Tuorein sisältö

CD Projekt Red lupasi, ettei työntekijöitä rutisteta työtaakan alle, mutta Cyberpunk 2077 lähestyy... ja nyt rutistetaan

30.09.2020 klo 17.00 | Luettu: 5309 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jättipelien kehityskaaren loppupään rutistuss eli "crunch" on ollut asia, joka on herättänyt ansaitusti paljon kritiikkiä ja monet pelistudiot ovat siitä aktiivisesti ainakin yrittäneet päästä eroon. The Verge kertoo, että yritykseksi se on jäänyt myös Cyberpunk 2077 -peliä työstävällä CD Projekt Redillä, jonka perustaja vielä viime vuonna sanoi moneen otteeseen, ettei moista pakotusta tule missään tapauksessa tapahtumaan, vaan työntekijöitä kohdellaan humaanisti ja heitä kunnioitetaan.

Jo tämän vuoden tammikuussa kellossa oli kuitenkin toinen ääni: "Pyrimme vähentämään rutistusaikaa mahdollisimman paljon, mutta olemme loppuvaiheessa. Koitamme olla kohtuullisia, mutta kyllä. Valitettavasti", vastasi studion toimitusjohtaja sijoittajille, kun crunch-tuntien tarpeesta kysyttiin.

Nyt työntekijöille on kerrottu, että kuuden päivän työviikot ovat pakollisia pelin julkaisuun (19. marraskuuta) asti. Eräs tekijä on kertonut Bloomberg-talousjulkaisulle jo tehneensä ilta- ja viikonlopputöitä yli vuoden ajan.

Studiojohtaja Adam Badowski on luvannut ottaa niin sanotusti ulosteet niskaansa: "Otan vastaan kaiken palautteen tästä päätöksestä. Tiedän, että tämä on päinvastaista, kuin mitä olemme sanoneet. Se on myös vastoin omia uskomuksiani siitä, ettei crunchin pitäisi koskaan olla ratkaisu. Olemme yksinkertaisesti käyttäneet kaikki muut keinot".

Pelin julkaisua siirrettiin ensin huhtikuulta syyskuulle ja lopulta marraskuulle.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Kolmas Torchlight-pe... Xbox Game Pass saa l... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

adsfadsfdfds

30.09.2020 klo 18.29 2 tykkää tästä

Hieno kuva!

"Olemme yksinkertaisesti käyttäneet kaikki muut keinot" -> bullshit-mittari tekee kierroksia; kyllä julkaisua voi aina viivästyttää. Joulumarkkinoiden houkutus on vaan liian suuri.
lainaa
RandomSwinger

30.09.2020 klo 19.29 2 tykkää tästä

adsfadsfdfds kirjoitti:
Hieno kuva!

"Olemme yksinkertaisesti käyttäneet kaikki muut keinot" -> bullshit-mittari tekee kierroksia; kyllä julkaisua voi aina viivästyttää. Joulumarkkinoiden houkutus on vaan liian suuri.


Joo, se on kyllä kumma juttu kun osakeyhtiössä pyritään tekemään taloudellisesti tuottavia ratkaisuja.
lainaa
dsfdsafadsf

30.09.2020 klo 19.51 2 tykkää tästä

RandomSwinger kirjoitti:
adsfadsfdfds kirjoitti:
Hieno kuva!

"Olemme yksinkertaisesti käyttäneet kaikki muut keinot" -> bullshit-mittari tekee kierroksia; kyllä julkaisua voi aina viivästyttää. Joulumarkkinoiden houkutus on vaan liian suuri.


Joo, se on kyllä kumma juttu kun osakeyhtiössä pyritään tekemään taloudellisesti tuottavia ratkaisuja.


Voiton tekeminen ei lähtökohtaisesti olekaan moraalisesti arveluttavaa, mutta kusettaminen on.
lainaa
LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

30.09.2020 klo 21.49 1 tykkää tästä

Nyt kaikki boikotoimaan tuollaista firmaa ja jätetään 2077 hyllyyn.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

30.09.2020 klo 23.25 1 tykkää tästä

Adam Badowski painottaa, että jokainen ylitöihin määrätty saa hyvän korvauksen työstään.
Jaamme tänäkin vuonna kymmenen prosenttia tekemästämme voitosta kehitystiimin kesken”, kommentoi Badowski.

Eli jos eivät tee samaa mitä borderlands 3:sen Randy teki niin tuosta on tulossa muhkeat bonukset tiimille "ansaitusti".
lainaa
jördis

01.10.2020 klo 11.35 2 tykkää tästä

boikottiin menee kyseinen peli.
lainaa
Mystery47

01.10.2020 klo 15.29

Tulee ostettua peli välittömästi kun tulee 100% selvyys, että peliä myydään Steam palvelussa ja tuen varmuus GeForce NOW pilvipelipalvelussa.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova