Tuorein sisältö

Millainen Doom 4:n tulisi olla?

30.05.2008 klo 18.30 | Luettu: 11963 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


GamesRadar on sanonut oman mielipiteensä siitä, mitä Doom 4:n pitäisi olla ja V2.fi:n pelitoimitus nyökyttelee karvaisia päitään.

- avoimempia, vaihtelevampia kenttiä
- äijämpiä, kekseliäämpiä aseita
- parempi tekoäly vihulaisille
- ei niin suurta painoa taskulampun valossa taistelulle
- kokenut kehittäjäjoukko, mukaanlukien John Carmack

Viimeisenä kohtana GR listaa vitsinä 'ajassa matkustavan Daikatana-miekan'. Sitä mekään emme halua.

Nyökyttelevätkö V2.fi:n lukijatkin?

V2.fi | Manu Pärssinen
< Pilvi leijuu Steam-p... Kojima ylistää Lucas... >

Keskustelut (16 viestiä)

-A-

30.05.2008 klo 18.49

Alkaa mun mielestä olemaan jo vähän kulunut sarja. Pitäisi melko paljon uudistaa jos vielä haluais hyvän pelin.
lainaa
nimetön

30.05.2008 klo 19.02

- avoimempia, vaihtelevampia kenttiä
Kyllä, mutta ei liikaa. Menkää pelaamaan muita Doomeja jos avoimempia kenttiä haluatte.
- äijämpiä, kekseliäämpiä aseita
Miksi? Löytyyhän Doomista Big Fucking Gun, mitä muuta tarvitsee.
- parempi tekoäly vihulaisille
Samaa sanoisin GamesRadarin kirjoittajalle.
- ei niin suurta painoa taskulampun valossa taistelulle
Kylläpäs.
- kokenut kehittäjäjoukko, mukaanlukien John Carmack
Wat?
lainaa
OutoMaisteri

30.05.2008 klo 19.06

Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D
lainaa
nimetön

30.05.2008 klo 19.22

OutoMaisteri kirjoitti:
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D

Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.
lainaa
OutoMaisteri

30.05.2008 klo 19.26

nimetön kirjoitti:
OutoMaisteri kirjoitti:
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D

Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.

Korjaa jos olen väärässä, mutta omien tietojeni mukaan Serious Samissa ei tapeta helvetin joukkoja. En tosin ole pelannut, joten älkää heti ristiinnaulitko jos olen väärässä.
lainaa
vikke

30.05.2008 klo 19.48

Doom 3:ssa ärsytti se että joka ikinen mörkö oli scriptattu ilmestymään selän taakse kun menee waypoint X:n ohi. Pelin pääsikin helpoiten läpi siten että käveli takaperin, sillä vihollisia tuskin koskaan löytyi sieltä menosuunnasta.
lainaa
Noutaja

Rekisteröitynyt 26.06.2007

30.05.2008 klo 20.49

OutoMaisteri kirjoitti:
nimetön kirjoitti:
OutoMaisteri kirjoitti:
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D

Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.

Korjaa jos olen väärässä, mutta omien tietojeni mukaan Serious Samissa ei tapeta helvetin joukkoja. En tosin ole pelannut, joten älkää heti ristiinnaulitko jos olen väärässä.
Sitä varten onkin Painkiller
lainaa
Belsebub

30.05.2008 klo 21.01

Kun käytetään tiettyä tuotemerkkiä, niin pitäisi olla sille jotensakin uskollinen. Se mitä Id teki Doom 3:ssa, oli vastaava kuin oltaisiin otettu Jacksonin Bad Taste ja tehty sen jatko-osasta huono psykologinen trilleri.

D00M syntyi hivenen jännittävänä haulikkohippasena zombidivisioonien kanssa, joka toimi kuin rock-video. Doom 3 nousi sängystä täysin väärällä jalalla. Niin, ja Quake sukkasi myös.
lainaa
smirre

Rekisteröitynyt 19.04.2007

30.05.2008 klo 21.19

vikke kirjoitti:
Doom 3:ssa ärsytti se että joka ikinen mörkö oli scriptattu ilmestymään selän taakse kun menee waypoint X:n ohi. Pelin pääsikin helpoiten läpi siten että käveli takaperin, sillä vihollisia tuskin koskaan löytyi sieltä menosuunnasta.


Täsmälleen! Nimenomaan tämä feature latisti kaiken innostukseni peliin välittömästi, hylkäsin pelin enkä ole siihen sen koommin koskenut.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

30.05.2008 klo 23.18

Doomiin tarvii gore-hirviöitä jotka ovat rujon näköisiä (kuten vaikkapa Clive barker's jerichossa).
Lisäksi claustrofoobinen-juttu on aika nähty ja sen tilalle voisi tulla erillaisempaa ahtinkoa.
lisäksi ensimmäisten kenttien jälkeen D3 oli yllätyksetön kun ei pystynyt enään pelästymään siitä että ''player'' on pisteessä x = Summon monster ja tulee äänet ja punaista valoa... Tällä kertaa haluaisin tälläistä kokea ja pikku sanallinen demönstraatia:
Kävelet pitkää käytävää pitkin ja valot ovat sammuneet, erittäin harvakseltaan välkkyy valo (niin ja taskulamppua ei ole) ja ilman ääntä eteen ilmestyy zombie tjv.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

31.05.2008 klo 02.49

Tehokkaammat aseet, tilavammat kentät, vähän enemmän valoa, tuplasti nopeampi tempo ja noin neljä kertaa isommat hirviölaumat kolmoseen verrattuna, niin oltaisiin jo aika lähellä. Taskulampun voisi heivata siinä samalla kokonaan mäkeen. Tekoälyllä ei Doomeissa tee yhtään mitään, tai ei sen ainakaan tarvisi olla juuri sen kummempaa kuin ykkös-Doomissa. Asevalikoimaankaan en haluaisi mitään "kekseliäitä" kikkapyssyjä, vaan lähinnä tätä haulikko-/rynkky-/BFG-osastoa, jolla voi räjäytellä viholliset tuhansiksi palasiksi juurikaan aivojaan rasittamatta. Ja ne äänet kuntoon tällä kertaa, eihän niillä kolmosen hernepyssyillä edes huvittanut ampua.

Jos joistakin nykyräiskinnöistä (eli Doom 2:ta uudemmista) pitäisi ottaa mallia, niin Aliens vs. Predatorin ja Painkillerin ristisiitos voisi olla aika lähellä. AvP:sta otettaisiin tempo, yleinen hektisyys ja intensiivinen tunnelma, Painkilleristä taas vihollislaumat, miljöö (vähän punasävyä ja ehkä myös AvP:tä mukaan) ja yleisesti se tekemisen meininki, joka hieman hissutteluksi menneestä - mutta sinänsä ihan kelvollisesta - Doom 3:sta puuttui. Ehkä siihen voisi lyödä vielä vähän Serious Sam -tyylistä huumoria päälle, kuten myös muutaman törkeän ison vihollisen.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

31.05.2008 klo 12.46

Onneksi XBLA:sta löytyy hemmetin hyvin konsolilla toimiva versio ensimmäisestä Doomista, joten turpahipat on turvattu! Doom 3 oli tyylikäs, eikä kentissäkään mielestäni niin hirveästi vikaa ollut. Se, että maailma on pimeä kuin hiilikellari oli todella huono juttu. Olihan noita pimeitä paikkoja ensimmäisissäkin Doomeissa, mutta ei sentään koko aikaa.

Mitä aseisiin tulee, niin moottorisaha ja kaksipiippuinen haulikko kun tulee Doom 4:stä löytymään niin taputan myös suuria karvaisia käsiäni yhteen.
lainaa
Ergolius

31.05.2008 klo 13.01 1 tykkää tästä

Ja kunnon Heavy Rockki soimaan taustalle, tyyliin Painkiller. Kuten vanhoissa Doomeissa olisi, niin johan on pumpparilla paukuttelussa meininkiä. =D
lainaa
GoGo

Rekisteröitynyt 16.02.2008

01.06.2008 klo 13.12

Itse toivoisin uusimpaan Doomiin laajempia,valoisampia kenttiä ja isommat monsulaumat . Ja luonnollisesti kaksipiippuinen haulikko. Doom 3 ei juuri oikein maistunut tuon hemmetin pimeyden ja isojen laumojen ansiosta, ja se tempo tosiaan oli aika hidas. Parempi varmaan palata pelaamaan tuota ensimmäistä Doomia, joka tuli juuri ostettua Xboxin arcadevalikoimasta :)
lainaa
lumipallo

02.06.2008 klo 06.46

Varsin ajankohtanen aihe itelleni, sillä pelasin just kolmosen läpi. Pakko kyl pelata vielä nightmarella toka kerta ;) Aika varovaista hiiviskelyä oli veteran-tasolla, mutta toi nightmaren viiden helan menetys muutaman sekunnin välein saa kyllä vipinää kinttuihin ;) Ihan hyvä peli, mutta täälläkin on tosiaan ikävä niitä edellisten osien helvetillisiä turpakäräjiä. Tää kolmonen on vähän liikaa sitä pelottelua pelkästään. Ja Serious Sam muuten rokkaa! ;) Hillitön meininki, mutta jostain syystä niitä ei jaksa kauaa hakata, toisin kuin edellisiä doomeja.
lainaa
DoomBest

28.07.2008 klo 09.30

Joo saisi kyllä olla valoisampaa ja avarampia kenttiä lähes kuin doom 2:kkosen parannettu versio esim ja erillaisia aseita
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova