Tuorein sisältö

Sony esitteli tulevan God of War Ragnarökin runsaita saavutettavuusasetuksia

21.05.2022 klo 11.00 | Luettu: 1302 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Sonyn odotettu jatko-osa God of War Ragnarök ilmestyy vielä tämän vuoden aikana PlayStation 4- sekä PlayStation 5 -konsoleille ja peliä kehittävä Santa Monica Studios on tällä viikolla halunnut kansainvälisen saavutettavuuspäivän kunniaksi hieman kertoa tulevan pelin lukuisista asetuksista, joilla Kratoksen tulevat verikekkerit ovat yhä useampien pelaajien ulottuvilla.

Tulevan peli pitää sisällään yli 60 erilaista tapaa pelaajilla säätää peliä omiin tarpeisiin ja pelityyliin sopivaksi. Vaihtoehdot pitävät sisällään kaikki edellisessä vuonna 2018 ilmestyneessä God of War -pelissä olleet saavutettavuusasetukset mutta myös pelin tämän vuoden alussa ilmestyneeseen PC-versioon lisätyt asetukset sekä tietenkin myös paljon uusia tapoja tehdä pelistä lähestyttävämpi.



Lukuisista saavutettavuusasetuksista varmasti tekstitykset ovat yksi yleisimmistä, joita käyttävät useat pelaajat, joilla ei ole varsinaisesti mitään muita haasteita, mutta jotka haluavat yksinkertaisesti saada paremmin esimerkiksi selvää dialogista. God of War Ragnarök pitääkin sisällään lukuisia tapoja säätää tekstien sisältöä, värejä ja etenkin kokoa, joille on nyt varattu sama tila ruudulla kuin mitä tv-sarjojen ja elokuvien standardit vaativat.

Pelaajat voivat myös nyt helposti muuttaa pelin käyttöliittymän tekstikokoa ja jopa pelissä esiintyvien ikonien kokoa oman tarpeen mukaan. Lisäksi lukuisten valmiiden ohjainasetusten lisäksi pelaajat voivat myös täysin vapaasti muokata omat näppäinkomentonsa ja lisäksi peli pitää sisällään lukuisia lisäoptioita, kuten kosketusalustan käyttäminen pikakomentoihin.



Ehkä visuaalisesti mieleenpainuvin uusista saavutettavuusasetuksista on kuitenkin korkean kontrastin pelitila, jossa pelihahmot, esineet ja viholliset saavat kaikki oman pelaajan valittavissa olevan huomiovärinsä, joiden avulla pelaajat pystyvät erottamaan ne paremmin toisistaan tai pelimaailmasta.

Tarkemmin lisätietoja saavutettavuusasetuksista löytyy PlayStation Blog -sivustolta, jossa pelin käyttöliittymäsuunnittelija Mila Pavlin käy yksityiskohtaisemmin läpi peliin tulevia uusia vaihtoehtoja.



V2.fi | Mikko Seppänen
< Käymättömistä korpim... Tomb Raider, Deus Ex... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova