Tuorein sisältö

DICE lupaa isoja muutoksia Battlefield 2042:n karttoihin - pelinkehittäjä suunnittelee parannuksia viidelle eri ongelma-alueelle

03.03.2022 klo 22.10 | Luettu: 1824 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Huolimatta Battlefield 2042:n saamasta negatiivisesta vastaanotosta ja julkaisija EA:n pettymyksestä, niin pelinkehittäjä DICE on lupautunut päivittämään peliä vastaamaan pelaajien odotuksia.

Helmikuun alussa ruotsalainen pelistudio kertoi haluavansa jatkossa suoraan palautetta pelaajilta ja nyt DICE onkin julkaissut ensimmäiset suunnitelmansa siitä, miten aikoo parantaa pelin karttoja ja mitkä viisi osa-aluetta ovat pelinkehittäjien mukaan olleet ongelmallisia.

Pelaajilta saadun palautteen perusteella DICE:n mukaan karttojen ongelmat ovat tällä hetkellä matkustaminen, intensiteetti, näkölinjat, kulkureitit ja suojat. Pelistudio myöntää, että pelin matkustusajat spawn-pisteiden ja kaappauspisteiden välillä ovat olleet liian suuria sekä myöntää että pelaaminen ei ole aina tyydyttävä kokemus, jos pelaajat kokevat sen "kävelysimulaattoriksi".

DICE:n suunnitelma kävelyaikojen korjaamiseksi on suunnitella karttojen kaappauspisteet ja spawn-pisteiden sijainnit uusiksi ja pelistudio julkaisikin muutamia esimerkkejä siitä miltä pelin Kaleidosscpe-kartta voisi Breaktrough ja Conquest -pelitiloissa näyttää.





Intensiteetin kohdalla DICE:n mukaan isot pelaaja- ja ajoneuvomäärät voivat välillä saada pelin vaikuttamaan liian kaoottiselta etenkin Breakthrough-pelitilassa. Tällä hetkellä pelistudion mielestä pelitila toimii parhaimmillaan 64 pelaajalla mutta pyytää etenkin tämän kohdalla palautetta pelaajilta sen suhteen mikä näiden mielestä olisi oikea keino asian korjaamiseen.

Pelinkehittäjän mukaan näkölinjojen ongelma on tällä hetkellä osassa kartassa se, että pelaajat joutuvat haluamattakin etenemään pitkiä välimatkoja ilman suojaa tasaisessa maastossa tai Kaleidoscope-kartassa paikoissa, joissa ovat avoimina tarkka-ampujille. DICE:n tämän hetkinen suunnitelma on vähentää panostusta pitkän matkan taisteluun ja tarjota pelaajille lisää vaihtoehtoja piiloutumiseen.

Tämä kytkeytyykin suoraan pelistudion suojien saamaan kritiikkiin koskien pelikarttojen avoimuutta ja suojien puutetta, jolloin pelaajat eivät joudu ainakaan koko ajan tuntemaan oloaan täysin avoimeksi kaikista suunnista.

Viides pelistudion pelikarttojen ongelma-alueista koskee niiden kulkureittejä, joiden kohdalla pelaajat ovat kritisoineet peliä siitä ettei se tarjoa tarpeeksi selkeitä reittejä pelin tavoitteille. DICE aikookin tehdä jatkossa parannuksia kulkureitteihin, että taistelut olisivat keskittyneempiä eivätkä jälleen sekavasti avoimia joka suuntaan.

Pelistudio pyytääkin nyt kaikkia pelin pelaajia kommentoimaan karttojen ongelma-alueita ja ehdotettuja muutoksia pelin virallisilla foorumeilla mutta lupaa myös seurata sosiaalista mediaa ja muita lähteitä, kuten Discordia ja Reddittiä.

Nähtäväksi nyt jääkin onnistuuko, kuinka hyvin DICE onnistuu pelastamaan räiskintäpelin sen saamasta kehnosta alkuperäisestä maineesta.


Lähde: Eurogamer

V2.fi | Mikko Seppänen
< CD Projekt ja GOG-pe... Housemarquen Returna... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova