertoo jokaisen peliprojektin kehittäjätiimin itse päättävän haluavatko he ottaa käyttöön pelissään Digitsit ja Quartz-palvelun. Päätellen siitä, että Ubisoft Parisin työntekijöitä edustava ammattijärjestö on kritisoinutQuartzia "hyödyttömänä, kalliina ja ekologisesti kauhistuttavana teknologiana", niin voi olla ettei alustaa tulla kovin monessa pelissä välttämättä näkemään.

Myöskään pelaajien näkökulmasta Digitseillä ei ilmeisesti ole ollut kovinkaan suurta kysyntään, sillä hieman ennen joulua uutisoitiin Ubisoftin myyneen mahdollisesti vain 15 NFT:tä alle 1800 dollarilla. Kenties spekulaatiomarkkinoiden pois sulkeminen palvelusta vaatimalla vähintäänkin muutamaa pelattua tuntia osoitti NFT-esineille olevan vain hyvin vähän kysyntää pelaajien keskuudessa.


Lähde: Eurogamer

V2.fi | Mikko Seppänen
< Ei huolta, Epic Game... Hyper Scape pistää p... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

Huutaja

Rekisteröitynyt 16.06.2014

28.01.2022 klo 21.51 3 tykkää tästä

Hyvä yritys, griftaajat
lainaa
nfoaifisjfnak

28.01.2022 klo 21.51 2 tykkää tästä

niin ne sano et mikromaksit ja lootboksitkin on parhautta pelaajil no en o vielakaan tajunnu et mita ne parantaa. tolla ton aijan nftselityksella voi kans pyyhkia vessareissun jalkeen ei ole pelifirman asia tehda maailmanpankkien tyota eika se et kaikki pelit tayttyy kiinalaisilla grindaajaorjilla paranna pelikokemusta mitenkaan plus retropelaaja ei myy pelejaan. plus sillon ps3 polven tullessa oli ms pointsit sony pointsit ubisoft pointsit rockstar pointsit kaikki kuolleet pois
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

29.01.2022 klo 12.27 2 tykkää tästä

Pelaajat ei ymmärrä, että pelien tarkoitus ei ole pitää hauskaa vaan tienata rahaa.
lainaa
Insill

Rekisteröitynyt 11.08.2008

29.01.2022 klo 12.28 4 tykkää tästä

Peliyritykset jotka suhtautuvat maksaviin asiakkaisiin alentuvasti eivät ole tukemisen arvoisia.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova