Tuorein sisältö

DayZ:n suunnittelija jättää projektinsa Bohemian haltuun

24.02.2014 klo 21.59 | Luettu: 14711 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo, että alkuperäisen modin tehnyt ja DayZ-pelin pääsuunnittelija toiminut Dean Hall jättää Bohemia-studion ja sen myötä oman projektinsa.

Studion tiimi jatkaa kuitenkin pelin kehittämistä ilman Hallia, joka perustaa oman pelistudionsa kotimaahansa Uusi-Seelantiin. Miehen mukaan hän on taitava tyyppi puskemaan projekteja ja saamaan muutkin ottamaan riskejä, mutta kun projekti on tässä vaiheessa, hänelle ei ole enää tarvetta.

"Lopulta sellainen tyyppi tiimissä on huono asia... jossain vaiheessa olisin katastrofi projektille, ainakin johtajana. Ja tavallaan se on kuin kokkaamista jonkun muun keittiössä: en halua olla käskyttämässä Bohemiaa jatkuvasti sanoen että näin minä sen teen ja näin se tehdään."

Hall kertoo, että uudelle studiolle on ideoituna jo kolme peliä ja kaksi muuta, joita pitää vielä hioa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< 90-luvun konesota pä... Nokia-Elop siirtyy X... >

Keskustelut (13 viestiä)

standalone

24.02.2014 klo 22.40

Hyvinhän on tähän asti Dayz:n kehitys mennyt. Toivottavasti ei vaikuta tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.
lainaa
asdsasad

24.02.2014 klo 22.57 17 tykkää tästä

standalone kirjoitti:
Hyvinhän on tähän asti Dayz:n kehitys mennyt. Toivottavasti ei vaikuta tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.
Juu on todellakin. Alpha julkaistiin vuosi sen jälkeen kun valmiin version piti olla valmis. Muutenkin koko kehitys etenee todella hitaasti.
lainaa
Dumdum

24.02.2014 klo 23.00 1 tykkää tästä

Sydänkohtaukset tulossa ja paskantamisellekki on koodit valmiina. Ehkä on hyvä, että Bohemia saa vähän kapuloita rattaisiin. Menee jotku "ominaisuuksista" hieman yli :)
lainaa
Fear

24.02.2014 klo 23.45 1 tykkää tästä

asdsasad kirjoitti:
standalone kirjoitti:
Hyvinhän on tähän asti Dayz:n kehitys mennyt. Toivottavasti ei vaikuta tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.
Juu on todellakin. Alpha julkaistiin vuosi sen jälkeen kun valmiin version piti olla valmis. Muutenkin koko kehitys etenee todella hitaasti.


Olisko se nyt sitten ollut jotenkin parempi että se oltaisiin julkaisu silloin kun ensin sanottiin? No ei minustakaan.

Onneksi Hall lähtee vasta vuoden lopusta, on varmasti siihen mennessä saanut visionsa lävitse ja tuotua ne peliin. Voi sitten hyvällä mielin jättää projektin tiiminsä käsiin.

lainaa
Pöllönsilmä

25.02.2014 klo 00.58 12 tykkää tästä

Kaveri laittaa projektin aluilleen ja lupaa taivaalta tähdet ja kuun, kerää alpha versiolla itselleen hyvät rahat (+bonukset) ja myöhemmin kun peli valmistuu niin eipähän ole itse saamassa haukkuja pelistä.
lainaa
Kopsu

Rekisteröitynyt 16.02.2014

25.02.2014 klo 05.20 3 tykkää tästä

Käsittämätön ratkaisu. Operation Flashpointtia, ArmA, ArmA 2 ja ArmA 3 on tullut pelattua yhteensä tuhansia tunteja ja aina niiden julkaisupäivistä lähtien. Olen aivan varma, että Bohemia onnistuu jotenkin rikkomaan tämän pelin ja jaksavat korjata vasta puolen vuoden päästä.
lainaa
J-P

25.02.2014 klo 08.08 1 tykkää tästä

Dean Hall ilmoitti noin puoli vuotta sitten että aikoo lähteä jossain vaiheess DayZ:n kehityksestä joten ei tämä mikään uutinen ole.

Ja niille jotka valittaa että pelin piti tulla vuonna 2012 eivät ilmeisesti käsitä että alkuperäinen suunnitelma oli vain parannella modia,käyttää samaa pelimoottoria kuin modi,mutta päättivätkin luoda kokonaan uuden pelimoottorin että saavat lisää sisältöä joka ei olisi ollut mahdollista vanhalla moottorilla.
lainaa
Töttöröö

25.02.2014 klo 11.59 2 tykkää tästä

Niin kauan kun kyseessä on arma engine ei tästä pelistä tulla bugitonta versiota näkemäänkään (eipä sillä että sitä kukaan odottaisikaan). Se nyt on aivan sama, että kuka siellä on projektin vetäjänä.

Sinänsä mielenkiintoista, ettei muut pelitalot ole kunnolla tarttuneet tämäntyyppisiin projekteihin, että saataisiin edes yksi kunnollinen survival peli markkinoille. Hatunnosto kuitenkin dayZ:lle, varmaan yks merkittävimpiä tapauksia koko pelaamisen historiassa viime vuosina (ja eiköhän siitäkin lopulta ihan kelpo peli tule sitten joskus tulevaisuudessa).
lainaa
J-P

25.02.2014 klo 13.48

Pelimoottorihan on Take on helicoptersin riisuttu ja uudelleen rakennettu versio
lainaa
Perehtykää

25.02.2014 klo 14.15 6 tykkää tästä

Tietämättömät täällä taas suoltaa paskaa pihalle.

Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.

Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.
lainaa
hummanihei

25.02.2014 klo 17.59 2 tykkää tästä

Perehtykää kirjoitti:
Tietämättömät täällä taas suoltaa paskaa pihalle.

Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.

Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.


haista sinä paska kun tuo taivas on niin tumma
lainaa
töttöröö

26.02.2014 klo 07.08

Perehtykää kirjoitti:
Tietämättömät täällä taas suoltaa paskaa pihalle.

Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.

Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.


Sama Real virtuality 3 enginehän se siellä pyörii niinku muissakin bohemian peleissä.

lainaa
JonnetMaddeja

27.02.2014 klo 22.53

Hahhah, mahtaa vituttaa niitä jotka menivät jo maksamaan tästä.

Kickstartterit ja early access pelit ovat täyttä kusetusta.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova