Tuorein sisältö

Duke Nukem Foreverin suunnittelija menetti miljoonia

10.10.2010 klo 15.00 | Luettu: 16834 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Otsikon ilmaisema uutinen ei ole yllätys, kun muistellaan, kuinka kauan Duke Nukem Foreveria on työstetty. Kotaku kertoo, että 3D Realmsin George Broussard oli niin sitoutunut saamaan pelin aikaiseksi, että touhu lähenteli jo hulluutta. Mies mm. sijoitti 20-30 miljoonaa dollaria omaa rahaansa - sekä 12 vuotta aikaansa - pelin valmistumiseen. Toukokuussa 2009 kaikki oli sitten siltä osin lopussa.

Ensi vuonna se sitten julkaistaan, Gearboxin toimesta.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Majin and the Forsak... Karseaa kasari-Ninte... >

Keskustelut (18 viestiä)

Kiesus

10.10.2010 klo 16.35

:DDDDDDDDd
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.10.2010 klo 16.38

Saa sitä kai mieltymyksiinsä rahaa laittaa, toivottavasti ei nyt ihan konkurssin partaalle joutunut tuon suhteen.
lainaa
Dasf

Rekisteröitynyt 07.12.2009

10.10.2010 klo 17.00

Olisi hienoa jos tästä pelistä tuli todellinen jätti menestys, jolloin tuon miehen omistautuminen pelille ei ole mennyt hukkaan. Tuo on jo todellista omistautumista pelille, toivottavasti on sen arvoinen peli.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

10.10.2010 klo 17.28

Joku aikataulu kannattaa aina tehdä. Nykyään on mahdotonta tehdä täydellistä peliä joka jyrää muut lattianrakoon. Jos siitä ei ihan täydellistä tullut, niin huono säkä... paikataan jonkin ajan kuluttua lisäosalla.
lainaa
Maade

10.10.2010 klo 17.30

Gearboxin toimesta? Ja pelistä jota on demottu vain äksboksin ohjaimilla?

Saahan sitä aina toivoa, kait..
lainaa
fail_sijoitus

10.10.2010 klo 17.38

Always bet on Duke...eiku...wut?
lainaa
ASDsda

10.10.2010 klo 18.01

Maade kirjoitti:
Gearboxin toimesta? Ja pelistä jota on demottu vain äksboksin ohjaimilla?

Saahan sitä aina toivoa, kait..

DNF on suunniteltu ja tehty pc:lle kuitenkin toisin kuin esim. MW2.
lainaa
ASDsda

10.10.2010 klo 18.01

...ja portattu konsoleille.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

10.10.2010 klo 18.52

1.huhtikuuta kuulemma julkaisupäivä.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

10.10.2010 klo 19.01

Eikös jossain mainittu Broussardin olevan vielä jossakin roolissa pelin viimeistelyssä?
lainaa
Joohanh

10.10.2010 klo 19.09

Czerwony kirjoitti:
Eikös jossain mainittu Broussardin olevan vielä jossakin roolissa pelin viimeistelyssä?


Pitää paikkansa. Tarkasti ottaen miehen asemaa ei kuitenkaan tiedetä.
lainaa
Idiootit_fanipojat

10.10.2010 klo 20.23

Paskaa tulee vaikka olis pelkkä pc-versio kehityksessä...
lainaa
SyöKaalia

10.10.2010 klo 22.19

Idiootit_fanipojat kirjoitti:
Paskaa tulee vaikka olis pelkkä pc-versio kehityksessä...

Itse olet parsa :-)
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

11.10.2010 klo 08.36

Laadusta huolimatta ostan kyllä heti julkaisupäivänä. On tätä sen verran odoteltu :D.
lainaa
Weteraani

11.10.2010 klo 14.35

Dasf kirjoitti:
Olisi hienoa jos tästä pelistä tuli todellinen jätti menestys, jolloin tuon miehen omistautuminen pelille ei ole mennyt hukkaan. Tuo on jo todellista omistautumista pelille, toivottavasti on sen arvoinen peli.

Onko sulla nyt jonkin sortin todisteita, että Gearboxin tuottamalla versiolla on oikeastaan mitään tekemistä Broussardin alkuperäisten visioiden kanssa? Vaikka Mr. B olisikin jossain konsulttiroolissa, en usko että hänellä on se viimeinen sana pelin suhteen.

Jotenkin tämä DNF-hurmos ei nyt vaan käy omaan järkeeni. DNF-fanit tuntuvat täysin sivuuttavan sen seikan, että ensi vuonna pukattava peli ei ole se, mitä 3DR muka työsti monen monituista vuotta. Se on pelkästään peli, jonka päälle on lätkäisty nimi "Duke Nukem Forever".

Ihan sama, jos Ferrari julkistaisi tekevänsä kaikkien aikojen urheiluauton, ja kymmenen vuoden väännön jälkeen sen kehittäminen siirrettäisiinkin Fiatin tehtäväksi, ja keulalle lätkäistäisiin sitten vain Ferrarin logo.
lainaa
WarMaN

Rekisteröitynyt 31.08.2007

11.10.2010 klo 15.10

Mitäs täällä? http://talkinrealatyou.blogspot.com/2010/09/ride-continue

http://www.duke4.net/comment.php?comment.news.350

Kyllä se nyt aika selvältä näytti ettei Gearboxi ihan kaikkea yksin tehny. Se vaan viimeistelee tän homman, ja ihan hyvällä tavalla.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

13.10.2010 klo 10.29

3DRealmsin sisäinen studio kehitti nyt julkaistavan DNF:n 80%;
Triptych teki siitä valmiin pelin (18%);
GearBox korjaa bugit ja tekee PS3-käännöksen (2%);
Piranha tekee X360-käännöksen...

...ja koska GearBox omistaa nyt Duke Nukemin oikeudet he voivat kerätä laillisesti kaiken kunnian 3DRealmisilla tehdystä työstä.

V2.fi toimitus: Tämä on ainakin 1-1,5 vuotta vanha uutinen. Miksi se julkaistiin vasta nyt? Minä muistan kuulleeni nämä tiedot jo toukokuussa 2009 kun T2 haastoi 3DRealmsin oikeuteen.

Nämä tiedot tulivat esiin lakiasiakirjoista jotka koskivat kyseistä juttua. Myöhemmin ne tulivat esiin vielä uudelleen esim. tässä artikkelissa... http://www.wired.com/magazine/2009/12/fail_duke_nukem/

Sitä paitsi uutisen lähde on http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=26856
lainaa
Weteraani

13.10.2010 klo 12.25

Dekonega kirjoitti:
...ja koska GearBox omistaa nyt Duke Nukemin oikeudet he voivat kerätä laillisesti kaiken kunnian 3DRealmisilla tehdystä työstä.


Mikä oikeus ja kohtuus onkin, jos kerran 3DRealmsilla oli vuosia täysin julkaisukelpoinen peli mutta jokin liian suuri henkinen este, että olisivat oikeasti julkaisseet sen.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova